Pagina 2 van 2
Geplaatst: 09.06.2012 - 22:51
door nieuwedaf V70
Hmmm, als er toch een complete softwareupdate op moet.......... Alleen € ?
En wat is het vershil in € tussen een normale en een polestar update?
Geplaatst: 09.06.2012 - 23:41
door edraket
Een polestar update is heel anders als een software update via de dealer. Bij een polestar update praat je over chiptuning, en dan wordt alleen een klein deel van de software aangepast, maar andere belangrijke zaken blijven zoals het is. En daar los je geen fouten in een auto mee op. Je zult dus naar de dealer moeten voor een software update. Maar ik vraag me af of dit het probleem oplost.
Geplaatst: 11.06.2012 - 17:22
door nieuwedaf V70
Hij gaat in de noodloop en de melding is 6805 turbo druk te hoog, gaat een complete software update niet meer tolerantie geven zodat de melding weg gaat bij een oudere D5? En wie weet wat de kosten zijn, mogelijk als deze laag zijn is het een optie.
Geplaatst: 11.06.2012 - 20:35
door edraket
Om een motorprobleem nu op te lossen met een tuning lijkt me niet de juiste weg. Ik zou eerste het probleem willen vinden voordat ik zou gaan tunen.
Geplaatst: 11.06.2012 - 21:02
door nieuwedaf V70
We hebben inmiddels veel vervangen , maar nog geen oplossing dus was dit mogelijk mijn volgende optie
Geplaatst: 11.06.2012 - 21:08
door edraket
Is hij nu al bij de dealer uitgelezen?
Geplaatst: 11.06.2012 - 21:15
door VolvoTech
Eerst laten uitlezen... Geen CEM/ECM upgrades uitvoeren alvorens je de storing hebt opgelost...
Kan van alles zijn, een Volvo VIDA computer geeft zeker meer licht in de duisternis dan een algemene OBD uitlezer.
Waar woon je?
Geplaatst: 11.06.2012 - 23:28
door nieuwedaf V70
De auto is nu na alle aanpassingen 4x uitgelezen. 2 x een algemene OBD lezer en 2x een Volvo lezer en telkens de zelfde fout code 6805. Er is al veel vervangen en de zelfde storing blijven houden en bij belasting van een koude, warme of hete motor hoofdzakelijk in z'n 3(versnelling) in de storing. Tja zeg het maar.
Geplaatst: 11.06.2012 - 23:36
door VolvoTech
nieuwedaf V70 schreef:De auto is nu na alle aanpassingen 4x uitgelezen. 2 x een algemene OBD lezer en 2x een Volvo lezer en telkens de zelfde fout code 6805. Er is al veel vervangen en de zelfde storing blijven houden en bij belasting van een koude, warme of hete motor hoofdzakelijk in z'n 3(versnelling) in de storing. Tja zeg het maar.
Een VIDA foutcode 6805?
En dat was bij een dealer!?
Geplaatst: 11.06.2012 - 23:44
door M@rcel
Geplaatst: 12.06.2012 - 07:00
door lemmer
sbv schreef:Lambda sonde kan fouten geven en die kunnen wel uitgelezen worden
Is een diesel? dan geen lambda sonde.
Inderdaad Turbodruk kwijt, kan echt zoveel zijn, maar zonder een lampje in je dash kun je al veel uitstellen.
Je kunt goedkoop een OBD tester kopen om de foutcodes uit te lezen, maar een volvo dealer heeft het er in een paar minuten uit.
Geplaatst: 12.06.2012 - 21:09
door nieuwedaf V70
Beste VolvoTech, de code 6805 was op een ODB lezer met een tekst van de storing. Bij de Volvo dealer tot 2x toe :ECM-6805 Laddrukregeling.
VNT = schakelt uit bij +/- 1500rpm
TCV= uitgewisseld geen verschil
Motorsteun= 2 stuks uitgewisseld
vacuslangen= uitgewisseld
Geen valse lucht bij inlaat
Beste Marcel; topstuk! zeer veel info, maar bij mij helaas alles al getest.
Hij gaat in de storing alleen bij in een keer naar vollast, niet bij steeds meer gas geven tot vollast ( wel lekker doortrekken).
Ik vind het super dat jullie allen mee denken, maar wie heeft er nog een optie?? Ik wil wel met het vrouwtje met de caravan naar Italie
Geplaatst: 15.06.2012 - 21:33
door nieuwedaf V70
FF een vraagje; hoeveel onderdruk (bar / milibar)moet de vacuumpomp voor de motorsteunen en turbo hebben?
Geplaatst: 15.06.2012 - 22:26
door VolvoTech
Heb je dit fenomeen ook onbelast?
Koude motor starten, iets gas geven en dan melding?
Zo ja, kun je je raildruk, toerental sensor en injector status dan eens aflezen tijdens die melding?
Geplaatst: 16.06.2012 - 11:56
door nieuwedaf V70
Beste VT nee het is alleen belast tijdens het rijden, onbelast krijg ik het niet voorelkaar. We gaan nu maar denken richting de vacuumpomp maar als wij weten hoeveel deze moet zuigen in bar dan weten wij of er een lek zit in de pomp, we hebben u toch al bijna alles vervangen dus een pomp kan er ook nog wel bij.
Geplaatst: 14.08.2012 - 16:04
door Marelli
Bij mij was het een lekke intercooler.
Zodra verhouding turbodruk/inspuiting/toerental buiten de spec's komen valt de motor uit veiligheid terug in noodloop.
Geplaatst: 14.08.2012 - 16:53
door Ramon&Ramon
Turbodruksensor defect?
Regelventiel turbo stuk?
Vacuumlek?