Pagina 2 van 3

Geplaatst: 14.03.2012 - 14:31
door Thom
De S80 LE is er nu wel als D5, wellicht komt er medio Mei met het nieuwe modeljaar wel een vergelijkbaar aanbod voor de V/XC70.

Dat Volvo NL geen D5 handbak beschikbaar heeft is te billijken, men kan onmogelijk alle combinaties in de vloot hebben en met de LE is de D5 een auto die wordt gekocht door berijders die 'm aankleden, en die bestellen doorgaans ook de Geartronic. Laat onverlet dat het een lekkere combi moet zijn, de handbak met de twinturbo en 420Nm, maar snappen doe ik het wel. Zo'n configuratie is lastig aan het dealernetwerk te slijten na de demoperiode.

Geplaatst: 14.03.2012 - 15:47
door Johan
diesel01 schreef:
Johan schreef:Hakan,
Het gaat prima dank je.

Ik heb nog wel even voordat ik mijn keuze definitief moet maken (half jaar), maar had laatst onderhoud en vroeg of ik een D5 leenauto kon krijgen maar daar was moeilijk aan te komen omdat deze veel minder vaak wordt gekocht. Kreeg overigens een XC60 2.0T aut mee en dat vond ik eigenlijk tegenvallen maar dat is een ander verhaal.
Ik moet zeggen dat ik ook nog met een schuin oog kijk naar de concurrentie (520D *kuch*).
Er is echter heel wat voor nodig om mijn Volvo hart om te buigen.

Ik merk wel dat tot nu toe de D5 als favoriet wordt bestempeld. Als de dealer er een heeft bellen ze me sowieso op. We wachten dus maar af.
Ik hoorde wel dat na de zomer de D5 standaard 225pk gaat krijgen en een
nieuwe automaat waarmee de uitstoot ook onder de 140 gr/km zal blijven. Dit zou dan zelfs mogelijk een CVT kunnen zijn.
Bijzonder smaakvol en een automaat om te smullen..die doet precies wat hij moet doen, vlot door de verzetten en remmend vermogen bij gas los voor bijv. een rotonde.
Maar een D5 met handbak is, denk ik, explosiever en zeker krachtiger.
Ik had beloofd de bron niet te onthullen.

De uitstoot van de D5 is fractioneel lager dan de D3.
Veel bedrijven leggen hun medewerkers op om max. tot 140 Gr/km uitstoot te gaan. Zolang het een handbak is zitten zowel de D3 als de D5 beneden deze grens. Met geartronic wordt dit een volledig ander verhaal (>160). Dit zou "opgelost" moeten worden door het inzetten van een CVT.
Kan niet beoordelen wat dit uitmaakt tov traditionele automaat, maar we nemen het maar voor kennisgeving aan.

Geplaatst: 14.03.2012 - 17:31
door Thom
Wat een halfbakken oplossing dan weer, lepel er toch gewoon een fatsoenlijke 8-traps ZF volwaardige automaat in. Komt die D5 ook eindelijk volledig tot z'n recht.

Geplaatst: 14.03.2012 - 18:49
door NielsPHEV
Thom schreef:Wat een halfbakken oplossing dan weer, lepel er toch gewoon een fatsoenlijke 8-traps ZF volwaardige automaat in. Komt die D5 ook eindelijk volledig tot z'n recht.
begreep altijd dat dit niet wil passen bij een dwarsgeplaatste motor

Geplaatst: 15.03.2012 - 19:39
door lemmer
Thom schreef:Wat een halfbakken oplossing dan weer, lepel er toch gewoon een fatsoenlijke 8-traps ZF volwaardige automaat in. Komt die D5 ook eindelijk volledig tot z'n recht.
Dan gaat de volvo een halve meter breder worden. Geloof me, ze houden die Giertronic niet voor niets, commercieel is het een onding, maar kan niet anderr met een lange 5 cilinder lijnmotor dwars voorin.

