Geplaatst: 18.03.2012 - 11:11
@bover: je bedoelet zowel automaat als handbak? of 2 automaten?
en welke verschil merkte je?
en welk bedrijf?
en welke verschil merkte je?
en welk bedrijf?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Powerflush hoor ik nu voor het eerst. olie eruit, nieuwe erin, draaien, olie eruit, nieuwe erin, etc net zo lang tot het schoon was. Geone flush denk ik.dukcer schreef:@Walter, heb jij een flush gedaan of een powerflush zoals beschreven is op de site powerflush.nl ?
Denk dat dat nog wel mee valt. Ik heb ook geen GT maar een gewone AT. Toen ik op zoek was naar een revisiebedrijf kwam ik ook veel problemen met automaten van andere merken tegen. Daarbij kost vervangen van een koppeling ook een lekkere som centen. Part of the gamepeter geurts schreef:Als je al die verhalen leest durf je bijna geen volvo met geartronic te kopen?
De kans op problemen is zeer groot en de kosten ook. :shock: :shock:
nieuwe software kan het inderdaad oplossen. Maar niet altijd. Volgorde is (ook qua kosten) nieuwe software > spoelen > nieuwe bak. En laat je niet verleiden alleen het kleppenblok te laten vervangen, dat is vaak uitstel van executie.Marelli schreef:het in zijn vrij komen tussen 2 en 3 kan worden opgelost met een software update/patch.
Dat verhielp bij mij soortgelijke problemen.
is dat Flushen echt nodig? Alleen bij kilometervreters zoals taxi's naar mijn weten.
Ik heb een automaat en deze geflust. Mijn volvo heeft nu 145.000km gelopen. De geartronich vloer letterlijk naadloos aan bij het schakelen.crackedtooth schreef:@bover: je bedoelet zowel automaat als handbak? of 2 automaten?
en welke verschil merkte je?
en welk bedrijf?
Mijn automaat wordt ook geflusht en alhoewel het geen onderdeel uitmaakt van het gewone onderhoud zijn de techneuten het erover eens dat bij slip of algehele malaise een flush helpt.Marelli schreef:het in zijn vrij komen tussen 2 en 3 kan worden opgelost met een software update/patch.
Dat verhielp bij mij soortgelijke problemen.
is dat Flushen echt nodig? Alleen bij kilometervreters zoals taxi's naar mijn weten.
Houd ons op de hoogte van het resultaat, als je bij Gery bent geweest.elberja schreef:Wat een overweldigende reacties. Het was even zoeken voo rmij hoe het forum werkte maar nu begrijp ik het goed. Na het lezen van de reacties kom ik tot de conclusie dat ik eerst een powerflush ga proberen een revisie kan altijd nog. Dank voor de tips.