Pagina 2 van 6

Geplaatst: 27.03.2012 - 09:53
door V70/2.4D/2003
bernhard2 schreef:gaat inderdaad over schroer... slechte ervaring mee?
schroer=volvo service hardenberg
Even zoek op het forum, ik weet met de beste wil van de wereld niet meer waar het over ging alleen dat hij hier in dit Volvo-nest eens voorbij is gekomen.

Geplaatst: 27.03.2012 - 11:26
door bernhard2
heb gisteren een half uur gezocht, kon het niet vinden;)

maar die D5 rijdt inderdaad nog super, alleen de koppeling zit heel hoog, weet jij daar wat van?:P

Geplaatst: 27.03.2012 - 13:15
door sju_art
Ja klopt, maar dat ben ik wel gewend van S60's. Zowieso zou ie vrij hoog pas aangrijpen (geloof dat dat normaal is), maar hij is ook vast niet nieuw meer.

Geplaatst: 27.03.2012 - 16:45
door bernhard2
okee, vandaar. Ik heb is in een v70 2.4d gereden en daar reed ik zo mee weg, en bij de s60 moet je gas bij geven, anders slaat hij af...
maar hij staat nu bijna op 323d km dus het zei hem vergeven.

Geplaatst: 27.03.2012 - 19:26
door kuupertie
IK was bij Volvo Service Hardenberg....zij hebben mij uitermate goed geholpen zonder gebruik te maken van mijn kwetsbare situatie.

100 punten voor Schroer uit Hardenberg.

Geplaatst: 28.03.2012 - 23:04
door bernhard2
nou, stopje vervangen en keerring... versnellingsbak terug, nieuwe olie er in engaan!!!!!!!!!!!!!!!!!

..........voor zo lang als het duurde.

de versnellingsbak sckakelt nu heel raar, ga er morgen maar is naar toe. ik begin het nu toch echt niet meer leuk te vinden...

Geplaatst: 29.03.2012 - 11:06
door edraket
Wat is raar schakelen? Gaat hij stroever of is er iets anders?

Geplaatst: 29.03.2012 - 14:08
door bernhard2
Ben er net even langs geweest, maar hij doet helemaal niets meer.

waarschijnlijk heeft de nieuwe olie er voor gezorgd dat al het vuil los is geweekt en dat zal nu de boel wel verstopt hebben oid.
Heb Gery al gebeld, hij gaat proberen om dinsdag langs te komen om hem te flushen. ik hoop serieus dat het helpt. anders een ruilbak of reviseren.

k*tvolvo(sorry hoor)

Geplaatst: 29.03.2012 - 15:35
door jpwg001
bernhard2 schreef:
k*tvolvo(sorry hoor)
Het is je vergeven. Ik hoop dat daar de oplossing in ligt. Het zij je wel gegund, zo onderhand!

Geplaatst: 29.03.2012 - 15:59
door MarioC70
Is er geen fout gemaakt met het monteren van de bak ivm de koppelomvormer?
Als die niet goed in de bak zit tijdens het monteren,gaat er het een en ander fout,de oliepomp in de bak raakt beschadigt,waardoor de bak niets meer doet!

Geplaatst: 30.03.2012 - 08:30
door bernhard2
Mario, als het goed is kan Gery daar ook achter komen door de oliedruk te meten?
maar hij deed het na montage namelijk wel goed, en tijdens het 2e testrondje werd het al minder, en toen ik het probeerde kwam hij niet meer van z'n plek af.

maar de bak doet nu dus inderdaad niets meer...

Geplaatst: 30.03.2012 - 08:46
door sju_art
Sterkte! Dinsdag maar afwachten... ben benieuwd, Gery schijnt meerdere bakken van de dood te hebben gered :P.

Wat is trouwens Gery zijn Tel nummer, is dat hetzelfde nummer als op marktplaats?

Geplaatst: 30.03.2012 - 15:45
door bernhard2
ja dank je. ik zal het dinsdag wel posten.

nr van Gery is: 0629436885

Geplaatst: 30.03.2012 - 16:03
door sju_art
Thanks :D!

Geplaatst: 30.03.2012 - 16:36
door M@rcel
bernhard2 schreef:Mario, als het goed is kan Gery daar ook achter komen door de oliedruk te meten?
maar hij deed het na montage namelijk wel goed, en tijdens het 2e testrondje werd het al minder, en toen ik het probeerde kwam hij niet meer van z'n plek af.

maar de bak doet nu dus inderdaad niets meer...
Is er wel de juiste olie ingegaan?

