Pagina 2 van 4
Geplaatst: 15.03.2012 - 09:04
door bart simpson
dealers zijn ook wel weer blij met een onverkoopbare voorraad gebruikte C30 diesels, restwaardetechnisch doet dit ook pijn
Geplaatst: 15.03.2012 - 16:44
door Paul
Nou ik vind dit serieus erg leuk om inderdaad zo'n r-edition te nemen op de zaak, gewoon heel interessant kwa prijs. Maar ja heb natuurlijk al een V50

Geplaatst: 15.03.2012 - 17:05
door XC30
Ik ben benieuwd wat een 1.6 R-design benzine van okt 2010 met 19k op de teller doet qua inruil. Met deze D2 ben je kostentechnisch een stuk goedkoper uit dan de benzinevariant. Mijn vrouw rijdt zakelijk en heeft nu geen bijtelling en dat is soms erg lastig. Met deze nieuwe versie doet de bijtelling niet zo'n pijn. En tot 1-1-2014 geen wegenbelasting is ook erg leuk. Alleen de bodykit, die staat wel erg goed op de huidige versie. En de spoiler van de D2 vind ik ook niet zo mooi als de bezinevariant.
Geplaatst: 15.03.2012 - 17:14
door Laguna-S60
ovlov058 schreef:Autogek schreef:ovlov058 schreef:Wat komt er uit, als deze auto's regenereren, heeft iemand dat al gemeten.
??? verklaar je nader??
Slechts 94 g/kmn, maar als de roetfilter regenereerd heb je tijdelijk (+-8km) misschien een paar kg /km, en dat iedere +- 1000km.
Dat was de vraag, wat komt er uit als hij regenereerd, heeft iemand dat al gemeten.
Die 93 Gram is een gemiddelde.., dus denk dat dat er ook in mee genomen is?!
Geplaatst: 15.03.2012 - 17:33
door bart simpson
XC30 schreef:Ik ben benieuwd wat een 1.6 R-design benzine van okt 2010 met 19k op de teller doet qua inruil..
mille of 12.
Op de niet 14% D2 R Edition zit geen bodykit, check goed of die op de 14% wel zit
Geplaatst: 15.03.2012 - 17:53
door XC30
Dank voor je input Bart. Die bodykit zit idd niet op de 14% versie. Maar wel op onze huidige auto, en daar doelde ik ook op. Maar met 12 mille gaan we lekker doorrijden in de huidge auto. Die voldoet nog harstikke goed. Is natuurlijk ook zgan.
Geplaatst: 15.03.2012 - 18:07
door ovlov058
Laguna-S60 schreef:ovlov058 schreef:Autogek schreef:
??? verklaar je nader??
Slechts 94 g/kmn, maar als de roetfilter regenereerd heb je tijdelijk (+-8km) misschien een paar kg /km, en dat iedere +- 1000km.
Dat was de vraag, wat komt er uit als hij regenereerd, heeft iemand dat al gemeten.
Die 93 Gram is een gemiddelde.., dus denk dat dat er ook in mee genomen is?!
Dit, Is een antwoord, bedankt.
Aan Bartje: ik lees niemand de les, je verward me met iemand anders.
De garage van je pa staat er dankzij die oude stinkende hokken :oops:
Geplaatst: 15.03.2012 - 18:42
door bart simpson
XC30 schreef:Dank voor je input Bart. Die bodykit zit idd niet op de 14% versie. Maar wel op onze huidige auto, en daar doelde ik ook op. Maar met 12 mille gaan we lekker doorrijden in de huidge auto. Die voldoet nog harstikke goed. Is natuurlijk ook zgan.
ik tref klanten die voor een R design best serieus geld betaald hebben en die al beledigd zijn als ze niet gewoon om kunnen ruilen.
Dat is altijd met acties, b.v. C70 Tourer.
Toch is je exploitatielast van een mrb vrije diesel substantieel lager, geen € 600,-- mrb per jr (benzinetarief) geen 1 op 12 maar 1 op 24 voor € 1.50 p/ltr (+/- € 600,--p/jr) ipv € 1.83 p/ltr ‘+/- € 1.500,-- p/jr) ik zie een voordeel van zomaar € 1.500,-- p/jr
Geplaatst: 15.03.2012 - 18:47
door bart simpson
ovlov058 schreef:Aan Bartje: ik lees niemand de les, je verward me met iemand anders.