Geplaatst: 15.03.2012 - 20:14
door diesel01
lemmer schreef:
Thom schreef:Wat een halfbakken oplossing dan weer, lepel er toch gewoon een fatsoenlijke 8-traps ZF volwaardige automaat in. Komt die D5 ook eindelijk volledig tot z'n recht.
Dan gaat de volvo een halve meter breder worden. Geloof me, ze houden die Giertronic niet voor niets, commercieel is het een onding, maar kan niet anderr met een lange 5 cilinder lijnmotor dwars voorin.
Hoe staat het overigens met de BMW?

Geplaatst: 15.03.2012 - 20:41
door Thom
Dan gaat de volvo een halve meter breder worden. Geloof me, ze houden die Giertronic niet voor niets, commercieel is het een onding, maar kan niet anderr met een lange 5 cilinder lijnmotor dwars voorin.
Dan moet die motor in de lengterichting. Had mooi gekund met de 'facelift' van MY2012, mooie langere voorzijde, ook nog goed voor de veiligheid (kreukelzone) :)! Ook nog eens gunstig voor de gewichtsverdeling (of probeer ik van Volvo nu BMW te maken.. :wink:)

Geplaatst: 15.03.2012 - 20:45
door bart simpson
Best Thom, soms zeg je zinnige dingen maar een lengte plaatsing goed voor je kreukelzone? echt niet.... (waarom maak je samen met je pa de stap niet naar BMW?)

Geplaatst: 15.03.2012 - 21:40
door BlackcurrantV70
+1

Geplaatst: 16.03.2012 - 10:46
door NederKees
rsnhakan schreef:
NederKees schreef:De D5.
Summum voegt eigenlijk geen nuttige opties toe. Ik heb een pest hekel aan die blauwe lampen en zal daarom nooit Summum nemen. En RTI is zeker z'n geld niet waard.

D3 rijdt heel behoorlijk maar D5 rijdt veel lekkerder.
Ik heb wegens tax redenen een D3 Momentum en zou meteen voor €3000,- opties inruilen voor een D5.
Xenon nutteloos? Ben ik het niet mee eens. Eenmaal xenon, altijd xenon. Wat een lichtopbrengst. RTI is geen onderdeel van de Summum uitvoering.

Lederen bekleding is ook wel erg fijn/mooi.

Johan, zijn dat de uitvoeringen zoals je ze wilt hebben? Of zat je er ook nog aan te denken om wat accessoires achteraf te nemen?

Je komt nu ook vanuit een 2.5T, dan zal de D3 wel tegenvallen..

Diverse testen hebben aan getoond dat xenon geen extra licht opbrengst geeft. Het lijkt maar zo omdat dat irritante blauwe licht meer opvalt tegen over het warmere straatlicht. Je wordt dus gewoon genept. Maar je kan wel lekker de patser uithangen. Hoewel iedere Sjonnie nu blauwe lampjes in z'n Golfje schroeft. Zoals gezegd ik heb een ter... hekel aan die verblindende blauwe lampen.

In België zit het RTI wel in het summum pakket.
En leer zit gewoon in Momentum.
Het enige nuttige in Summum is die elektrische stoel. Maar die heb ik voor €990,- bijbesteld.

Geplaatst: 16.03.2012 - 13:51
door lemmer
diesel01 schreef:
lemmer schreef:
Thom schreef:Wat een halfbakken oplossing dan weer, lepel er toch gewoon een fatsoenlijke 8-traps ZF volwaardige automaat in. Komt die D5 ook eindelijk volledig tot z'n recht.
Dan gaat de volvo een halve meter breder worden. Geloof me, ze houden die Giertronic niet voor niets, commercieel is het een onding, maar kan niet anderr met een lange 5 cilinder lijnmotor dwars voorin.
Hoe staat het overigens met de BMW?
Mijn andere auto :P is er binnenkort. Maar Volvo blijft voorlopig.

