Pagina 2 van 3

Geplaatst: 08.03.2012 - 16:08
door jds
Wel een eigenaardige keuze: economie versus prestaties, verstand tegenover emotie.

Geplaatst: 08.03.2012 - 16:23
door Mir
Ik vind prestatie het belangrijkst. Maar als dat niet significant verschilt, wordt economie belangrijk.. verstandig met je emoties omgaan heet dat ;)

Geplaatst: 08.03.2012 - 16:32
door rsnhakan
Of je het een groot verschil vindt kun je pas weten nadat je met beide motoren hebt gereden!

Geplaatst: 08.03.2012 - 17:59
door Mir
Ja klopt, maar dat gaat denk ik niet gebeuren omdat ik heb wel eerder zal moeten bestellen om hem rond 08 te krijgen.. Daarom probeer ik zo veel mogelijk 'gevoel' te krijgen. ik zal een s40/v50 T3 proberen te rijden.

Geplaatst: 08.03.2012 - 19:19
door jds
Mir schreef:Ik vind prestatie het belangrijkst. Maar als dat niet significant verschilt, wordt economie belangrijk.. verstandig met je emoties omgaan heet dat ;)
Dan is de keuze snel gemaakt de T3 8.8 sec vs 12sec naar 100 km/h
115 vs 150 pk. Als dit geen reuzeverschil is, bovendien zal het koppel van een turbo benzine ook niet laag liggen.
Moest je nu de D3 met de T3 vergelijken, maar een D2 kan toch onmogelijk mee met een T3

Geplaatst: 10.03.2012 - 17:13
door Mir
Vandaag eens even in een T3 s60 gereden. Wel een fijne motor! Stuk stiller dan mijn 1.8 motor en meer pit. Tevens zal de v40 ook wel 200kg lichter zijn..

food for thought...

Geplaatst: 10.03.2012 - 17:22
door Autogek
MichelR schreef:Zat beetje te kijken naar V40 T3 Momentum + introline + winterline + nog wat extra.. :-)

En dan weer de kleur natuurlijk.. Op autoweek stonden foto's van witte toch ook wel mooi..

Nu maar even afwachten tot de configurator online is wel wat makkelijker qua uitrekenen etc.

@Mir -> Al opgegeven voor eerste peak.. 30-31 maart en 1 april.
Link staat op Volvo V40 pagina.
Waarom dan geen summum?

Geplaatst: 10.03.2012 - 17:51
door Mir
Omdat je voor die prijs voor mij niet echt heel veel boeiende dingen krijgt.

17" en verschuivende armsteun doe ik apart. De rest maakt me niet uit en geef ik het geld liever uit aan andere opties :)

Geplaatst: 10.03.2012 - 17:57
door Autogek
Mir schreef:Omdat je voor die prijs voor mij niet echt heel veel boeiende dingen krijgt.

17" en verschuivende armsteun doe ik apart. De rest maakt me niet uit en geef ik het geld liever uit aan andere opties :)
Als je geen xenon wilt snap ik het

Geplaatst: 10.03.2012 - 20:21
door Paul
Die zit ook in de Winterline, maar je mist dan nog Leder.

Geplaatst: 20.04.2012 - 11:08
door MichelR
Ook proef gereden met een S60 D2 en vond het een mooie motor met veel trekkracht.. Acceleratie van uit stilstand viel me nog wel mee.
Niet zo snel als mijn C30 1.6 benzine maar toch.
Tussen acceleratie inhalen ging ook vlot even terugschakelen van 6 naar 5. :-)
En was heerlijk stil..

Dat heeft mij dan ook doen besluiten voor de D2 te gaan..
Financieel ook aantrekkelijk verschillende omslag punt programma's bekeken en met de D2 ben ik gewoon paar honderd euro goedkoper per maand.

Geplaatst: 20.04.2012 - 11:29
door Mir
Ja precies, die D2 die ik uit de V50 ken is echt wel prima. Een s60 is 200kg zwaarder dan de v40, dus dan zal 'ie wellicht gelijk komen met jouw c30 1.6B ervaring.

