Pagina 2 van 2
Geplaatst: 04.03.2012 - 23:15
door Fredhead
Na montage van een nieuwe band moet de boel sowieso opnieuw gebalanceerd worden, dus in dat opzicht veranderd het niet.
Alleen de manier van balanceren is anders
Geplaatst: 04.03.2012 - 23:24
door dutchlimits
fredhead schreef:Na montage van een nieuwe band moet de boel sowieso opnieuw gebalanceerd worden, dus in dat opzicht veranderd het niet.
Alleen de manier van balanceren is anders
Ja maar ik bedoel ook ten opzichte van de as
Geplaatst: 04.03.2012 - 23:25
door MarioC70
Mickyman schreef:sean850 schreef:Wielen laten balanceren terwijl deze nog op de auto zitten, dit kan namelijk ook zo balanceer je dan ook de onbalans in je as eruit.
dit is wel een vrij ouderwetse oplossing en haalt natuurlijk de oorzaak niet weg.[/quote
Ouderwetse oplossing?
Het is de mooiste manier van wielen balanceren,alleen bij vierwielaangedreven auto,s gaat het helaas niet.
Het is inderdaad al een oude techniek uit de jaren 60,met zo,n scooter die de wielen aandrijft.
Geplaatst: 05.03.2012 - 20:22
door Mickyman
MarioC70 schreef:Mickyman schreef:sean850 schreef:Wielen laten balanceren terwijl deze nog op de auto zitten, dit kan namelijk ook zo balanceer je dan ook de onbalans in je as eruit.
dit is wel een vrij ouderwetse oplossing en haalt natuurlijk de oorzaak niet weg.[/quote
Ouderwetse oplossing?
Het is de mooiste manier van wielen balanceren,alleen bij vierwielaangedreven auto,s gaat het helaas niet.
Het is inderdaad al een oude techniek uit de jaren 60,met zo,n scooter die de wielen aandrijft.
daarom wordt het ook zoveel toegepast

.........
Geplaatst: 05.03.2012 - 21:36
door Iroll
daarom wordt het ook zoveel toegepast .........
Het is veruit de beste methode die de beste resultaten opleverd. Met een gewogen balancering neem je alles wat meedraait mee, is een fijngeslepen methode. Je hoeft dan echt niet terug omdat toch blijkt dat een velg niet goed gebalanceerd is zoals nogal eens voorkomt. Probleem is dat het tijdrovender is en meer kennis van de balanceerder vraagt en dus duurder is. Bijv. RWD aandrijfassen moeten altijd door een specialist gewogen gebalanceerd worden.
Geplaatst: 06.03.2012 - 21:58
door Mickyman
Iroll schreef:daarom wordt het ook zoveel toegepast .........
Het is veruit de beste methode die de beste resultaten opleverd. Met een gewogen balancering neem je alles wat meedraait mee, is een fijngeslepen methode. Je hoeft dan echt niet terug omdat toch blijkt dat een velg niet goed gebalanceerd is zoals nogal eens voorkomt. Probleem is dat het tijdrovender is en meer kennis van de balanceerder vraagt en dus duurder is. Bijv. RWD aandrijfassen moeten altijd door een specialist gewogen gebalanceerd worden.
balanceren met een drukrol is ook veel beter dan standaard en ook veel duurder, waarom wordt dat wel op grote schaal toegepast dan?
ik denk dat de huidige auto's zo goed in balans zijn dat je met alleen balanceren van de banden (met drukrol) doorgaans het perfecte resultaat geeft, enkelen uitzonderingen daar gelaten.
Geplaatst: 07.03.2012 - 17:37
door Fredhead
En ik gok dat de kosten ook wel een beetje mee zullen tellen
Geplaatst: 24.12.2012 - 11:26
door camy
Ik heb sinds 2 weken mijn S40 ook verlaagd met Eibach veren, omdat ik dacht dat dit 'goede' veren zouden zijn voor het verlagen. Qua comfort zouden deze veren het beste zijn....niets is minder waar.
Na de verlaging voel ik een sterke trilling/schudden bij het optrekken. Wanneer de auto beladen is (4 volwassenen) dan is het trillen/schudden nog duidelijker.
Ik heb op advies van mijn monteur de rechter aandrijfas vervangen, maar dit heeft niet geholpen.
Heeft iemand hiervoor een oplossing gevonden?
Waardoor wordt het trillen veroorzaakt?