Geplaatst: 04.03.2012 - 23:15
Na montage van een nieuwe band moet de boel sowieso opnieuw gebalanceerd worden, dus in dat opzicht veranderd het niet.
Alleen de manier van balanceren is anders
Alleen de manier van balanceren is anders
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Ja maar ik bedoel ook ten opzichte van de asfredhead schreef:Na montage van een nieuwe band moet de boel sowieso opnieuw gebalanceerd worden, dus in dat opzicht veranderd het niet.
Alleen de manier van balanceren is anders
Mickyman schreef:dit is wel een vrij ouderwetse oplossing en haalt natuurlijk de oorzaak niet weg.[/quotesean850 schreef:Wielen laten balanceren terwijl deze nog op de auto zitten, dit kan namelijk ook zo balanceer je dan ook de onbalans in je as eruit.
Ouderwetse oplossing?
Het is de mooiste manier van wielen balanceren,alleen bij vierwielaangedreven auto,s gaat het helaas niet.
Het is inderdaad al een oude techniek uit de jaren 60,met zo,n scooter die de wielen aandrijft.
MarioC70 schreef:daarom wordt het ook zoveel toegepastMickyman schreef:dit is wel een vrij ouderwetse oplossing en haalt natuurlijk de oorzaak niet weg.[/quotesean850 schreef:Wielen laten balanceren terwijl deze nog op de auto zitten, dit kan namelijk ook zo balanceer je dan ook de onbalans in je as eruit.
Ouderwetse oplossing?
Het is de mooiste manier van wielen balanceren,alleen bij vierwielaangedreven auto,s gaat het helaas niet.
Het is inderdaad al een oude techniek uit de jaren 60,met zo,n scooter die de wielen aandrijft..........
Het is veruit de beste methode die de beste resultaten opleverd. Met een gewogen balancering neem je alles wat meedraait mee, is een fijngeslepen methode. Je hoeft dan echt niet terug omdat toch blijkt dat een velg niet goed gebalanceerd is zoals nogal eens voorkomt. Probleem is dat het tijdrovender is en meer kennis van de balanceerder vraagt en dus duurder is. Bijv. RWD aandrijfassen moeten altijd door een specialist gewogen gebalanceerd worden.daarom wordt het ook zoveel toegepast .........
balanceren met een drukrol is ook veel beter dan standaard en ook veel duurder, waarom wordt dat wel op grote schaal toegepast dan?Iroll schreef:Het is veruit de beste methode die de beste resultaten opleverd. Met een gewogen balancering neem je alles wat meedraait mee, is een fijngeslepen methode. Je hoeft dan echt niet terug omdat toch blijkt dat een velg niet goed gebalanceerd is zoals nogal eens voorkomt. Probleem is dat het tijdrovender is en meer kennis van de balanceerder vraagt en dus duurder is. Bijv. RWD aandrijfassen moeten altijd door een specialist gewogen gebalanceerd worden.daarom wordt het ook zoveel toegepast .........