Geplaatst: 16.03.2012 - 13:56
door lemmer
bart simpson schreef:Best Thom, soms zeg je zinnige dingen maar een lengte plaatsing goed voor je kreukelzone? echt niet.... (waarom maak je samen met je pa de stap niet naar BMW?)
Oei, lange tenen? :P dan hebben de ringen en de sterren het allemaal niet goed gezien. dwarse plaatsing heeft toch niets te maken met veiligheid, maar met ruimte, en eventueel geen haakse overbrengingen.
Neem van mij aan dat de stap na de volvo een BMW is, dat kun je zeker positief zien!! Fact is dat de regering fiscaal gewoon minder goede vrienden is met de grotere Volvos, is echt jammer!!

Geplaatst: 16.03.2012 - 13:57
door diesel01
NederKees schreef:
rsnhakan schreef:
NederKees schreef:De D5.
Summum voegt eigenlijk geen nuttige opties toe. Ik heb een pest hekel aan die blauwe lampen en zal daarom nooit Summum nemen. En RTI is zeker z'n geld niet waard.

D3 rijdt heel behoorlijk maar D5 rijdt veel lekkerder.
Ik heb wegens tax redenen een D3 Momentum en zou meteen voor €3000,- opties inruilen voor een D5.
Xenon nutteloos? Ben ik het niet mee eens. Eenmaal xenon, altijd xenon. Wat een lichtopbrengst. RTI is geen onderdeel van de Summum uitvoering.

Lederen bekleding is ook wel erg fijn/mooi.

Johan, zijn dat de uitvoeringen zoals je ze wilt hebben? Of zat je er ook nog aan te denken om wat accessoires achteraf te nemen?

Je komt nu ook vanuit een 2.5T, dan zal de D3 wel tegenvallen..

Diverse testen hebben aan getoond dat xenon geen extra licht opbrengst geeft. Het lijkt maar zo omdat dat irritante blauwe licht meer opvalt tegen over het warmere straatlicht. Je wordt dus gewoon genept. Maar je kan wel lekker de patser uithangen. Hoewel iedere Sjonnie nu blauwe lampjes in z'n Golfje schroeft. Zoals gezegd ik heb een ter... hekel aan die verblindende blauwe lampen.

In België zit het RTI wel in het summum pakket.
En leer zit gewoon in Momentum.
Het enige nuttige in Summum is die elektrische stoel. Maar die heb ik voor €990,- bijbesteld.
Tja als je het hele land vol in het licht zet het je ook geen autoverlichting meer nodig, in het achtergesteld gebied(mooi zo laten)waar ik woon heeft xenon zeker meerwaarde.
Ik zal ook altijd mijn auto's blijven uitzoeken op xenon, sterker nog het was mij te kostbaar anders was mijn Hella balkje ook xenon geweest..
Een tippie mijnerzijds, kijk niet rechtstreeks in de xenonlamp.

Geplaatst: 16.03.2012 - 14:01
door lemmer
NederKees schreef:
rsnhakan schreef:
NederKees schreef:De D5.
Summum voegt eigenlijk geen nuttige opties toe. Ik heb een pest hekel aan die blauwe lampen en zal daarom nooit Summum nemen. En RTI is zeker z'n geld niet waard.

D3 rijdt heel behoorlijk maar D5 rijdt veel lekkerder.
Ik heb wegens tax redenen een D3 Momentum en zou meteen voor €3000,- opties inruilen voor een D5.
Xenon nutteloos? Ben ik het niet mee eens. Eenmaal xenon, altijd xenon. Wat een lichtopbrengst. RTI is geen onderdeel van de Summum uitvoering.

Lederen bekleding is ook wel erg fijn/mooi.

Johan, zijn dat de uitvoeringen zoals je ze wilt hebben? Of zat je er ook nog aan te denken om wat accessoires achteraf te nemen?

Je komt nu ook vanuit een 2.5T, dan zal de D3 wel tegenvallen..

