Pagina 2 van 4

Geplaatst: 15.04.2012 - 21:48
door Jers3n
Mooie bak! Een Duitse "sport edition" is niet gelijk aan een NL-uitvoering van de sport edition. Op volvocars.nl zijn de prijslijsten van oudere bouwjaren te vinden en ik meen via volvocars.de ook, wellicht dat (evt vergelijking tussen de versies) meer duidelijkheid kan geven over de opties.
Naast de al eerdre aangegeven punten, kijk even of de koplampsproeiers het doen, niet functioneren zou APK afkeur zijn (ivm xenon) maar de onze is er ook een keer zonder door gekomen.
Daarnaast is het natuurlijk nooit weg de nieuwste RTI-DVD-uitgave (evt met mapcare) er bij te hebben.
En een aankoop keuring kan natuurlijk ook verstandig zijn.

Geplaatst: 15.04.2012 - 21:58
door MN-NL
kuupertie schreef:- weet iemand of het mogelijk is om te zien of een auto bovenstaande software update gehad heeft trouwens ?
Dat kan de dealer je vertellen. Die ziet niet wanneer de SW update geladen is maar wel of ie erin staat.

Als deze auto trouwens met onderhoud 2.0 of hoe heet het ook alweer wordt afgeleverd, zit van alle SW de laatste versie erin.


En voor de lijst met potentiele problemen: remschoenen handrem (voering kan loslaten en dat kan weer tot aanzienlijke gevolgschade voeren).


En aan TS: waarom rij ik deze bak?

- rijdt heerlijk;
- zit geweldig;
- imago bevalt me wel;
- rijdt heerlijk;
- prettig zo'n schuifdakkie :-)
- had ik al gezegd dat ie lekker rijdt?


Persoonlijk vind ik het onderhoud te overzien, in aanmerking genomen dat ik in een bolide van destijds nieuw rond de 60k rondtoer. Dat is 3 opels astra (ook prima auto) en het onderhoud is niet 3 keer opel. Alles is relatief!
Met wat verstand van zaken en info van hier kan je een heleboel dure reparaties voorkomen. Blind doorrijden tot het stuk is heeft altijd een prijskaartje, dat geldt voor elk vervoermiddel je fiets incluis.

En wat nu allemaal op je lijstje staat zijn potentiele problemen vanuit de verzamelde forumkennis. Nog niemand hier heeft alle vinkjes weten te verzamelen op die lijst hoor. Maar voorkomen blijft beter dan genezen en een gewaarschuwd mens....etc.

Kortom, gaan kijken en als je het een fijne auto vindt, lekker doen! Allicht dat je een keer een reparatie voor je kiezen krijgt, maar daarvoor heb je dan wel een auto die heerlijk rijdt...

Marc

Geplaatst: 15.04.2012 - 22:42
door Thijs
Cyberdriver schreef:Goed, bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik krijg langzamerhand een beeld:
- wrs geen sports edition (alhoewel adap. xenon aanwezig)
- check software update RGK
- evt verstuivers testen
- versleten koppeling (?)
- en gek genoeg dus geen trekhaak
iemand nog iets aan te vullen?

Spaceball kraakt wat vanwege stof/vuil;is dat makkelijk op te lossen?
Sorry, geen adaptieve xenon. Dat is met projectorlamp en dat heeft hij op de foto niet. Hij stuurt dus niet mee in de bochten.

Geplaatst: 16.04.2012 - 14:22
door Quota
[quote="Jers3n"]
Naast de al eerdre aangegeven punten, kijk even of de koplampsproeiers het doen, niet functioneren zou APK afkeur zijn (ivm xenon) maar de onze is er ook een keer zonder door gekomen.[quote]

Newsflash!!! (maar wel vrij vertaald) Dit is niet langer APK afkeur, het verplicht hebben van een werkende sproeier installatie was gekoppeld aan een lamp met een bepaalde lichtopbrengst, maar omdat deze niet gemeten kan worden, is het niet langer een verplicht onderdeel van de APK keuring.

Geplaatst: 16.04.2012 - 14:43
door donald1957
Cyberdriver schreef:hmmm; de lijst begint te groeien. Waarom rijden we/jullie nog V70?
Iemand nog positieve of minder positieve feedback op Volvo Reede?
Inderdaad, ben er ook mee gestopt.

Geplaatst: 16.04.2012 - 15:30
door MarioC70
Koplamp sproeiers is geen afkeurpunt meer,alleen vanaf een bepaalde lichtsterkte nog.
Ze hoeven dus in principe bij oudere modellen(xenon) lampen niet meer te werken voor de apk.