Geplaatst: 20.04.2012 - 11:37
door MichelR
Gesproken met Fedde Talsma ontwerper van o.a. de C30 en nu de V40 toen we in Zweden waren met het VolvoForum..

Hij rijdt zelf met een C30 en had pas test gereden op testbaan en vond de V40 nog beter rijden dan de C30.. :-) Dus qua rijeigenschappen zit het wel goed denk ik..

Geplaatst: 21.04.2012 - 18:26
door Volvoorgaan
MichelR schreef:Gesproken met Fedde Talsma ontwerper van o.a. de C30 en nu de V40 toen we in Zweden waren met het VolvoForum..

Hij rijdt zelf met een C30 en had pas test gereden op testbaan en vond de V40 nog beter rijden dan de C30.. :-) Dus qua rijeigenschappen zit het wel goed denk ik..
Hij lijkt me heel objectief... :wink:
Klasse ontwerper die ook aan de lat stond voor de V50 als ik me niet vergis.

Over motorkeuze: uitgaande van vergelijkbare leaseprijs per maand (NL) keuze tussen T3 Summum met nog wat extra's of een D3 Momentum met paar kleine extra's....Wat zou jullie keuze zijn?

Geplaatst: 21.04.2012 - 20:51
door Volvoorgaan
Mijn D2 (de voorloper ervan): 5,9/100 km. Nu ben ik geen coureur, rij progressief, maar valt me wel tegen...Schijn het qua verbruik volgens de statistieken van de leasemij nog prima te doen ook...

Over de T3: wie weet of het "gefluit" inmiddels onder controle is? Laatst proefgereden in een V60 T3, die heeft het overduidelijk. Zo irritant...

Geplaatst: 21.04.2012 - 23:38
door Autogek
Ik vind 5,9ltr/100km zo gek nog niet.

Geplaatst: 22.04.2012 - 12:10
door Volvoorgaan
Valt niet enorm tegen, maar ook niet mee gezien de nogal stevige afwijking van de fabrieksopgave...is zeg maar 1:17 terwijl met een veel krachtigere diesel zeker 1:15 te halen is.

Denk wel dat de nieuwe D2 zuiniger zal zijn gezien de langere overbrengen in de 5e en 6e versnellling. Merk dat in de huidige het verbruik boven de 110 km/h enorm toeneemt.

Geplaatst: 22.04.2012 - 12:22
door Ben
Alle door autofabrieken aangegeven verbruikscijfers zijn theoretische cijfers en niet in de praktijk gemeten. Dat geldt niet alleen voor Volvo maar voor élke autofabrikant.
Voor vergelijking tellen alleen ervaringscijfers en die vind je hier op het forum wel.

Geplaatst: 22.04.2012 - 12:30
door Volvoorgaan
Klopt. Gaat mij erom dat de spaardiesel niet zo gek veel zuiniger is dan de meer potente varianten. Neemt niet weg dat absoluut gezien bijna 1:17 niet verkeerd is natuurlijk.
Krijg het idee uit praktijkervaringen dat het daadwerkelijke verbruik bij spaardiesels meer afwijkt t.o.v. fabrieksopgave dan bij de reguliere motorvarianten.

Geplaatst: 23.04.2012 - 20:45
door Fietsventje
Op Spritmonitor.de vind je redelijk veel data.

Voor de V60 is het verschil tussen DRIVe en D3 klein: 6,2 vs. 6,5 l/100 km gemiddeld, in het voordeel van de DRIVe. (=1:16,1 vs. 1:15,4)

Voor de C30 is het een heel ander verhaal. De 'spaardiesels' (mooi woord, trouwens!) verbruiken daar gemiddeld 5,47 l/100 km, terwijl de krachtigere diesels (> 120 pk) gemiddeld 6,36 l/100 km verbruiken. (= 1:18,3 vs. 1:15,7) Da's wel met de oude 2.0d en de D5, maar het verschil is daar toch een stuk groter!