Pagina 2 van 4
Geplaatst: 11.04.2012 - 13:56
door diesel01
Ik zie vaak auto's met bestuurders die liever voor 1.5k een setje Profile velgen scoren dan dat ze kwaliteits rubber kopen die bij dit soort auto's hoort.
Trek die lijn eens door in het onderhoud..
Feit dat de motor een boel kan hebben doet niets af aan het feit dat ze vaak bovengemiddeld snelle km's hebben gehad met de nodige verkeerslicht sprintjes.
Geplaatst: 11.04.2012 - 16:12
door V70/2.4D/2003
Ik heb het ook eens "bekeken". Mijn advies, geheel gratis: spaar nog even door en vergeet de glimmende buitenkant van deze. Er zijn er veel meer die net zo mooi glimmen. Ik kan mij verder eigenlijk ook wel vinden in de hierboven genoemde en terzake dienende adviezen en sluit mij daar onverkort bij aan.
Geplaatst: 11.04.2012 - 16:19
door Jers3n
diesel01 schreef:Ik zie vaak auto's met bestuurders die liever voor 1.5k een setje Profile velgen scoren dan dat ze kwaliteits rubber kopen die bij dit soort auto's hoort.
Trek die lijn eens door in het onderhoud..
Feit dat de motor een boel kan hebben doet niets af aan het feit dat ze vaak bovengemiddeld snelle km's hebben gehad met de nodige verkeerslicht sprintjes.
Die "velgen-opmerking" kan ik niet geheel plaatsen bij deze (door de TS aangeduide) auto met originele Volvo velgen....
Geplaatst: 11.04.2012 - 16:30
door V70/2.4D/2003
Wat diesel01 probeert te stellen is dat er vaak veel geld aan optisch gedoe besteed is wat beter aan goed technisch onderhoud besteed had kunnen worden. In de context van zijn post:
Ik zie (heel) vaak de petjesman in zijn Honda civic of Golfje met een bleerpijp, verlagingset, ik weet niet wat aan licht, voor 3 mille aan stereo in de auto met boem boem geluid en 225/17" er onder met dito bijbehorende (Profile) velgen waarbij het totaal aan verbouwingen vaak de dagwaarde van de auto vele malin is overschreden. Wanneer ik dan los ga op zo'n ding is het resultaat na een dergelijke technische controle meestal een invordering van het kentekenbewijs deel 1 en een herkeuring bij de RDW.
Maar dat geheel off-topic en ter verduidelijking.
Geplaatst: 11.04.2012 - 16:34
door V70 T5 assen
Ik zou deze laten staan geef liever iets meer uit aan een wagen die er net wat frisser uit ziet.
De binnenkant kan mij niet echt bekoren , geen HU ,vlekken op bekleding extra meters(een nette turbodruk meter kan ik wel waarderen) en LPG op een T5 .
Maak je veel kilometers neem een D5 met een "lichte" tuning rijd net zo leuk .
Geplaatst: 11.04.2012 - 16:51
door JosW
Ik vertrouw het ding niet. En bij wantrouwen niet doen dus.
Geplaatst: 11.04.2012 - 16:51
door BlackSapphire
Ik weet niet wat je budget is. Hoewel dit een van oorsprong met redelijk wat accessoires volgeladen wagen is, zou ik er niet aan beginnen. Dan maar meer geduld of meer sparen. Teveel km's voor gas, dat alleen al.
Overigens lijkt tot dusverre niemand de wagen echt te kennen.
Geplaatst: 11.04.2012 - 16:59
door diesel01
V70/2.4D/2003 schreef:Wat diesel01 probeert te stellen is dat er vaak veel geld aan optisch gedoe besteed is wat beter aan goed technisch onderhoud besteed had kunnen worden. In de context van zijn post:
Ik zie (heel) vaak de petjesman in zijn Honda civic of Golfje met een bleerpijp, verlagingset, ik weet niet wat aan licht, voor 3 mille aan stereo in de auto met boem boem geluid en 225/17" er onder met dito bijbehorende (Profile) velgen waarbij het totaal aan verbouwingen vaak de dagwaarde van de auto vele malin is overschreden. Wanneer ik dan los ga op zo'n ding is het resultaat na een dergelijke technische controle meestal een invordering van het kentekenbewijs deel 1 en een herkeuring bij de RDW.
Maar dat geheel off-topic en ter verduidelijking.
Dat duss

Geplaatst: 11.04.2012 - 20:56
door HenkZaandam
Allemaal bedankt voor het mee denken. Ik laat hem staan, het is me duidelijk.
Ook het verhaal van de verkoper die zegt dat de wagen dealer onderhouden is rammelde aan alle kanten, de laatste 180.000 kilometer is hij bij geen enkele Volvo dealer meer binnen geweest. In het dealernet van Volvo Nederland komt hij niet meer voor. IK blijf er af.
Ik ga morgen voor een totaal andere auto. Een 427 855R via het volvo850forum.
Van de auto is de hele geschiedenis bekend en hij verkeerd in TOP staat, helaas nog geen gas maar daarvoor gaan we naar Mesman.
Nogmaals dank voor de adviezen en het meedenken en ik zal ASAP foto's plaatsen.
Geplaatst: 11.04.2012 - 21:01
door bartv70
V70 T5 assen schreef:
Maak je veel kilometers neem een D5 met een "lichte" tuning rijd net zo leuk .
Geen woord aan gelogen, rij nu 110.000km (stand 230K) met een 198pk RICA dieseltje, normaal heel rustig maar als het moet rijdt je Jan petje het snot voor de ogen.

