Pagina 2 van 2
Geplaatst: 11.03.2012 - 15:11
door jellehier
Bedankt voor de reacties
Gisteren met twee kabel schema's de oplossing heel snel gevonden en met minder dan 30 minuten liep de motor als een zonnetje.
Verschil tussen de kabelboom van de 1.7 b18EP en de 2.0 b20F
Is de aansturing van het brandstof relais, en dus ook de ontsteking
Namelijk bij de 1.7 op pen 3 van de ecu en bij de 2.0 op pen 22 en 29
Geplaatst: 11.03.2012 - 17:14
door sleutelaar
stoer hoor dat het gelukt is!
dat 2.0 blok is lekker soepel.
veel verschil in gebruik?
Geplaatst: 11.03.2012 - 19:36
door Blade
Netjes! Heb je fotos van voor en na ?

Geplaatst: 11.03.2012 - 20:10
door Iroll
Mooi dat ie loopt, viel eigenlijk wel mee de verschillen tussen de kabelbomen.
Heb je de brandstofpomp nog overgezet? Zo niet dan gaat de motor in de hogere toeren en onder belasting te arm lopen door de te lage opbrengst. Het resultaat is dan een gat in een of twee zuigers. Zou zonde zijn van je werk.
Geplaatst: 11.03.2012 - 20:13
door EVV
Heb je trouwens nu de 2 liter computer gebruikt, of die van de 1.7?
Geplaatst: 11.03.2012 - 21:32
door jellehier
2 liter ecu want 1.7 ecu heeft verkeerde waardes voor de ontsteking
Verschil in vliegwielen
Brandstof pomp heeft dezelfde nummers is dus niet vervangen.
Geplaatst: 12.03.2012 - 07:39
door EVV
Aha, oke. Mooi dat het gelukt is, zit er nog veel verschil in trekkracht tussen de 1.7 en 2.0?
Geplaatst: 12.03.2012 - 19:02
door jellehier
Geen idee volsens de eigenaar van de auto loopt ie stukken beter.
Geplaatst: 12.03.2012 - 19:15
door Iroll
Brandstof pomp heeft dezelfde nummers is dus niet vervangen
Da's mooi! Zo leer je nog 's wat. De 2ltr is een fijn motortje, tussen 3000 en 4000 rpm trekt ie het best, daar zit de top van het koppel 165Nm. Klinkt wel wat rauw, vooral koud tikken de kleppen er vrolijk op los. Maar dat hoort bij die motor. Snelle manier om 'm wat meer pit te geven is de vacuumslang van de benzinedrukregelaar eraf halen op het inlaatspruitstuk. Inlaatspr.afdoppen natuurlijk. Dan wordt de benzinedruk hoger en spuit dus iets meer benzine in. Verbruik stijgt dan ook uiteraard.
Geplaatst: 13.03.2012 - 08:09
door EVV
Is dat niet eigenlijk hetzelfde als de beruchte powerboxen doen? Alleen maar zorgen dat er meer benzine in komt met als gevolg te rijk lopen, zonder andere parameters aan te passen?