Pagina 2 van 6
Geplaatst: 30.03.2012 - 08:56
door wim de jong
Voor mijn classic heb ik de remmen van deze site gehaald........prima service en goed spul. (volvo onderdelen magazijn.)
http://www.vomd.nl/index.php?main_page= ... 1d4d1a0a2c
Mijn huidige V70-D5 heeft ook nieuw spul nodig, en vervang alles voor zodra de huidige blokken op zijn. Haal ze daar dus.
Geplaatst: 30.03.2012 - 10:19
door edraket
MarioC70 schreef:Bakboord1 schreef:Mijn schijven komen ook bij parts4swedes vandaan.
Prima prijzen en service.
Omdat mijn schijven bij 170.000 zijn vervangen en nog keurig recht waren ben ik weer voor origineel volvo gegaan.
Ate is niet meer wat het vroeger was en brembo levert ook budget die krom kunnen trekken.
Ik heb ca 80.000 naar tevredenheid gereden met origineel volvo remmen op mijn v50.
En van welk merk denk je dat de orginele Volvo schijven zijn?
Weet jij het? Het is in elk geval geen ATE meer!
Geplaatst: 30.03.2012 - 11:38
door stijnder
wim de jong schreef:Voor mijn classic heb ik de remmen van deze site gehaald........prima service en goed spul. (volvo onderdelen magazijn.)
http://www.vomd.nl/index.php?main_page= ... 1d4d1a0a2c
Mijn huidige V70-D5 heeft ook nieuw spul nodig, en vervang alles voor zodra de huidige blokken op zijn. Haal ze daar dus.
Thanks voor de link! Daar hebben ze inderdaad de 300mm schijf voor 52,50 ps (gefabriceerd door Scantech).
Geplaatst: 30.03.2012 - 11:57
door MarioC70
MarioC70 schreef:Bakboord1 schreef:Mijn schijven komen ook bij parts4swedes vandaan.
Prima prijzen en service.
Omdat mijn schijven bij 170.000 zijn vervangen en nog keurig recht waren ben ik weer voor origineel volvo gegaan.
Ate is niet meer wat het vroeger was en brembo levert ook budget die krom kunnen trekken.
Ik heb ca 80.000 naar tevredenheid gereden met origineel volvo remmen op mijn v50.
En van welk merk denk je dat de orginele Volvo schijven zijn?
Orgineel zijn ze dus van Ate,ik heb net de documentatie gelezen,het staat ook in Vida namelijk.
Geplaatst: 30.03.2012 - 11:58
door MarioC70
Orgineel is met een beetje korting net zo duur als imitatie of een ander merk!
Volvo schijven zijnvan Ate dus ook!
Geplaatst: 30.03.2012 - 12:09
door edraket
Dat zou kunnen, maar die worden dan speciaal voor Volvo op specificatie gemaakt dan. Ik weet niet of jij recent wel eens ATE schijven hebt gemonteerd, maar daar zit een soort van coating (lijkt op verf) op. Deze moet je eraf remmen. Deze worden zeker niet bij Volvo gebruikt, dus als ATE ze nog steeds levert worden de schijven speciaal voor Volvo gemaakt. Bij ATE zijn er geen schijven meer te bestellen voor de Volvo zonder die coating, vandaar dat ik mijn twijfels heb of de Volvo schijven nog steeds bij ATE vandaan komen. Verder zijn de schijven van Volvo made in Sweden als je ze nu bestelt, ATE produceerde vroeger in Duitsland, nu in China (PRC).
Dus nee, ik heb aardig wat redenen om aan te nemen dat ATE nu geen leverancier meer is voor Volvo.
Geplaatst: 30.03.2012 - 12:13
door MarioC70
Ik heb hier de dozen voor m,n neus en daar staat toch echt Ate op,met coating.Bij de dealer dus.
Voor de V40,V70,S60 enz enz..
Geplaatst: 30.03.2012 - 13:13
door Bakboord1
Het verhaal van Edraket was mij al ter ore gekomen hier op het forum na wat leeswerk. Vandaar dus mijn opmerking.
Enne V70 met coating?? De mijne zijn zonder wat dan ook op de schijf.
Geplaatst: 30.03.2012 - 13:19
door edraket
Ik verbaas me daar ook over. Na mijn slechte ervaringen met de gecoate schijven zal ik deze niet meer gebruiken. Ook met een BMW 330D heel slechte ervaringen met de ATE gecoate schijven. Het blijft maar trillen. Origineel eronder en het trillen is verdwenen.
Mario, hoe is jouw ervaring dan met deze gecoate schijven en hoe vaak heb je deze al gemonteerd? Schijven van parts4volvo zijn originele Volvo delen en niet gecoate versies.
Geplaatst: 30.03.2012 - 13:23
door MarioC70
Het zit meestal niet in de schijven het probleem,maar in de manier van monteren,niet goed schoonmaken enz.Of de wielen veel te vast zetten.
Ook het wassen in een wasstraat als je net van een rit terug komt is niet goed voor ze,de afkoeling gaat dan zo snel ,dat krom trekken tot de mogelijkheden behoort.
