Pagina 2 van 2
Geplaatst: 10.04.2012 - 14:02
door Hans oet Twent
JeroenSpock schreef:Hans oet Twent schreef:Ik rij dezelfde 2.0 diesel in een Mondeo.
Als dat dezelfde motor is als de TDCi van de 2004 Mondeo, zou ik hem alleen al laten staan vanwege het tractorgeluid. Die Mondeo is wel lekker fel hoor, voor 1500 kilo, maar dat lawaai...
Dan is de 5 cilinder gewoon rustig en voor het verbruik hoef je het ook niet te doen weten we inmiddels allemaal. En onderhoud blijft misschien iets waarmee je geluk moet hebben.
Neen 2010 model, zelfde (PSA)blok ligt in de V50/70 en S80. En een andere merken zoals Peugeot/Citroen(=PSA)/Ford. Allemaal ca 140PK en 320NM.
Geplaatst: 10.04.2012 - 23:35
door ovlov058
Op tijd olie vervangen (10.000) en gaan met die banaan.
Geplaatst: 11.04.2012 - 19:41
door V480-S60
Jongens, die 2.0D is gewoon een HEEEEEEEEEEEEEL goede motor die in de eigen VOLVO-fabriek in Skovde gemaakt wordt. De door Ford en PSA gebruikte motoren komen uit de andere fabrieken. Het basisontwerp is natuurlijk wel hetzelfde.
Geplaatst: 11.04.2012 - 21:55
door ovlov058
Gemaakt of ineengezet?
Geplaatst: 12.04.2012 - 10:54
door V480-S60
Skovde is een volledige eigen faciliteit. Waar de blokken zelf gemaakt worden. Dus ja ze worden volledig gebouwd (en daarmee dus niet geassembleerd vanuit elders toegezonden onderdelen).
Geplaatst: 12.04.2012 - 12:53
door ovlov058
V480-S60 schreef:Skovde is een volledige eigen faciliteit. Waar de blokken zelf gemaakt worden. Dus ja ze worden volledig nagebouwd (en daarmee dus niet geassembleerd vanuit elders toegezonden onderdelen).
OK, dan zullen ze wel beter zijn dan van b.v. peugeot/citroën.
Geplaatst: 12.04.2012 - 13:25
door V480-S60
Dat is een boute conclusie is mijn mening.
Wat ik alleen duidelijk wil maken is dat aan de 4 cylinder 2.0 liter dieselmotor te veel negatieve eigenschappen worden toegedicht. En dat deze motor, doordat het een van oorsprong FoMoCo en PSA ontwerp is, geen eigen motor zou zijn.
Nou laat ik jullie dan vertellen dat Peugeot een naam hoog te houden heeft waar het diesels betreft.

Dus met het ontwerp zit het wel goed.
Nu zijn bij het oorspronkelijke ontwerp wat foutjes gemaakt. Dat is volledig waar. Deze zijn echter sinds 2008, toen de FoMoCo (waar Volvo toen nog deel van uitmaakte) enige verbeteringen doorvoerde, verleden tijd. Sindsdien worden de 2.0 liter viercylinder diesels ook in Skövde gemaakt. In beginsel alleen voor Volvo maar ook voor Ford. (en als er dan nog overschieten ook voor PSA). Er zijn echter ook nog andere fabrieken die deze motor maken. Dat doen ze echter niet voor Volvo. (zeker niet voor de in Torslanda en Uddevalla gebouwde modellen)
Nu even volledig terug naar de vraag van TS:
Een 2.0D viercylinder is gewoon een goede motor. Past echt wel bij een S80. En je kan gewoon met het verkeer mee. Je hebt per slot 136 pk en dik 300 Nm onder motorkop.
Daarbij even terugkomend op eerder geschrevene: De 2.0D werd pas leverbaar in de V70 en de S80 sinds de verbeteringen.

