Pagina 2 van 2
Geplaatst: 03.03.2012 - 14:15
door MarioC70
Nieuw slot is het beste,als hij echt niet meer wil draaien ,dan heb je een probleem,dan worden de kosten van vervangen stuk hoger!
Geplaatst: 03.03.2012 - 14:27
door Iroll
MarioC70 schreef:Nieuw slot is het beste,als hij echt niet meer wil draaien ,dan heb je een probleem,dan worden de kosten van vervangen stuk hoger!
Eensch!
Smeren moet je ook preventief doen, zodat je niet voor die uitgaven komt te staan of in ieder geval een stuk later. En niet allerlei bijzaken aan de sleutelbos hangen, die zo licht mogelijk houden.
Geplaatst: 03.03.2012 - 17:30
door V70 T5 assen
Iroll schreef:V70 T5 assen schreef:Geen silliconenspray gebruiken , naaimachine olie of fietsketting olie .
Silliconenspray gaat plakken dan krijg je de sleutel er nooit meer uit..
Dan heb jij wel een heel aparte siliconenspray gebruikt! Ik denk dat je PTFE(teflon) bedoelt, dat wordt een heel sticky goedje als het uitdroogt. Siliconenspray gaat nooit van z'n leven plakken. En fietsketting olie wordt ook erg plakkerig. Is net zoiets als kettingzaag olie. Om goed te hechten aan een fietsketting is dat speciaal zo ontworpen, anders loopt het er zo vanaf. Geeft dus een smeerboel.
Ik gooi er ook geen liters in

Beetje aan de sleutel eens per jaar, nooit geen problemen
Geplaatst: 03.03.2012 - 18:38
door Iroll
Beetje aan de sleutel eens per jaar, nooit geen problemen
Dan zou ik het toch anders aanpakken. Nooit problemen hebben is een stuk prettiger!

Geplaatst: 03.03.2012 - 19:00
door V70 T5 assen
Iroll schreef:Beetje aan de sleutel eens per jaar, nooit geen problemen
Dan zou ik het toch anders aanpakken. Nooit problemen hebben is een stuk prettiger!

???
Geplaatst: 03.03.2012 - 19:04
door Iroll
Nooit GEEN poblemen is hetzelfde als ALTIJD problemen in het NL.
Geplaatst: 03.03.2012 - 19:22
door V70 T5 assen
O op die manier , hier een nuchtere noorderling die ook nooit problemen heeft .
Nu maar weer ontopic...
Geplaatst: 03.03.2012 - 19:58
door Hans oet Twent
JeroenSpock schreef:Dat hebben 1 Qbuzz en 3 Wensink monteurs ook gedaan. Geen idee wat voor vette troep dat was, maar het glijd wel weer. Vanaf stand 1 de sleutel iets naar buiten trekken en dan kan ik hem door draaien naar 2 en 3.
Maar ja, hoe lang gaat zoiets goed he? Voor 300-500 euro kan ik het in ieder geval proberen.
Slot koste iets van 250 geloof ik en dan het arbeidsloon er nog bij. Ik heb geen idee wat het totaal gekost heeft. Moest ook de hele remmelarij erbij betalen... Al met al was het best veul. Maar ach ding heeft 230K gedraaid dus heeft geen schuld toch?
Geplaatst: 03.03.2012 - 20:39
door Oceanracer
Mijn vorige lesauto (Golf IV) ging eruit met 349K en had nog het eerste contactslot. Dus het kan veel beter...
Geplaatst: 03.03.2012 - 20:41
door Hans oet Twent
Oceanracer schreef:Mijn vorige lesauto (Golf IV) ging eruit met 349K en had nog het eerste contactslot. Dus het kan veel beter...
Klopt het kan altijd beter, goedkoper, mooier en weet ik wat allemaal meer. Maar het is zoals het is.
Geplaatst: 03.03.2012 - 21:29
door Gast
Dus terug naar de Siliconenspray en een druppeltjes naaimachineolie gemengd met WD40. 8-[
Geplaatst: 03.03.2012 - 21:33
door DrRossi
Ik had toevallig net een busje remington olie bij de hand en dat werkte prima, is wel erg dunne olie !
Geplaatst: 03.03.2012 - 22:27
door ovlov058
Wapenolie, werkt altijd
Die groene blikken van het leger zijn de beste

Geplaatst: 03.03.2012 - 22:57
door JeroenSpock
Vervangen lijkt me dan toch het beste. Ik ga maandag wel even naar de dealer in Veendam. Ze zeiden al dat ik hem op sleutelcode moest laten bestellen anders kreeg ik inderdaad nieuwe sleutels.
Geplaatst: 03.03.2012 - 23:33
door eholten
S60 (2008), zelfde probleem aantal maanden geleden. ANWB uiteindelijk wel aan de gang gekregen maar slot is vervangen door de dealer paar dagen later. Moet inderdaad besteld worden op sleutelcode.
(Leasemij) persoon van de 24/7 service suggereerde dat het vaker voorkomt...
En vanaf dag 1 sleutel zonder andere sleutels eraan, auto ongeveer 3,5 jaar oud / 140k..
Geplaatst: 03.03.2012 - 23:47
door ovlov058
Lijkt me toch een constructiefout die niet met olie op te lossen is.
Bij VAG-wagens breekt de plastiek achter het contactslot af, waar de punt v/d sleutel inkomt , waarbij je de sleutel wel kan draaien maar niet starten.
Geplaatst: 08.03.2012 - 19:16
door JeroenSpock
Hij is vervangen. Eergister naar de dealer gegaan met het verhaal, en slot besteld. Gisteravond de auto heen gebracht en vanmiddag weer opgehaald.
328 hele euro's, dat wel...
Geplaatst: 08.03.2012 - 20:01
door Oceanracer
Dichter bij de 3 dan bij de 5 honderd euro. Da's in elk geval goed nieuws.
Tevreden over de gang van zaken bij Henk in Veendam?
Geplaatst: 08.03.2012 - 20:04
door V70/2.4D/2003
Als ik het zo lees......op de prijs na wel
