FrankS60 schreef:Ze zijn duur of ze kosten veel...
OT staat wel leuk.
Zeiden jullie wat?
Ik kreeg enige tijd terug een reply op een mail die ik na een drukke dag had verstuurd met de vraag of ik gezopen had
Er stonden een paar letter foutjes in... :oops:
Verwacht niet veel van de kwaliteit van de dopjes, ik heb ze ook er op gehad het chroom is niet veel soeps en het logo'tje van volvo verkleurd gauw of gaat eraf.
V50 Momentum2.4140 PK , 170 PKby Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Heb de orginele dopjes ook. Zien er wel leuk uit, maar ze passen niet goed.
Ze zijn weliswaar iets langer dan de gewone standaard zwarte dopjes maar als ik ze erop draai zie je nog een best wel groot stuk koperkleurig schroefdraad van het ventiel. En dat vind ik niet mooi staan. Ik heb ze er dus (nog) niet opgedaan.
Ze zijn overigens wel "luxe" en degelijk uitgevoerd van binnen. In de dop zit een rubberen ringetje waardoor ie bovenop het ventiel nòg beter afdicht!
Ik heb ze overigens uit Amerika. Een collega van mij was zo aardig om ze mee te nemen van vakantie! Hij hoefde er "maar" 65 mijl voor om te rijden... NL dealer kon ze i.d.d. niet leveren ondanks dat ze op de NL accessoiressite staan! Tekst op de verpakking is ook in engels en frans, dus ik denk exclusief voor de USA en CAN markt.
Kosten $ 20,- bij de dealer daar.
gr. Edwin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik had ze ook inmiddels, via eBay besteld. Zelfde prijs ongeveer. Klopt idd van het koperkleurige, gelukkig heb ik voor hele korte ventieltjes waardoor het dopje in de velg valt en je het koper niet ziet. Achter ook maar eens korte inzetten...
Exeres schreef:Heb hier ook zo'n dopjes liggen. Maar in de garage raadden ze me dit af omdat het wel eens gebeurd dat deze vast komen te zitten en dat dan de enige oplossing het ventiel afsnijden is...
Klopt helemaal. Het heeft mij al een ventiel gekost. Ze oxideren en gaan muurvast zitten. Ik heb er gewoon weer plastic dopjes op.
Heb ik inderdaad bij mijn Volvo meegemaakt: alle dopjes zaten werkelijk muurvast: met kruipolie of met een tang niet te verwijderen. Uiteindelijk alle banden opnieuw erop laten zetten met nieuwe ventielen en dus weer opnieuw balanceren.
In de instructie van die dopjes met metaaldraad zouden ze duidelijk moeten zetten dat er wat kopervet op de schroefdraad moet zitten. Dan voorkom je, volgens mij, dit probleem.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.