Trillend stuur
-
- 2nd Gear member
Cruise control schokken heb ik niet. De draagarmen en rubbers zijn voor en achter vervangen. Ik rijd ongeveer 8.000km per maand en daarom laat ik hem toponderhouden dus de auto is prima verder. Hij is van 2002 en heeft ongeveer 232dkm gereden. Zowel profile als volvo geven aan dat er te veel speling op het stuurhuis zit. Is het zo ongeloofwaardig dat deze stuk is? Lees er wel meer over op internet maar kan bijna nergens vinden waar mensen het laten oplossen en wat dit ongeveer mag kosten.
- Arjan67
- 2nd Gear member
Hier even op inhakend,
mijn S80 uit 99 trilt lichtelijk tot 100 km/uur. Boven de 100 km/uur wordt het erger, zolang ik de auto laat trekken. Als ik het gas loslaat is alle trilling verdwenen. Mijn gedachte gaat dan al gauw richting de aandrijving.
Iemand andere ideeen? (banden voor zijn vernieuwd, achter heb ik de laten balanceren)
mijn S80 uit 99 trilt lichtelijk tot 100 km/uur. Boven de 100 km/uur wordt het erger, zolang ik de auto laat trekken. Als ik het gas loslaat is alle trilling verdwenen. Mijn gedachte gaat dan al gauw richting de aandrijving.
Iemand andere ideeen? (banden voor zijn vernieuwd, achter heb ik de laten balanceren)
-
- 2nd Gear member
Trillen (zonder remmen) betekent meestal onbalans in de wielen. Als de wielen zijn gebalanceerd en de auto blijft trillen, controleer dan de draagarmen, fusees op speling. Tot slot kan er ook onbalans ontstaan door speling op de aandrijfas(sen).
- elianmars
- 5th Gear member
Is de boel ooit uitgelijnd nadat de veerpoten en spoorstangen zijn vervangen?maxjager schreef:Helaas, toch een kleine ergernis aan m'n S80. Ik heb een lichte trilling in mijn stuur vanaf 110km/h. De wielen zijn alle 4 gebalanceerd en zeer recent zijn de veerpoten, spoorstangen en diverse rubbers die daaraan vast zitten vervangen.
Heeft 1 van jullie een idee wat dit kan zijn?
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Het zijn de binnenste homokineten (dus aan de versnellingsbakkant). Heb ik zelf ook gehad. Na lang zoeken en meerdere malen balanceren gevonden. Idd alleen merkbaar bij gas geven en is weg wanneer het gas losgelaten wordt.
Helaas zijn de binnenste homokineten niet los verkrijgbaar. Na het vervangen van beide assen was mijn probleem verholpen. Wel een duur grapje overigens...
Ps: Indien je overgaat tot het vervangen van je assen, vergeet dan niet gelijk je keringen mee te vervangen (versnellingsbakkant)!
Helaas zijn de binnenste homokineten niet los verkrijgbaar. Na het vervangen van beide assen was mijn probleem verholpen. Wel een duur grapje overigens...
Ps: Indien je overgaat tot het vervangen van je assen, vergeet dan niet gelijk je keringen mee te vervangen (versnellingsbakkant)!
- Oceanracer
- Geartronic member
Heb ik bij mijn lesauto ook aan de hand gehad, of eigenlijk nog steeds. Ik vervang de hele wagen ipv alleen de assen. Ik heb het idee dat het bij mij is ontstaan nadat aan één kant een nieuwe band is geplaatst, terwijl aan de andere kant de band gewoon is blijven zitten. Misschien dat door het verschil in omwentelingen de boel aan gort is gedraaid. Maar het kan ook toeval zijn natuurlijk...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Arjan67
- 2nd Gear member
Update :
eerst de linker aandrijfas vervangen,geen verschil te merken.
Daarna de rechter aandrijfas vervangen en daar bleek inderdaad het probleem te zitten.
Wat was het heerlijk weer zonder trillingen te rijden, ik ben happy
eerst de linker aandrijfas vervangen,geen verschil te merken.
Daarna de rechter aandrijfas vervangen en daar bleek inderdaad het probleem te zitten.
Wat was het heerlijk weer zonder trillingen te rijden, ik ben happy