Geplaatst: 13.04.2012 - 06:38
door 33erik
Bedankt voor deze antwoorden ☺
E.Schuman
Geplaatst: 23.04.2012 - 13:42
door Musicfreak
Rij zelf sinds kort een S80 4 cyl diesel.
Even wennen voor de luie schakelman/vrouw maar verder een prima auto die de snelheid van 200 km niet schuwt op de Duitse autobahn.
Ja je bent langer onderweg van de 150 naar de 200 km als een D5 maar dat is geen gemis en of even wennen.
Wees eerlijk 136 pk en 300nm is niet kinderachtig toch.
Het verbruik is redelijk hoewel mijn 5 dsl van de S60 niet royaler was 1 op 15 is het gemiddelde dus niet verkeerd dacht ik zo.
Ik ben tot nu toe zeer te spreken over de auto en durf hem zeker aanraden.
Ga even proefrijden en oordeel zelf.
:iroc:
Geplaatst: 23.04.2012 - 17:01
door Philken
de 2.0d is voldoende in een S80, ook niet meer maar je mag toch nergens te hard
bovendien is het een zuinige combinatie(mijn pa zijn verbruik was 5,03L/100km)
je kan vlot mee met het verkeer en is vlotter dan mijn vorige BMW 318d met evenveel paardjes en koppel
Geplaatst: 23.04.2012 - 17:38
door Musicfreak
5 liter op 100 dat ga ik niet redden met een rustige rijstijl lees 80 waar toegestaan en max 120 a 130 op de snelweg kom ik op op gemiddeld 1 op 15.
Ik heb inmiddels de luchtfilter vervangen alsmede de olie en filter, de bandenmaat is 16 inch.
Wat kan het hoge verbruik t.a.v. bovenstaande dan verklaren? :oops:
Geplaatst: 23.04.2012 - 19:36
door Philken
MUSICFREAK schreef:5 liter op 100 dat ga ik niet redden met een rustige rijstijl lees 80 waar toegestaan en max 120 a 130 op de snelweg kom ik op op gemiddeld 1 op 15.
Ik heb inmiddels de luchtfilter vervangen alsmede de olie en filter, de bandenmaat is 16 inch.
Wat kan het hoge verbruik t.a.v. bovenstaande dan verklaren? :oops:
mijn pa reed altijd rustig en lange afstanden
(meestal minstens 100km/rit) snelheid was meestal 120 à 130 bandenmaat was 17"(235/45/17 dacht ik)
ik rj met mijn firmaslet (BMW316D touring) ook rond de 5l/100km, snelheid zoals 't mag, max 6km/u sneller(= marge bij het flitsen in B)
Geplaatst: 23.04.2012 - 22:01
door Autogek
Ik vind een verbruik van rond de 5ltr/100km heel erg goed voor een auto als de S80.
Geplaatst: 23.04.2012 - 22:35
door Gast
Ik hoor ook slechte verhalen over de 2.0D: stijgen van het oliepeil doordat het partikelfilter verstopt raakt en het regeneren maar door gaat.
Maarja dat kennen we ook van de D5 (185 PK) in combinatie met het roetfilter.
Die emissie-eisen helpen ons nog niet echt.

Geplaatst: 30.04.2012 - 20:10
door Soepkop
Ik heb van 2005 tot 2007 100.000 km afgelegd in een V50 2.0d en de motor heeft in die tijd nooit een misslag gemaakt. Ik heb hem ervaren als stil, zuinig en meer dan voldoende krachtig. S80 is natuurlijk wel zwaarder, maar volgens mij moet de 2.0d prima voldoen in de S80.
Geplaatst: 30.04.2012 - 23:11
door ovlov058
Autogek schreef:Ik vind een verbruik van rond de 5ltr/100km heel erg goed voor een auto als de S80.
Zit momenteel(rond de kerk)aan 8.21/100km dus.......
Uit verschillende bronnen vernomen, de 20D is zeker niet slecht, de 16D is een ander verhaal.