Pagina 2 van 2
Geplaatst: 17.04.2012 - 21:37
door ovlov058
Msuidgeest schreef:ovlov058 schreef:Waarom de ruiten niet automatisch laten zakken bij tewater gaan :roll:
Geweldig, tot het een keer hard regent ...
Ja dan komen die pinnen ook naar boven :roll:
Geplaatst: 17.04.2012 - 21:43
door OGA244
Mocht het zo hard regenen dat er meer dan een meter water staat lijkt mij dat ook geen probleem, die pinnen worden getriggerd in een heel korte tijd, de complete opening van een el. raam vraagt zomaar teveel tijd
Geplaatst: 17.04.2012 - 21:43
door ovlov058
wdo schreef:Stroom en water gaan niet zo goed samen, dus de kans bestaat dat dan de ruiten niet zakken.
Lichten kunnen nog wel een tijdje blijven branden onder water, dus......
hoe word dit systeem dan aangedreven.
Geplaatst: 25.04.2012 - 13:01
door Discovery
Re: Volvo Beesd test veiligheidssysteem voor auto
Geplaatst: 25.04.2012 - 15:03
door V50 R
Delete
Geplaatst: 25.04.2012 - 15:29
door V480-S60
Het was zonet ook bij het journaal.
Geplaatst: 25.04.2012 - 15:34
door RemcoT4
Gaaf systeem! Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als je in een 'stortbui' terecht komt, of je koffie omstoot...

Geplaatst: 25.04.2012 - 16:44
door Fredhead
Denk niet veel... Sensor zal wel in de deur zelf zitten die als je te water raakt ook vol loopt met water en dan pas geactiveerd wordt
Geplaatst: 25.04.2012 - 18:29
door RemcoT4
Volgens mij was vandaag de officiƫle introductie, naast het journaal was er ook uitgebreid aandacht op de radio voor deze noviteit... daar werd overigens hardop de vraag gesteld dat het losgaan van de veiligheidsgordel eigenlijk nog veel belangrijker is, dat daar nog een oplossing voor moet komen. Ik hoop eerlijk gezegd dat ik beide nooit nodig zal hebben!
Geplaatst: 26.04.2012 - 09:56
door BlackSapphire
In het journaal gisteren kwam het inderdaad naar voren:
klikkie
Geplaatst: 26.04.2012 - 10:19
door dutchlimits
En toen kwam er kortsluiting in het systeem terwijl je 120 rijdt, lekker frisjes..
Even serieus:
Is wel een geniale systeem als het echt goed werkt. Verdrinken in een auto lijkt me vreselijk.
Geplaatst: 26.04.2012 - 10:54
door Fredhead
RemcoV50 schreef:Volgens mij was vandaag de officiƫle introductie, naast het journaal was er ook uitgebreid aandacht op de radio voor deze noviteit... daar werd overigens hardop de vraag gesteld dat het losgaan van de veiligheidsgordel eigenlijk nog veel belangrijker is, dat daar nog een oplossing voor moet komen. Ik hoop eerlijk gezegd dat ik beide nooit nodig zal hebben!
Punt bij de gordel is wel, als je ondersteboven ligt en hij gaat automatisch los, dan klap jij ineens met je hele lijf in een onprettige positie tegen het dak aan.
Wordt tenslotte niet voor niets geleerd dat men zich eerst schrap moet zetten voor het losmaken van de gordel om dat te voorkomen.
Wat ook bijvoorbeeld een idee is, in de 205 heb ik een 4puntsgordel met een draaisluiting die altijd open is te krijgen. Je hoeft niet te zoeken waar die zit ook al hang je ondersteboven of weet ik het wat, open gaan doet ie.
Misschien de huidige sluiting voor zoiets vervangen?
Geplaatst: 26.04.2012 - 11:03
door dutchlimits
fredhead schreef:
Punt bij de gordel is wel, als je ondersteboven ligt en hij gaat automatisch los, dan klap jij ineens met je hele lijf in een onprettige positie tegen het dak aan.
Liever koppijn dan vast te zitten in de auto, gaat wel vaker mis met die gordels..
Geplaatst: 26.04.2012 - 11:26
door BlackSapphire
Ik heb vorig jaar bij Slotemakers het eens mogen proberen: hangend in je gordel jezelf bevrijden uit een auto die op de kop ligt. Dat is te doen, maar je moet wel een beetje weten hoe.
Wat ik me afvroeg: dit systeem, werkt dat nou ook bij gelaagde zijruiten van de voorportieren. Het lijkt me toch niet? En waarom is zo'n optie van gelaagde zijruiten dan eigenlijk tegen meerprijs bij Volvo verkrijgbaar? Dat is toch helemaal onveilig?
Geplaatst: 26.04.2012 - 13:42
door RemcoT4
fredhead, heb je een punt! Zal wellicht ook de reden zijn dat ze daar nog niks op bedacht hebben...
BlackSapphire, volgens de korpschef op de radio gisteren was de gordel toch de hoofdreden dat mensen verdrinken. De ramen kwamen op een goede tweede plaats, aldus dit lid van onze hermandad.
Geplaatst: 26.04.2012 - 14:15
door Walter
dutchlimits schreef:fredhead schreef:
Punt bij de gordel is wel, als je ondersteboven ligt en hij gaat automatisch los, dan klap jij ineens met je hele lijf in een onprettige positie tegen het dak aan.
Liever koppijn dan vast te zitten in de auto, gaat wel vaker mis met die gordels..
voordeel van de gordel is dat je op je plek blijft; je weet precies waar je bent, waar de deur zit, waar de gordelsluiting zit etc. Als je geen gordel om hebt en je slaat over de kop de sloot in, heb je geen idee meer waar je je ergens bevindt en waar de makkelijkste uitgang is
Geplaatst: 26.04.2012 - 15:04
door Schorpioen
dutchlimits schreef:
Liever koppijn dan vast te zitten in de auto,
Dat is dan in het gunstigste geval.
In het ander geval heb je een gebroken nek.