ECC van slag

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
piet22
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01

Als je bij een op bedrijfstemperatuur zijnde motor de temperatuur op maximaal zet dan moet je direct flink warme lucht krijgen.

Als dat niet zo is dan is of je kachelkraan niet helemaal OK of de kachel verstopt of de luchtmengklep die warme en koude lucht mengt werkt niet goed. De eerste twee zaken kan je controleren door de koelwaterslangen die naar de kachel lopen te voelen. De klep kan je controleren door het dashboard kastje te verwijderen.
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Piet , hij wordt warm als je hem helemaal op max zet.
dus dan verdenk ik de luchtmengklep.

ik zal eens kijken!

Thanks
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21401
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik heb vorige zomer een klein beetje onderhoud gedaan aan mijn ECC:

Handschoenenbak weggenomen, ventialtor weggenomen en met een stofzuiger de koeler schoongemaakt. Tevens de regenwaterafvoer links en rechts onder de motorkap doorgestoken en de condensafvoer van de passagiers naar de motorruimte bekeken.
Daarnaast heb ik alle koppelingen, slangetjes en luchtkleppen nagelopen en enkele dingetjes vervangen. Zo werken de kleppen weer naar behoren en ook de temperatuurregeling is weer up-to-date.

Alles weer schoon en ge-eindigd met een antibacteireele spray.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Msuidgeest schreef:Ik heb vorige zomer een klein beetje onderhoud gedaan aan mijn ECC:

Handschoenenbak weggenomen, ventialtor weggenomen en met een stofzuiger de koeler schoongemaakt. Tevens de regenwaterafvoer links en rechts onder de motorkap doorgestoken en de condensafvoer van de passagiers naar de motorruimte bekeken.
Daarnaast heb ik alle koppelingen, slangetjes en luchtkleppen nagelopen en enkele dingetjes vervangen. Zo werken de kleppen weer naar behoren en ook de temperatuurregeling is weer up-to-date.

Alles weer schoon en ge-eindigd met een antibacteireele spray.
Hoeveel werk is dat in uren?
ik doe namelijk niet zo veel zelf, maar moet het laten doen.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21401
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Tja, daar vraag je wat. Precies weet ik het niet meer maar ik ben gewoon begonnen op een zaterdag. En op een zeker moment, na 3 maal koffie gekregen te hebben, heb je een lijstje met spulletjes die dan kapot zijn.
Met behulp van de dealer besteld, opgehaald en gemonteerd. Busje spray lag nog in mijn zakelijke auto maar je bent zo een ochtend verder aan uren.

Die tijd vind ik zelf niet zo belangrijk omdat ik het leuk vind om op deze wijze de auto een beetje te onderhouden. Iets met hobby ...
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

Ik denk ook dat het in de (aansturing van) de kleppen/luchtregeling zit; onder je dashboard dus en dat is niet zo fijn.

Met mijn 960 2.5 heb ik het probleem dat de airco en de verwarming niet in het midden blazen, maar wel boven en onder. Tot nu toe was het niet zo erg dat ik er aan ben gaan werken, maar als het dashboardkastje makkelijk te verwijderen is dan kan ik hem binnenkort wel even nakijken op malfunctioneren... 8)
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Henkjan, ik hou je optie even open.
ik zelf denk ook dat het dan daar gezocht moet worden.

vandaag ook weer de buitentemperatuur is 13 graden geeft hij aan, en de regelaar staat op 25 graden en hij blaast volop koude lucht in de auto.

De volvo dealer is ook aan het nadenken en komt (hopelijk) met een oplossing.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

als je de airco uitzet blijft hij ook koud?
Dan denk ik dat je aansturings-unit defect is.

Ik zou even zelf gaan zoeken op EBAY.CO.UK en EBAY.DE, want als je dit aan de Volvo-dealer overlaat dan laat die je al gauw een paar honderd Euri voor zo'n kastje betalen. Dus ik zou wel goede afspraken maken...
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Henkjan,

nee dan blijft hij niet koud, maar dat wil niet zeggen dat die unit niet stuk is natuurlijk.
maar als dit zo is krijg je dan geen foutmelding op je dashboard???
die heb ik niet en die krijg ik namelijk niet, een foutmelding dan (blauw knipperlicht)
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Henkjan,

zijn die units daar goedkoper dan???
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

jan weemering schreef:Henkjan,

nee dan blijft hij niet koud, maar dat wil niet zeggen dat die unit niet stuk is natuurlijk.
maar als dit zo is krijg je dan geen foutmelding op je dashboard???
die heb ik niet en die krijg ik namelijk niet, een foutmelding dan (blauw knipperlicht)
foutmelding volgens mij niet, maar de mijne is een 960 van 1994.
Ik heb nog nooit een blauw knipperlicht gezien op mn dashboard, maar wel in de binnenspiegel :P.
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Om je airco drukknop zit bij jou toch ook een lampje dat gaat branden zodra je deze knop indrukt?

Zodra hj fel gaat knipperen heb je een storing in je airco systeem.
dat kan je controleren door even je daksensor los te trekken, dan zie je gelijk wat ik bedoel.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

om mijn aircoknop zit een rood lampje en die heeft nooit geknipperd,
dus ik ga er liever niet aan klooien als je het niet erg vindt...
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

vind ik niet erg :-)
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Ook zonder dat je het lampje van de ECC ziet knipperen kan er een fout worden uitgelezen met de knopjes. Het is een heel protocol dat ergens op de site van de V700 staat en bereikbaar is voor leden. Als je het goed doet, geeft het lampje dan een foutcode, bijvoorbeeld: "1-3-1 : Short-circuit to ground A Interior temperature sensor (in roof light)"

De storingscodes worden trouwens gewist als je het contact uitzet....
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Whitehorsekart
ja die truuk ken ik en heb ik bij de hand, maar ook dan komt er geen foutmelding uit
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Als gezegd, ik ben ook door de mogelijkheden heen: het enige zijn de vacuumklepjes achter het dashboard inderdaad: er zitten er een paar en een meerwegklep, die vaak moeilijkheden schijnt te geven (ikzelf nooit meegemaakt hoor)
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Ik ga proberen de dealer daar eerst even te laten snuffelen.
het dashboard kastje is er zo af.
wellicht gaat er daar het e.e.a. fout.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Ik wens je succes, want het is heel vervelend!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Volgende week woensdag neerzetten bij de dealer.
op dit moment weet men niet wat het kan zijn.
dus.............wordt vervolgd volgende week
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”