Pagina 2 van 2
Geplaatst: 17.04.2012 - 12:04
door t5power
In eerste instantie denk je, wat kakt die grafiek snel in, maar dan zie je wel mooi dat je bij 3000 toeren al max pk aanwezig hebt, dus de power is wel lekker snel tot je beschikking.
Geplaatst: 17.04.2012 - 12:14
door Pritchard
Vreemd dat bij apectuning de tuning van de D3 bijna 400€ meer is dan de tuning van de D5...
Geplaatst: 22.04.2012 - 17:20
door wtr_s60
Pritchard schreef:Vreemd dat bij apectuning de tuning van de D3 bijna 400€ meer is dan de tuning van de D5...
Dat is wanneer je voor de BSR-module kiest, APEC bieden deze ook aan, een tuning bij hun zelf zal zeker niet meer kosten dan een D5. Mail hen maar even voor info

Geplaatst: 22.04.2012 - 17:26
door wtr_s60
NielsV70 schreef:mijn auto is gisteren voor een beurt geweest het viel inderdaad toch wel op dat de tuning weg was, snel teruggezet met de isofloader en de wagen voelt weer kwiek aan, zal inderdaad die 50 Nm zijn die je voelt. Overigens was de auto op de bank origineel precies op spec terwijl de bank van een collega 10 pk meer aangaf. Ik heb de indruk dat de Rica bank keurig zou moeten kloppen. Overigens was het erg warm toen mijn auto is getuned en heeft de wagen meerdere run's gemaakt alvorens de tuning klaar was, zou me niet verbazen als de auto met een iets lagere temperatuur wat meer vermogen zou hebben.
Deze uitdraai is echt onzin..
139,1 wiel pk's en dus 176,4PK met de bijgetelde verliesmeting ?? Dat is zo'n 27% aandrijfverlies LOL. Stond je handrem op tijdens de testbankrun en staat je auto op 25" wielen ofzo ?
Nee, ff serieus, meestal is 't verlies zo'n 10 à 15%, 27% is dus wel HEEEEEEEEEEEL positief, zo is 't wel heel makkelijk om pk's te voorschijn te toveren op een uitdraai..
Geplaatst: 22.04.2012 - 18:20
door NielsPHEV
@Wtr_S60 Ik snap wat je schrijft maar ben er toch echt van overtuigd dat er een interpretatie verschil is, in onderstaande tabel van de meting origineel. Waardes komen exact overeen met hetgeen origineel opgegeven. Overigens gaf een bank van een collega origineel 175 pk.... Ben er derhalve van overtuigd dat de opgegeven waarden correct zijn
Geplaatst: 22.04.2012 - 19:20
door wtr_s60
Nee.. Ook dit klopt niet. 122 wiel pk's 42PK verlies er ff bij gooien dat is zelfs 34%.. Er klopt echt iets niet met de instellingen van deze testbank.
Verder gebeurt 't wel vaker dat de auto's niet perfect hun vermogen halen hoor (soms iets meer soms iets minder). Nog een 2.4D 163PK op de testbank gezien die 153PK motor pk's had, en de motor was nochtans 100% in orde.
Tot 20% verlies wil ik misschien nog net geloven maar vanaf 't daarboven gaat begin ik mij serieus vragen te stellen, rond de 30% is al helemaal bizar.
Geplaatst: 22.04.2012 - 19:59
door NielsPHEV
het enige waar het mij om gaat is de delta (voor tuning - na tuning) semanthische discussies vind ik niet zo intereessant. Dat de auto 122 * 1,15 = 140 pk aan de krukas had en na tuning nogsteed onder de opgegeven fabrieks 163 pk zou zitten dat klopt echt niet, daarvoor heb ik teveel vergelijkbare auto's gereden. Er zal echt een verschil zitten tussen de manier hoe jij de cijfers interpreteerd en hoe de omrekening in de bank plaatsvond.