Diverse testen hebben aan getoond dat xenon geen extra licht opbrengst geeft. Het lijkt maar zo omdat dat irritante blauwe licht meer opvalt tegen over het warmere straatlicht. Je wordt dus gewoon genept. Maar je kan wel lekker de patser uithangen. Hoewel iedere Sjonnie nu blauwe lampjes in z'n Golfje schroeft. Zoals gezegd ik heb een ter... hekel aan die verblindende blauwe lampen.

In België zit het RTI wel in het summum pakket.
En leer zit gewoon in Momentum.
Het enige nuttige in Summum is die elektrische stoel. Maar die heb ik voor €990,- bijbesteld.
Wat een zinloze info. Xenon verlichting is beter dan welke verlichting dan ook, geen strooilicht en veel meer lichtoobrengst, tevens zit er op volvo een meesturende versie, en dat is echt fijn!!
Die verblindende blauwe lampen hebben allemaal hoogteverstelling en sproeiers. Ik heb een hekel aan die auto's die volgeladen met hun standaard lampen in je opgen schijnen.
Pffffff

Geplaatst: 16.03.2012 - 14:10
door MarioC70
Waar ik een hekel aan heb is aan mensen die een lampje vervangen en deze verkeerd monteren,het is opzich al een hele kunst om zo,n lampje er verkeerd in te proppen.hoe ze het toch voor elkaar krijgen is mij een raadsel!
Zo,n verkeerd gemonteerd lampje verblind enorm.
En men heeft het zelf niet in de gaten!

Geplaatst: 16.03.2012 - 15:44
door bart simpson
lemmer schreef:
bart simpson schreef:Best Thom, soms zeg je zinnige dingen maar een lengte plaatsing goed voor je kreukelzone? echt niet.... (waarom maak je samen met je pa de stap niet naar BMW?)
Oei, lange tenen? :P dan hebben de ringen en de sterren het allemaal niet goed gezien. dwarse plaatsing heeft toch niets te maken met veiligheid, maar met ruimte, en eventueel geen haakse overbrengingen.
Neem van mij aan dat de stap na de volvo een BMW is, dat kun je zeker positief zien!! Fact is dat de regering fiscaal gewoon minder goede vrienden is met de grotere Volvos, is echt jammer!!
gaap

Geplaatst: 16.03.2012 - 16:23
door sju_art
Lijkt een goede investering (voor zover een auto dat kan zijn); zeldzamere D5 handbak en dus betere restwaarde?

Ik zou namelijk ook niet voor een handbak kiezen in een D5, liever automaat. Dat kan hem meer of minder waard maken.

Geplaatst: 16.03.2012 - 18:58
door Thom
bart simpson schreef:Best Thom, soms zeg je zinnige dingen maar een lengte plaatsing goed voor je kreukelzone? echt niet.... (waarom maak je samen met je pa de stap niet naar BMW?)
Ik mis de technische kennis om je hierin van repliek te dienen, maar ik blijf vinden dat de D5 en T6 een betere automaat verdienen. De goede eigenschappen van die motoren worden nu teveel teniet gedaan door die matige bak.

Geplaatst: 16.03.2012 - 19:13
door edraket
denk dat een automaat een betere restwaarde heeft dan een handbak. Als je dat dan weer afzet tegen de meerprijs als hij nieuw is zal het niet zoveel verschil uitmaken.

Geplaatst: 16.03.2012 - 19:31
door t5power
Thom schreef:
bart simpson schreef:Best Thom, soms zeg je zinnige dingen maar een lengte plaatsing goed voor je kreukelzone? echt niet.... (waarom maak je samen met je pa de stap niet naar BMW?)
Ik mis de technische kennis om je hierin van repliek te dienen, maar ik blijf vinden dat de D5 en T6 een betere automaat verdienen. De goede eigenschappen van die motoren worden nu teveel teniet gedaan door die matige bak.
lol je kunt een stelling niet verdedigen maar toch plemp je hem neer? Volgens mij zijn dwarsgeplaatste motoren veiliger omdat een motor die in lengterichting geplaatst is bij een crash meer richting binnenruimte komt dan een dwars geplaatst exemplaar.