Pagina 2 van 2
Geplaatst: 13.03.2012 - 13:07
door Jers3n
Quota schreef:Het leek mij logisch dat wanneer de oudere S60 en V60 niet meer voorzien worden van de 5 cilinder T5, maar van een 4 cilinder T5, dat dit ook zou gelden voor de kleinere V40... :roll:
wordt elders op't forum uitvoerig over uitgeweid, iets met USA etc...
Quota schreef:Maar goed, ook hier gaat de modeltypering van Volvo dan weer mank... Mij mogen ze voor wat betreft de typelogica over de modelseries heen afvoeren... :shock:
nee dus, modeltypering slaat op het vermogen, niet waar dat uitgehaald wordt. Zoals
hier, er zijn meerdere fabrikanten die dat vergelijkbaar doen (BMW, MB).
edit: link gewijzigd naar forumtopic
Geplaatst: 13.03.2012 - 14:38
door hmv
casper schreef:Er komt gewoonweg geen stationwagenversie van de V40.
Bron?
Het argument dat er al een V60 is, snijdt geen hout. De V60 is een station in het D-segment, de V40 valt in het C-segment. Zou toch logisch zijn dat er ook een station in het C-segment komt? Markt genoeg, lijkt mij. Allereerst iedereen die nu V50 rijdt en voor wie de V60 te hoog gegrepen is. Daarnaast: in het C-segment worden veel stations verkocht, zoals de Astra en de 308. Volvo kan mooi de bovenkant van die markt invullen.
Als er geen V40 station komt, waar doelt Stefan Jacoby dan op met een 'whole range of cars'? Dat moet in ieder geval meer zijn dan een XC40.
Kortom: ik ben nog niet overtuigd dat er geen station van de V40 komt.
Geplaatst: 13.03.2012 - 15:24
door v0lv0freak
hmv schreef:casper schreef:Er komt gewoonweg geen stationwagenversie van de V40.
Bron?
Het argument dat er al een V60 is, snijdt geen hout. De V60 is een station in het D-segment, de V40 valt in het C-segment. Zou toch logisch zijn dat er ook een station in het C-segment komt? Markt genoeg, lijkt mij. Allereerst iedereen die nu V50 rijdt en voor wie de V60 te hoog gegrepen is. Daarnaast: in het C-segment worden veel stations verkocht, zoals de Astra en de 308. Volvo kan mooi de bovenkant van die markt invullen.
Als er geen V40 station komt, waar doelt Stefan Jacoby dan op met een 'whole range of cars'? Dat moet in ieder geval meer zijn dan een XC40.
Kortom: ik ben nog niet overtuigd dat er geen station van de V40 komt.
Ik ben het helemaal eens met je argumenten. Maar ik denk dat Volvo de V40 dan niet V40 had genoemd! Ze willen nu juist logica brengen in de namen... Tenzij de station van de V40 toch weer V50 gaat heten. We zullen het zien, maar ik verwacht op dit moment geen station V40. Eerder een 3-deurs ter vervanging van de C30 in de toekomst.
Geplaatst: 13.03.2012 - 15:33
door Ben
Ik probeer ook al een tijdje de benamingen te doorgronden.
Als je van een 20/40/60/80 rij zou uitgaan kom je een heel eind.
20 serie is er nog niet maar zou een nog kleiner model kunnen zijn (zie het FIAT topic) of een opvolger van de C30 ?
40 serie is de huidige V40 en een komende XC40, een naam voor estate zou ik niet kunnen verzinnen, tenzij je een nieuwe benaming zou toevoegen.
60 serie is de S60, V60 en XC60
80 serie is de S80 en wellicht later een V80 (de V70 is eigenlijk een estate van de S80)
De V50 wordt uitgefaseerd en de C30 en XC90 zijn dan de buitenbeentjes.
Wie het weet mag het zeggen.
Geplaatst: 13.03.2012 - 15:44
door v0lv0freak
Je rijtje lijkt me kloppend Ben. Ik denk alleen dat de naam 'V70' inmiddels zo'n reputatie heeft opgebouwd, dat ze die niet weg doen. V80 zou logischer zijn, maar klinkt niet lekker (vind ik).
Aan jou rijtje kun je nog de 50 en 70 serie toevoegen voor de coupés. De C70 bestaat al en in de toekomst kan er nog een C50 komen op basis van de S60/V60? De C70 zou dan kunnen groeien en op basis van de S80 gebouwd kunnen worden. Eventueel kan de naam C30 dan blijven bestaan voor de 3 deurs variant van de V40 (en een kleine cabrio à audi A3?)....
Dan heeft Volvo een vol modellen programma, gelijk aan audi en BMW, waar ze nu met de V40 op mikken

Geplaatst: 13.03.2012 - 16:40
door casper
hmv schreef:casper schreef:Er komt gewoonweg geen stationwagenversie van de V40.
Bron?
Het argument dat er al een V60 is, snijdt geen hout. De V60 is een station in het D-segment, de V40 valt in het C-segment. Zou toch logisch zijn dat er ook een station in het C-segment komt? Markt genoeg, lijkt mij. Allereerst iedereen die nu V50 rijdt en voor wie de V60 te hoog gegrepen is. Daarnaast: in het C-segment worden veel stations verkocht, zoals de Astra en de 308. Volvo kan mooi de bovenkant van die markt invullen.
Als er geen V40 station komt, waar doelt Stefan Jacoby dan op met een 'whole range of cars'? Dat moet in ieder geval meer zijn dan een XC40.
Kortom: ik ben nog niet overtuigd dat er geen station van de V40 komt.
In Gent, de plaats waar Volvo's V40 gebouwd worden, is totaal niets bekend van zulke variant, en zij weten het nochtans ruim op voorhand indien zoiets in de planning van Volvo zou zijn opgenomen.
Er komt wel een XC40.
A whole range of cars : hybrid, elektrisch, XC of driedeurs.
Bovendien is het totaal irrealistisch, waarom zou men een breakversie maken die qua volume de V60 zou benaderen?