Geplaatst: 11.04.2012 - 23:06
door Gast
HenkZaandam schreef:Laguna-S60 schreef:Hoezo is die niet origineel!?
Is mijn vraag ook?
Volgens mij is kon je hem toen nog niet in deze kleuren combinatie krijgen.
Geplaatst: 12.04.2012 - 08:56
door jpwg001
AlexV70 schreef:HenkZaandam schreef:Laguna-S60 schreef:Hoezo is die niet origineel!?
Is mijn vraag ook?
Volgens mij is kon je hem toen nog niet in deze kleuren combinatie krijgen.
Owkee... dan heeft hij er serieus centen in zitten. Ik vind dat 2kleurige, met alumesh inleg dan wel, echt zo enorm mooi! Alleen tabasco van een R kan dat overtreffen.
Geplaatst: 12.04.2012 - 10:05
door sbv
HenkZaandam schreef:Allemaal bedankt voor het mee denken. Ik laat hem staan, het is me duidelijk.
Ook het verhaal van de verkoper die zegt dat de wagen dealer onderhouden is rammelde aan alle kanten, de laatste 180.000 kilometer is hij bij geen enkele Volvo dealer meer binnen geweest. In het dealernet van Volvo Nederland komt hij niet meer voor. IK blijf er af.
Ik ga morgen voor een totaal andere auto. Een 427 855R via het volvo850forum.
Van de auto is de hele geschiedenis bekend en hij verkeerd in TOP staat, helaas nog geen gas maar daarvoor gaan we naar Mesman.
Nogmaals dank voor de adviezen en het meedenken en ik zal ASAP foto's plaatsen.
De auto van Ryan denk ik zo. Hoe deze technisch is weet ik niet, maar op het oog erg mooi
Geplaatst: 12.04.2012 - 10:08
door jpwg001
HenkZaandam schreef:Allemaal bedankt voor het mee denken. Ik laat hem staan, het is me duidelijk.
Ook het verhaal van de verkoper die zegt dat de wagen dealer onderhouden is rammelde aan alle kanten, de laatste 180.000 kilometer is hij bij geen enkele Volvo dealer meer binnen geweest. In het dealernet van Volvo Nederland komt hij niet meer voor. IK blijf er af.
Ik ga morgen voor een totaal andere auto. Een 427 855R via het volvo850forum.
Van de auto is de hele geschiedenis bekend en hij verkeerd in TOP staat, helaas nog geen gas maar daarvoor gaan we naar Mesman.
Nogmaals dank voor de adviezen en het meedenken en ik zal ASAP foto's plaatsen.
Goed man! We zien idd graag foto's!
Geplaatst: 12.04.2012 - 11:39
door bartv70
Ken je wensen en budget niet, maar
DEZE ziet er ook erg fraai uit.
Succes met het kijken naar
deze 855?
Geplaatst: 12.04.2012 - 15:14
door sbv
Geplaatst: 12.04.2012 - 16:00
door bartv70
Ziet er ook erg gelikt uit
Geplaatst: 12.04.2012 - 16:07
door vincent65
Is een import diesel met andere motor erin....dus ook een auto waar veel aan "gerommeld" is en niets van te achterhalen.
Ik zeg niet dat dit erg is maar mijn voorkeur zal het niet hebben.
Geplaatst: 12.04.2012 - 16:10
door Laguna-S60
vincent65 schreef:Is een import diesel met andere motor erin....dus ook een auto waar veel aan "gerommeld" is en niets van te achterhalen.
Ik zeg niet dat dit erg is maar mijn voorkeur zal het niet hebben.
Hoezo import diesel!?
in italiƫ werd de 850 R alleen met de 2.0 5 cilinder turbo geleverd.., en de eigenaar is ook lid van het 850 forum, dat ding is gewoon erg goed onderhouden en volgens mij alles op papier!
Maar het is die eerste, link van het 850 forum, die tourquoise is kleur nr 422 dacht ik.
Daar zou ook iemand voor komen kijken vandaag las ik op het forum..
Had hem wel willen hebben

Geplaatst: 12.04.2012 - 16:18
door bartv70
Dat Diesel verhaal snap ik ook niet helemaal.
Volgens de RDW voertuiginformatie is het een 2.0 met 211PK, inderdaad
de standaard motor in Italie.
Onder de 2 liter inhoud is belasting en verzekeringstechnisch aantrekkelijker in Italie, vandaar ook veel Italiaanse sportauto's met een 1998cc blokje.
Bewijs?? Kijk
HIER
Tja wat heet gerommeld, als iemand met verstand van zaken heeft gesleuteld kan die gewoonweg goed zijn, zeker als eea middels rekeningen cq foto's aantoonbaar is.
Simpelweg laten keuren en je weet het zeker