Nieuwe veiligheidssystemen op de V40

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

Afbeelding
Gebruikersavatar
gold
5th Gear member
Berichten: 1346
Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
Locatie: Roosendaal

Volvoman schreef:Even wat anders, waar ik direct aan moest denken: Audi had ooit (of nog?) een systeem waarbij het stuur naar voren werd getrokken, door het dashbord, bij een aanrijding. In een filmpje tikte een man heel kort bij het parkeren een muurtje aan, waardoor gelijk z'n stuur en z'n dashbord weg waren. Hilarisch.
Dat lijkt me heeel sterk....

Het audi systeem was gebaseerd op een mechanisch principe: een kabel die bij naar binnen drukken van het motorblok aanspande en het stuur terugtrok.

moet toch een flik tikje geweest zijn tegen dat muurtje
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Audi had Procon Ten, hield je daarbij je stuur te stevig vast trok het stuur allebei je armen uit de kom en had je blauwe nagels
Volvo for life
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Traffic sign recogniation
Leest verkeersborden
Daar zou ik me niet teveel van voorstellen. Bij geen automerk die het heeft werkt het betrouwbaar. Het systeem raakt teveel in de war door van alles en nog wat en het merkt lang niet elk bord op.
Gebruikersavatar
Exeres
6th Gear member
Berichten: 2762
Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
Locatie: Het rustige Waasland

En hier in België verzinnen ze nog bijna elke dag een nieuw bord uit :D
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21455
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Adaptief front light is ook zoiets.
Std wordt er dan grootlicht gevoerd, zodra de camera tegenliggers detecteert wordt de lichtbundel aangepast zodat de tegenligger niet verblind wordt,
In de praktijk zijn die camera's net te laat waardoor je als tegenligger met 6000 lumen je bakkes wordt belicht.
:-k mhhmmm nu ik dit verhaal terug lees best wel off topic.
Gebruikersavatar
Autogek
5th Gear member
Berichten: 1322
Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
Locatie: De Lutte
Contacteer:

diesel01 schreef:Adaptief front light is ook zoiets.
Std wordt er dan grootlicht gevoerd, zodra de camera tegenliggers detecteert wordt de lichtbundel aangepast zodat de tegenligger niet verblind wordt,
In de praktijk zijn die camera's net te laat waardoor je als tegenligger met 6000 lumen je bakkes wordt belicht.
:-k mhhmmm nu ik dit verhaal terug lees best wel off topic.
Werkte in mijn Insignia erg goed.
Maar die had ook de beste verlichting van alle auto's die ik ooit heb gehad.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 22303
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Allemaal erg mooi maar wordt het niet eens tijd dat we weer gaan autorijden en opletten op de weg?

Hoe meer foefjes in en op de auto, des te slechter we gaan rijden.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41707
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ben ik niet met je eens Mark.
Hoe meer dingen waar je zelf niet op hoeft te letten, des te meer aandacht bij het autorijden.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 22303
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bij het behalen van mijn rijbewijs (en dat was deze keer niet bij een pakje boter) heb ik een aantal vragen moeten beantwoorden en een rijtest afgelegd.

Bij de rijtest was er sprake van goed spiegelen (BLIS), afstand bewaren tot je voorligger (adaptieve cruisecontrol), inparkeren (sensoren in je bumper), verkeersborden lezen en interpreteren (traffic sign recognition), et cetera.

Zonder de test goed te hebben afgelegd zou ik nooit mogen autorijden. Daarnaast stel ik mij voor dat je bij elke waarschuwing moet nadenken wat de betekenis ervan is en welke actie gewenst is. Opletten blijft dus wel degelijk nodig.

Ik ben niet tegen de vooruitgang, voor wie dat zou denken, maar ik denk wel eens dat men te ver gaat. En daarbij komt dat onze auto maar een airbag heeft, ABS en SIPS. Of dat veilig is , het zal wel, maar ik ben de laatste 9 jaar niet bij ongevallen betrokken geweest.

Sorry voor het opscheppen.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Jij niet Mark. En gelukkig maar.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Mir
3rd Gear member
Berichten: 428
Lid geworden op: 28.05.2008 - 13:08

Het gaat om noodgevallen, dan grijpen de systemen prachtig in. Wanneer die gevallen er zijn, heb je helaas niet altijd zelf in de hand. Hoe veilig je ook rijdt.

Ik denk dat je gewoon nooit je rijgedrag moet aanpassen, zodat de veiligheidssystemen een + zijn op jouw (en andermans) veiligheid. Súper veilig zegmaar ;)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”