Geplaatst: 16.04.2012 - 15:53
door Cyberdriver
ik heb vandaag naar Broekhuis gebeld om de volledige onderhoudshistorie te ontvangen. Nog ouderwets via de post dus dat duurt een aantal dagen ;-)

Na een telefoontje met Reede mbt aandachtspunten was het antwoord:
- distri/waterpomp gedaan bij 150.000 en de monteurs bepalen wat bij de afleverbeurt op orde gebracht moet worden... tja draait dus uiteindelijk weer op vertrouwen of niet.

By the way; uitvoering is een summum met mob.line maar waarom Reede daar een sportline van maakt begrijp ik niet. Komt nog wel een trekhaak bij a 500,-. Dat is serieus geld voor een vaste trekhaak. Zijn er alternatieven?

ik hou jullie op de hoogte

Geplaatst: 16.04.2012 - 15:59
door Jers3n
Als dat zo is, die lichtsterkte, dan moet het bij xenon nog steeds wel werken.
Heb het even opgezocht, het lijkt inderdaad geen APK-afkeur meer te zijn. Maar er wordt gesproken over lichtsterkte tot 2000 lumen waarbij het niet hoeft. Xenon heeft al gauw 3500 lumen, dan zou het eigenlijk wel een APK-eis zijn....

Maar of het in de praktijk ook zo werkt... :wink:

Geplaatst: 16.04.2012 - 16:02
door mehrzahl
€500 is een goede prijs voor een trekhaak. Een alternatief is geen fietsen meenemen:-)
Bij trekhaakcentrum.nl rekenen ze al 539€ voor een vaste, en dan heb je een Poolse trekhaak (Auto Hak). Je zou het zelf kunnen doen, maar ik denk niet dat je er heel veel op bespaart. Normaal kost een trekhaak bij Volvo 750€.

Geplaatst: 16.04.2012 - 16:34
door MN-NL
Trekhaak afneembaar (Thule - Brink = OE Volvo), kabelboom Volvo, TRM Volvo (Trailermodule) plus SW incl. laden kwam op 470 Euro, jaar geleden.

Heb ik alle montagewerk zelf gedaan...toch gauw 2,5 uur als je precies weet hoe het moet.

Ergo, 500 Euro is geen slechte prijs, maar voor een paar tientjes extra moet je afneembaar kunnen hebben want dat is het verschil in aanschaf tussen een vaste haak en een afneembare. Monteren maakt niets uit :-).

Groet, Marc

Geplaatst: 16.04.2012 - 16:52
door Oceanracer
Vaste Bosal trekhaak kost je € 250,00. Afneembaar van Bosal € 475,00.
Kabelset (met BC/mistlichtaansluiting) 7 polig € 50,00 en 13 polig € 70,00. Met RAW controle € 50,00 extra.

Wel zelf monteren.

Geplaatst: 16.04.2012 - 17:03
door MN-NL
http://www4.kfzteile24-shop.de/index.ph ... ld=Ebene_5

Brinkmatic - nog goedkoper inmiddels met 245 Euro voor afneembaar. Versturen naar NL kost 10 Euro.

Gr. Marc

Geplaatst: 16.04.2012 - 17:04
door Bakboord1
Zelf monteren zal zo moeilijk niet zijn.
Zorgen dat je de goede kabels bijbestelt en sleutelen maar.
Dat is het voordeel van volvo. Je kunt veel zelf doen.

En er is heel veel knowhow op dit forum.
Dit heeft voor mij meegewogen in de aanschaf.
Nog geen spijt van gehad.

Geplaatst: 16.04.2012 - 17:13
door diesel01
Hier iemand die een sports editie heeft en erg tevreden is.
Als enige optie een standkachel wat de rest zit er al op.
Ik rijdt nu anderhalf jaar met de auto en buiten het normale onder heb ik helemaal geen problemen, diesel erin en rijden maar.
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=4 ... ight=hella

Geplaatst: 16.04.2012 - 20:08
door BlackcurrantV70
Wervelklep is ook een aandachtspunt bij de 24D en D5 vanaf 2006

Geplaatst: 16.04.2012 - 20:26
door Oceanracer
En de bedrading bij het scharnier van de achterklep wil ook nog wel eens breken.

Geplaatst: 16.04.2012 - 20:28
door BlackcurrantV70
En de airco wil wel eens temperatuursverschillen hebben links en rechts.... :-)

Geplaatst: 16.04.2012 - 20:32
door Oceanracer
Dat laatste komt wel minder vaak voor dan de rest van de opsomming hier, maar je hebt gelijk. :D

Geplaatst: 16.04.2012 - 20:34
door BlackcurrantV70
Verder een super auto !

Geplaatst: 16.04.2012 - 20:53
door Richard
Nou jongens, het moet ook nog leuk zijn om een v70 te kopen hoor. ;)