Geplaatst: 30.03.2012 - 23:10
door sbv
Je besteed het uit aan een garage. Voorheen werkte de bak wel, nu niet. Niet mijn probleem kort door de bocht. Zij zijn de kenners en jij niet. Zou niet te snel beginnen met flushen etc.
Waarom laat je het niet de garage uitzoeken ? Geef de garage de kans om eea uit te zoeken

Geplaatst: 31.03.2012 - 00:53
door MarioC70
sbv schreef:Je besteed het uit aan een garage. Voorheen werkte de bak wel, nu niet. Niet mijn probleem kort door de bocht. Zij zijn de kenners en jij niet. Zou niet te snel beginnen met flushen etc.
Waarom laat je het niet de garage uitzoeken ? Geef de garage de kans om eea uit te zoeken

Precies,als je er eerst iemand anders naar laat kijken,is de kans dat je garantie op de reparatie krijgt niet gegarandeerd.

Geplaatst: 01.04.2012 - 13:54
door bernhard2
de garage wist ook niet wat ze er mee aan moesten. dus ik stelde voor om te flushen. bovendien kun je dan de druk meten(dacht ik), en evt uitsluiten dat de omvormer beschadigd is tijdens uit en inbouw.

maar als gery bijvoorbeeld zegt dat er tijdens de montage iets verkeerd is gegaan, ben ik niet bang dat de garage dat gaat ontkennen. daarvoor ken ik ze iets te goed, en zij mij.

en als hij na de flush wel goed schakelt, lag het dus aan de nieuwe olie die er in is gekomen na de (de)montage van de bak.

wat ik jullie wel wil voorleggen: de olie die uit de bak kwam tijdens demontage, was pikzwart.(had ik wel gedacht).
en na de reparatie hebben ze er verse olie in gegooid(wel de goede olie neem ik aan) hadden ze niet kunnen verzinnen dat die nieuwe olie al het vuil in de bak mee zou nemen naar een bepaald punt in de bak(vast filter?) zodat deze verstopt zou raken?
dit is namelijk wat ik denk dat er is gebeurd.
graag jullie wijsheid;)

Geplaatst: 01.04.2012 - 14:06
door wim de jong
de garage wist ook niet wat ze er mee aan moesten.
Het spijt me wel, hoor, maar wie zijn nu de specialisten?
moet jij zaken gaan voorstellen om te doen om je probleem op te lossen, wat na een ingreep door de dealer is veroorzaakt?

Maandag direct teruggaan naar de dealer, en laat hun het oplossen. Desnoods eea op papier zetten, en overhandigen. Hun zijn er mee bezig geweest, en jij zit nu met de gebakken peren.
Zodra jij de bak laat flushen, is elke aanspraak op garantie bij de dealer verlopen......geef de dealer een kans, laat hun het oplossen.

Geplaatst: 01.04.2012 - 14:31
door sbv
bernhard2 schreef:de garage wist ook niet wat ze er mee aan moesten. dus ik stelde voor om te flushen. bovendien kun je dan de druk meten(dacht ik), en evt uitsluiten dat de omvormer beschadigd is tijdens uit en inbouw.

maar als gery bijvoorbeeld zegt dat er tijdens de montage iets verkeerd is gegaan, ben ik niet bang dat de garage dat gaat ontkennen. daarvoor ken ik ze iets te goed, en zij mij.

en als hij na de flush wel goed schakelt, lag het dus aan de nieuwe olie die er in is gekomen na de (de)montage van de bak.

wat ik jullie wel wil voorleggen: de olie die uit de bak kwam tijdens demontage, was pikzwart.(had ik wel gedacht).
en na de reparatie hebben ze er verse olie in gegooid(wel de goede olie neem ik aan) hadden ze niet kunnen verzinnen dat die nieuwe olie al het vuil in de bak mee zou nemen naar een bepaald punt in de bak(vast filter?) zodat deze verstopt zou raken?
dit is namelijk wat ik denk dat er is gebeurd.
graag jullie wijsheid;)
Heel rot voor de garage, maar zij zijn de aannemer van het werk en dienen het op te lossen, als men het niet weet, dan kopen ze maar elders kennis in of ze brengen de auto naar een bedrijf die het wel weet
Zodra jij zelf iets (laat)doen is het makkelijk, dan kan de garage zijn handen er vanaf trekken