Die coating hebben ze trouwens niet allemaal,dat verschilt nogal is.
Geplaatst: 30.03.2012 - 13:34
door edraket
Ik weet wel hoe je een setje schijven dient te monteren. Anders zou het probleem met de originele schijven er immers ook nog steeds moeten zijn

En elke wielbout wordt bij mij met de momentsleutel vastgezet.
Ik had met de achterkant zelfs een enorme gons/trilling als ik de handrem aantrok onder het rijden! Het leek wel alsof het hart van de schijf uit het midden zat. Met de originele schijven is dat ook weg. Er was ovcerduidelijk iets niet goed met deze schijven. Overigens gaven ze geen slingering op een meetklok, maar wel trillingen. Alles binnen 4 honderdste. Je voelde ook dat de auto schoksgewijs tot stilstand kwam.
Geplaatst: 30.03.2012 - 13:46
door MarioC70
Het was ook niet persoonlijk bedoeld,maar in het algemeen gaat het nogal is fout!
Geplaatst: 31.03.2012 - 21:30
door Bakboord1
Montage komt idd wel nauw. Net niet goed en je remmen trillen al.
Geplaatst: 01.04.2012 - 20:07
door Maurits@Parts4Swedes
Montage van remschijven is niet lastig. Een schilderij waterpas aan de muur hangen is moeilijker! Het enige waar je goed op moet letten is dat de flensen netjes schoon zijn. Goed met de staalborstel, daarna me een schuurpapiertje. Stof wegvegen met droge doek, daarna licht invetten met kopervet om kleven te voorkomen. Vuile flensen is een garantie voor trillende remmen. Zie voor meer info:
http://www.parts4swedes.nl/nl/cms/faq/ en bekijk ook eens de video's:
http://www.parts4swedes.nl/nl/cms/links/
Geplaatst: 01.04.2012 - 20:39
door Bakboord1
Niet moelijk idd. maar je moet het wel goed doen. Ook rechte schijven trillen als je ze er niet goed op zet.
Geplaatst: 01.04.2012 - 23:56
door MarioC70
maurits01 schreef:Montage van remschijven is niet lastig. Een schilderij waterpas aan de muur hangen is moeilijker! Het enige waar je goed op moet letten is dat de flensen netjes schoon zijn. Goed met de staalborstel, daarna me een schuurpapiertje. Stof wegvegen met droge doek, daarna licht invetten met kopervet om kleven te voorkomen. Vuile flensen is een garantie voor trillende remmen. Zie voor meer info:
http://www.parts4swedes.nl/nl/cms/faq/ en bekijk ook eens de video's:
http://www.parts4swedes.nl/nl/cms/links/
Natuurlijk nooit kopervet tussen de naven en remschijven doen,daar komt dus het trillen ook van,het vet wordt immers niet gelijkmatig verdeeld tussen de naaf en de schijf,er niets tussen doen,alleen als de schijf gemonteerd is een beetje op de naaf waar het centreergat van het wiel komt.
Geplaatst: 10.04.2012 - 22:47
door Freek63
Is dat zo 'natuurlijk'? Ik rijd al meer dan 25 jaar Volvo (1x 164, 3x 240, 2x 740, 2x 960,2x S80, 1x XC90), heb altijd de flensen licht ingevet. Remmen hebben nooit getrild. Voordeel: als je schijven er een keer af moeten ivm nieuw wiellager bijvoorbeeld, is demontage veel eenvoudiger.
Geplaatst: 02.06.2012 - 08:50
door Bover
wim de jong schreef:Voor mijn classic heb ik de remmen van deze site gehaald........prima service en goed spul. (volvo onderdelen magazijn.)
http://www.vomd.nl/index.php?main_page= ... 1d4d1a0a2c
Mijn huidige V70-D5 heeft ook nieuw spul nodig, en vervang alles voor zodra de huidige blokken op zijn. Haal ze daar dus.
DAnk je wel voor het adres. Heb daar nivomats gekocht.
Geplaatst: 02.06.2012 - 13:29
door Gast
Ik zou ook gaan voor origineel.
Ik heb er nu remblokken onder van Ferodo, dit zou een betere performance geven als origineel.
Niets van gemerkt, maar wat ik wel merk is het vreselijk piepen voor.
Al van alles geprobeerd maar helaas geen oplossing gevonden. Zelfs mijn wederhelft ergert er zich aan.
Geplaatst: 02.06.2012 - 13:47
door Bover
Tja die after market.....
Eigenlijk zou men m.b.v. referentie nummers dezelfde kwaliteit moeten geven in de aftermarket.
snap dat niet zo goed want men moet toch aan bepaalde eisen voldoen met onderdelen.... :roll:
Nu ook wee met de voorruit die vervangen moet worden. Bij Carglass staat er geen 'Lminaat' op de voorruit en bij Volvo wel.
weet trouwens niet wat verschil is en ga voor de volvo ruit naar de dealer.
Men speelt mogelijk op je onzeker gevoel en 'niet' kennis