Pagina 2 van 4

Geplaatst: 23.12.2006 - 22:59
door Oceanracer
Het is geen duitse import en geen diesel, dus ik acht de kans kleiner dan 1%.

Geplaatst: 24.12.2006 - 10:12
door VolvoRob
Ik heb er zo'n ding op zitten (Duitse import) en geniet er mateloos van. Het is fantastisch om op maandag morgen met een slecht humeur en een kater van het weekend, een een warme auto te kunnen stappen.....heeeeeerlijjjjjk!

Geplaatst: 24.12.2006 - 12:15
door Harrie
Hallo hier is Harrie met een vraag aan Bart S.

Is de Prestige-line een officieel Volvo ''tussendoortje'' of is het een Ned. importeurs idee geweest ?
Is deze line alleen toegepast op de XC modellen ?
Wat is precies het extra's wat de Prestige-line biedt / bood ?
Ik heb nl. zo'n uitvoering ,echter ik kan er geen info over vinden .

Dank Harrie
bart simpson schreef:
gevanje schreef:Hallo,

n.a.v. bovengenoemde vraag mijn (aanvullende) vraag. Is standverwarming alleen aanwezig op duitse modellen of ook op de nl. versies?
Een standkachel is standaard geweest op de > m.y. 2002 Prestigeline van de XC70's en op de Summum's van de XC70 vanaf m.y. 2005 tot heden ongeacht de motorvariant.

Geplaatst: 25.12.2006 - 09:31
door bart simpson
Een Prestige-line is er op de XC70 vanaf laat 2000 tot eind 2004 geweest (deze werd toen de Summum)
Het bestond o.a. uit:
leer,
el. stoelverstelling met geheugen
stoelverwarming
ecc
cruise control
boordcomputer
mistlampen
leer stuurwiel
nivoregeling
en koplampwissers
Vanaf half 2002 (m.y. 2003) werd gelijk met de komst van de 2.5T motor en de haldexkoppeling de standkachel standaard.

Deze Prestige-line bestaat idd alleen op de XC's maar is feitelijk een combinatie van de Elegance-line, de Winter-line, de Premium-line en de Comfort-line, los daarvan was een Prestige uitgerust met een complete Estate-line (waar op de base XC70 de nivoregeling miste)

Geplaatst: 25.12.2006 - 09:54
door Harrie
Dank voor de uitleg . Het is voor mij nu helder ,waar ik de Prestige moet ''plaatsen''.

Prettige feestdagen

Groet Harrie

bart simpson,

Geplaatst: 29.12.2006 - 01:09
door enzoman
Even voor alle duidelijkheid,

Alle volvo's in duitsland met een D5 motor zijn voorzien van een standkachel.
Dit komt omdat de winters in duitsland strenger zijn dan in bijv. NL (volgens volvo :wink: )

Nu is het bekent dat de dieselmotor van tegenwoordig minder warmte afzet tegen de cilinderwand dan een benzinemotor.

Om dit probleem op te lossen was volvo genoodzaakt om deze dure kachelsysteem standaard te leveren, alleen heet het dan geen stand of parkeerkachel maar motorverwarming.

De kachel begint vanzelf te draaien als de buitentemp. onder de 6 graden komt.

Nu wordt het wel duidelijk waarom deze vrijschakeling in Dld zoveel geld kost, ze willen het geld van die kachel er gedeeltelijk mee terugverdienen
:P

Wij krijgen er op het werk wel 5 per week en soms meer!

Geplaatst: 09.10.2007 - 22:22
door super60
ik heb de standkachel ook bij de dealer laten activeren met deze software.
ik heb ook eeb S60-D5 uit duitsland ..
hij deed het een dag , en nu krijg ik hem niet meer aan de praat ..
als ik hen inschakel ,schakelt hij direct weer op UIT (in het display )

HEEFT IEMAND ENIG IDEE WAT DIT KAN ZIJN , WANT DE EERSTE DAG DEED HIJ HET PERFECT,

MOET IK HEM NOG MAAR EENS LATEN UITLEZEN , OF KOM IK DAN WEER EERST VEEL GELD AAN 'T BETALEN OM HEM AAN DE PRAAT TE KRIJGEN ..
DAN WORDT HET STRAKS NOG EEN DUUR EXTRA'TJE ..

Geplaatst: 10.10.2007 - 08:08
door MichelV70
Ik weet niet wat voor kachel erin Volvo zit maar bij mijn Saab zat er een Eberspächer diesel verwarming in. Storing met de kachel kan een gloeibougie zijn, het waterpompje defect of een elektrische storing.

