Het enige verschil van deze lampen was een extra 'hoekje' in het buitenwerk waardoor de lamp er moeilijk inging ( met bumper er nog op ) dit eraf geknipt. voor de rest is de kwaliteit van de reflector en buitenwerk EXACT een duplica. het glas is hoogwaardig en het stelwerk is net zo gammel als de hella. ( hier is gewoon beleid voor nodig met monteren. )laheije schreef:Maar dan heb je ook wat, goedkoop is meestal duurkoop.Pantagorian schreef:Hella zijn inderdaad standaard. Maar ook het duurst.laheije schreef:De beste zijn volgens mij Hella en ik meen dat volvo deze standaard heeft gemonteerd.
Huub
Nog een tip: www.onderdelenlijn.nl
Huub
Koplamp reflector zit los
- Pantagorian
- 2nd Gear member
Nu: Volvo S40 1.8i 16v 1996, ca 188.000.
Vorige: Volvo 440 1.6i 1996, 110.000.
- Arjan75
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Je neemt me de woorden uit de mond... Zeker bij het punt waar het knipperlicht gemonteerd wordt ben je bang dat je de hele zooi kapot maakt als je de schroef aandraait.Pantagorian schreef:... en het stelwerk is net zo gammel als de hella. ( hier is gewoon beleid voor nodig met monteren. )
Qua verloopstekker weet je meer dan de Bresan & Volvo-garage... volgens beiden bestond er GEEN verloopstukje. Dus dan maar prutsen!
- laheije
- 4th Gear member
De kwaliteit maar vooral de spreiding van het licht van de reflector kan jePantagorian schreef:Het enige verschil van deze lampen was een extra 'hoekje' in het buitenwerk waardoor de lamp er moeilijk inging ( met bumper er nog op ) dit eraf geknipt. voor de rest is de kwaliteit van de reflector en buitenwerk EXACT een duplica. het glas is hoogwaardig en het stelwerk is net zo gammel als de hella. ( hier is gewoon beleid voor nodig metlaheije schreef:Maar dan heb je ook wat, goedkoop is meestal duurkoop.Pantagorian schreef: Hella zijn inderdaad standaard. Maar ook het duurst.
Nog een tip: www.onderdelenlijn.nl
Huub
monteren. )
zo op het oog niet beoordelen.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- Pantagorian
- 2nd Gear member
Wat versta je onder "op het oog beoordelen" ?laheije schreef:De kwaliteit maar vooral de spreiding van het licht van de reflector kan jePantagorian schreef:Het enige verschil van deze lampen was een extra 'hoekje' in het buitenwerk waardoor de lamp er moeilijk inging ( met bumper er nog op ) dit eraf geknipt. voor de rest is de kwaliteit van de reflector en buitenwerk EXACT een duplica. het glas is hoogwaardig en het stelwerk is net zo gammel als de hella. ( hier is gewoon beleid voor nodig metlaheije schreef: Maar dan heb je ook wat, goedkoop is meestal duurkoop.
Huub
monteren. )
zo op het oog niet beoordelen.
Huub
Mijn lichtspreiding is aanzienlijk beter geworden ten opzicht van de oude hella's. dit is natuurlijk wel oud met nieuw vergelijken. maar het gaat er toch om dat je de APK door moet? Volgens keurmeester waren dit prima lampen. ik had meer lichtopbrengst dan de oude, en grootlicht bundel is wijder. ( wat ik erg fijn vind omdat ik vaak op onverlichte 80 wegen rijd )
Al met al vind ik een verschil van 45 euro of 185 wel erg veel als je daardoor misschien "ietsje" meer lichtopbrengst zou krijgen toch?
trouwens mijn imitatie vind ik optisch er nog beter uitzien ook. de glazen zijn helderder dan de originele hella.
Ach als je de volvo zo origineel mogelijk wilt hebben, en je hebt er de ruime portomonee voor dan kies je de hella.
wil je goedkoper uit zijn, en goede duplica's hebben, dan heb je hier meer voor je geld.
- Pantagorian
- 2nd Gear member
gelukkig is dat stuk nog plastic. dat kan je hooguit kapot draaien, maar is goed op te lossen door een metalen plaatje er tussen te draaien.Arjan75 schreef:Je neemt me de woorden uit de mond... Zeker bij het punt waar het knipperlicht gemonteerd wordt ben je bang dat je de hele zooi kapot maakt als je de schroef aandraait.Pantagorian schreef:... en het stelwerk is net zo gammel als de hella. ( hier is gewoon beleid voor nodig met monteren. )
Qua verloopstekker weet je meer dan de Bresan & Volvo-garage... volgens beiden bestond er GEEN verloopstukje. Dus dan maar prutsen!
wacht.. ik kwam dat verloopstukje ergens tegen, moest je alleen wel een lamp erbij kopen. ( dus het bestaat ) alleen even uitzoeken hoe je die los kan krijgen..
Edit: Kan het even niet meer vinden, wat ik wel vond is deze interessante topic hierover: ( gaat over dezelfde dealer waar ik mijn lampen kocht. )
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... &start=240
Misschien dat je er wat aan hebt. ( lees het even door! )