Geplaatst: 23.04.2012 - 10:41
hoi
ik heb het ontluchten gister weer x op nieuw geprobeerd samen met men broer.
na de auto weer opgeklost te hebben hier in de straat, hebben we de banden er nog maar een x afgedraaid, en zijn we weer van voor af aan begonnen. precies volgens de volgorde van het boek:
1. lings achter
2. lings boven voor
3. rechts boven voor
4. rechts achter
5. rechts voor buiten
6. rechts voor binnen
7. lings voor buiten
8. lings voor binnen
ik heb dit gedaan met een glazen potje met 2 a 3 cm remvloeistof er in en dan met samen met een doorzichtig slangetje.
we hadden een blok houd onder het rempedaal gelegd zodat deze niet te ver door getrapt kon worden want ik heb me laten vertellen dat je anders de hoofdremcilinder kan beschadigen,
omdat je anders je rem in een gebied trapt die je normaal nooit gebruikt en er kan dus roestvorming of putjes in zitten.
als ik het slangetje er op had zitten draaide ik het nippel open en men broer trapte de rem in. en toen ma pompen.
we hebben net zo lang door gepompt tot er gewoon mooie schone vloeistof uit kwam.
men broer die aan het pompen was hielt ook het potje met vloeistof bij onder de motor kap. en gaf even een sein als ik deze even bij moest vullen.
een paar ontluchting nippels kregen we niks uit maar naar aantal keren proberen en kwam er tot grote verwondering vloeistof met lucht uit.
na dit hele proces hebben we de banden er weer onder gezet en zijn stukje gaan rijden, op het industie even remtest gedaan.
en alles was in orde.
vanmorgen even de auto na laten kijken bij de garage of ik het goed had gedaan. en het was netjes in orde volgens hun.
ik heb teven toch even voor de zekerheid de verstralers er af gehaald want ze zaten er toch iets scheef op en dat was geen gezicht.
men auto is nu apk goedgekeurd. en heb men verstralers er weer netjes op gezet.
bedankt voor al jullie informatie ik heb er veel aan gehad.
fijn dat we elkaar kunnen helpen.
mvg rik
ik heb het ontluchten gister weer x op nieuw geprobeerd samen met men broer.
na de auto weer opgeklost te hebben hier in de straat, hebben we de banden er nog maar een x afgedraaid, en zijn we weer van voor af aan begonnen. precies volgens de volgorde van het boek:
1. lings achter
2. lings boven voor
3. rechts boven voor
4. rechts achter
5. rechts voor buiten
6. rechts voor binnen
7. lings voor buiten
8. lings voor binnen
ik heb dit gedaan met een glazen potje met 2 a 3 cm remvloeistof er in en dan met samen met een doorzichtig slangetje.
we hadden een blok houd onder het rempedaal gelegd zodat deze niet te ver door getrapt kon worden want ik heb me laten vertellen dat je anders de hoofdremcilinder kan beschadigen,
omdat je anders je rem in een gebied trapt die je normaal nooit gebruikt en er kan dus roestvorming of putjes in zitten.
als ik het slangetje er op had zitten draaide ik het nippel open en men broer trapte de rem in. en toen ma pompen.
we hebben net zo lang door gepompt tot er gewoon mooie schone vloeistof uit kwam.
men broer die aan het pompen was hielt ook het potje met vloeistof bij onder de motor kap. en gaf even een sein als ik deze even bij moest vullen.
een paar ontluchting nippels kregen we niks uit maar naar aantal keren proberen en kwam er tot grote verwondering vloeistof met lucht uit.
na dit hele proces hebben we de banden er weer onder gezet en zijn stukje gaan rijden, op het industie even remtest gedaan.
en alles was in orde.
vanmorgen even de auto na laten kijken bij de garage of ik het goed had gedaan. en het was netjes in orde volgens hun.
ik heb teven toch even voor de zekerheid de verstralers er af gehaald want ze zaten er toch iets scheef op en dat was geen gezicht.
men auto is nu apk goedgekeurd. en heb men verstralers er weer netjes op gezet.
bedankt voor al jullie informatie ik heb er veel aan gehad.
fijn dat we elkaar kunnen helpen.
mvg rik