De garage van je pa staat er dankzij die oude stinkende hokken :oops:
Het is zo goedkoop om te willen aantonen dat substantieel schonere auto's soms iets minder schoon zouden kunnen zijn, (al dan niet sterk) vervuilende auto's vervuilen immers altijd in min of meer gelijke mate.
Het is in NL een kwestie van tijd voordat de mrb gekoppeld gaat worden aan de uitstoot in grammen genoemd op het kenteken, dat zal iig een opschoning van het oudere wagenpark zeer stimuleren.
Geplaatst: 15.03.2012 - 19:15
door NielsPHEV
grammen CO2 heeft nauwelijks iets met schoon te maken, NOx, SOx, Roet en in mindere mate CO wel.
Beste methode blijft om via de brandstof te heffen
Geplaatst: 15.03.2012 - 19:37
door V480-S60
En dat laatste zal er nooit komen/ gaan gebeuren.
Maar ach nu we toch bezig zijn. Niemand laat zijn auto staan. Hoe duur de brandstof ook is. En dat CO2 verhaal is en blijft een (domme en verkeerde) politieke keuze.
Zo nu houden we daar over op. De Statements zijn gemaakt.
Geplaatst: 15.03.2012 - 21:40
door Walter
NielsV70 schreef:
Beste methode blijft om via de brandstof te heffen
als ze dat gaan doen dan is het vanuit Utrecht rendabel om in België te gaan tanken...
Geplaatst: 16.03.2012 - 15:50
door Giuseppo
Toch maar eens nadenken om deze ipv mijn huidige 1.8 benzine te nemen, tm 2014 geen MRB scheelt toch al redelijk wat. Iemand een idee wat de huidige levertermijn is?
Geplaatst: 16.03.2012 - 16:52
door Walter
sowieso voor 1 juli want dan worden de regels aangescherpt.
Geplaatst: 16.03.2012 - 23:41
door Giuseppo
In de prijslijst worden de 2.0 advantage en r-edition niet meer vermeld. Is die motor nu ook afgevoerd?
Geplaatst: 16.03.2012 - 23:54
door Discovery
Wie zou er nog een 2.0 benzine willen als je een belastingvrije/14% auto kan rijden op een zuinigere en goedkopere brandstof.
Geplaatst: 17.03.2012 - 00:30
door Thijs
De halve wereld denkt nog steeds dat benzine rijden goedkoper is hoor!
Geplaatst: 17.03.2012 - 07:33
door Walter
het omslagpuntrekensommetje wordt een hele grappige als je een goedkopere, belastingvrije, zuinige diesel met een lagere brandstofliterprijs tegen een benzineversie gaat houden...
Geplaatst: 17.03.2012 - 08:19
door bart simpson
omslagpunt dan bij < 5000km
Geplaatst: 17.03.2012 - 09:07
door Autogek
bart simpson schreef:XC30 schreef:Dank voor je input Bart. Die bodykit zit idd niet op de 14% versie. Maar wel op onze huidige auto, en daar doelde ik ook op. Maar met 12 mille gaan we lekker doorrijden in de huidge auto. Die voldoet nog harstikke goed. Is natuurlijk ook zgan.
ik tref klanten die voor een R design best serieus geld betaald hebben en die al beledigd zijn als ze niet gewoon om kunnen ruilen.
Dat is altijd met acties, b.v. C70 Tourer.
Toch is je exploitatielast van een mrb vrije diesel substantieel lager, geen € 600,-- mrb per jr (benzinetarief) geen 1 op 12 maar 1 op 24 voor € 1.50 p/ltr (+/- € 600,--p/jr) ipv € 1.83 p/ltr ‘+/- € 1.500,-- p/jr) ik zie een voordeel van zomaar € 1.500,-- p/jr
En voor een zelfstandige 28% investeringsaftrek is op 25000 toch maar even 7000,- als extra aftrekpost.