Zelf op zoek of laten uitlezen.

Regelmatig gebruiken is de enige oplossing om storingen te voorkomen.



Succes.

Geplaatst: 10.10.2007 - 10:24
door ScubaBart
Mijn D5 (ook een ex duitser) heeft ook zo'n kachel. Hier merk je niets van, en je hebt er hier weinig aan.

Tot ik vorige week de standkachel en de bijbehorende timer softwarematig heb laten activeren!!!
Goeiendag zeg, dat is echt een wereld ding zeg! Gewoon de timer even instellen op bijvoorbeeld 07:00, en de volgende ochtend om 07:00 is je auto lekker warm, de kachel heeft het interieur lekker verwarmd. De auto rekent zelf terug hoe laat deze aan moet gaan, er zit dus een zelfdenkende thermostaat in.

Geplaatst: 11.10.2007 - 21:18
door safarigeel
super60 schreef:ik heb de standkachel ook bij de dealer laten activeren met deze software.
ik heb ook eeb S60-D5 uit duitsland ..
hij deed het een dag , en nu krijg ik hem niet meer aan de praat ..
als ik hen inschakel ,schakelt hij direct weer op UIT (in het display )

HEEFT IEMAND ENIG IDEE WAT DIT KAN ZIJN , WANT DE EERSTE DAG DEED HIJ HET PERFECT,

MOET IK HEM NOG MAAR EENS LATEN UITLEZEN , OF KOM IK DAN WEER EERST VEEL GELD AAN 'T BETALEN OM HEM AAN DE PRAAT TE KRIJGEN ..
DAN WORDT HET STRAKS NOG EEN DUUR EXTRA'TJE ..
En er tegen schreeuwen helpt ook niet? :lol:

Er zijn een aantal beveiligingen waarbij de standverwarming niet aan gaat:
- als het accuspanningsniveau te laag is
- als het brandstofniveau te laag is

en ik heb ergens gelezen dat de omgevingstemperatuur ook meespeelt (maar ik ben even te lui om naar de auto te lopen voor het instructieboekje, om te kijken of het daar in stond)
Misschien weet iemand anders dit zeker...

Geplaatst: 21.10.2007 - 15:50
door bartv70
Hoi,

Een heel late reactie, maar bij Volvo kost het € 100,- om de standkachel te activeren
http://www.autobedrijfrutten.nl/index.php?id=109

Geplaatst: 22.10.2007 - 11:40
door en
Hoe werkt de standkachel eigenlijk, enkel op de accu, of vreet deze ook brandstof?? Ik vraag dit naar aanleiding van Safarigeel's opmerking hierboven:
Er zijn een aantal beveiligingen waarbij de standverwarming niet aan gaat:
- als het accuspanningsniveau te laag is
- als het brandstofniveau te laag is

Geplaatst: 22.10.2007 - 12:07
door ScubaBart
Werkt op diesel. Deze kachel verwarmt het koelwater tot boven de 20 graden. Hiervoor wordt diesel verbruikt, maar ook stroom. Dit omdat de warmte toch het interieur in moet worden geblazen mbv het ventilatiesysteem.

Geplaatst: 22.10.2007 - 12:29
door en
Ah, dus stel dat ik mijn standkachel instel op 07:00 maar ik heb het zo naar m'n zin bij m'n liefje in bed dat ik maar besluit om een uurtje langer knusjes in d'r armen blijf liggen... Ik kom om 9:00 naar mijn auto, dus ik ben 5 litertjes brandstof armer...?

Geplaatst: 22.10.2007 - 12:34
door bart simpson
Nee, hij draait maar een minuut of 10 en slaat dan weer af.

Geplaatst: 22.10.2007 - 16:50
door bartv70
Hoi,

5 liter diesel a €1,10 =€5,50......da's niet duur om lekker knus te liggen

BartV70

Geplaatst: 22.10.2007 - 20:39
door en
LOL...

Geplaatst: 23.10.2007 - 07:38
door trompetje
bartv70 schreef:Hoi,

5 liter diesel a €1,10 =€5,50......da's niet duur om lekker knus te liggen

BartV70
Maar (na 2 uur) wel weer een koude auto..... :(

Geplaatst: 23.10.2007 - 11:27
door BlackSapphire
't Is een geweldig systeem en ik geniet er geregeld van. De winter staat weer voor de deur: kom dus maar op met die kou!

Geplaatst: 05.11.2007 - 11:51
door Bover
Onbouwen kost in nederland bijna 1000,=.
Had ik maar onderhandeld bij de koop