Pagina 2 van 2
Geplaatst: 25.10.2012 - 20:05
door rovinge
elvis21 schreef:...Een hevig gegil van de banden om weg te komen was het resultaat ( en dat met AWD en automaat)
Had je nu tractie op alle vier de wielen, of alleen op de voorwielen?
Als dat alle op vier heb, dan klopt het dat je instant traction hebt. In jouw geval een beetje veel traction dan

.
Het doorslippen (of het voorkomen van) bij het gas geven heeft meer met DTSC traction control system te maken, dan met het Haldex systeem, lijkt me.
Roel
Geplaatst: 25.10.2012 - 21:17
door NielsPHEV
een beetje te weinig traction bedoel je denk ik
Geplaatst: 26.10.2012 - 08:59
door Frederik Welvaert
Ik ben er met mijn auto zelfs bij nat weer en volgas vertrekken nog niet in geslaagd om de wielen te doen spinnen. Ben je zeker dat de wagen met de 4 wielen spinde en niet enkel vooraan? Anders zou het wel eens kunnen dat de aandrijving naar achter kapot is (is bij mijn auto vervangen net voor ik 'm kocht
Geplaatst: 26.10.2012 - 20:56
door rovinge
NielsV70 schreef:een beetje te weinig traction bedoel je denk ik
Euh...yep; je hebt gelijk. Teveel power op de wielen en weinig tot geen traction meer inderdaad.
Roel
Geplaatst: 27.10.2012 - 08:50
door BlackcurrantV70
Ppfreddy, je auto is van 2010 en al een kapotte AWD ?
Je maakt me bang !
Geplaatst: 03.11.2012 - 13:59
door elvis21
Ik denk dat alleen de voorwielen gespind hebben. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de achterwielen ook gespind hebben. Ten eerste omdat er een zware caravan aan de haak hing en ten tweede omdat de druk op de voorwielen relatief klein is geweest en omdat de voorwielen altijd een stuk aandrijving voor hun rekening blijven nemen.
het was een bijzondere ervaring, ik dacht dat dit bij AWD nooit zou voorkomen.