Pagina 2 van 2

Geplaatst: 21.04.2012 - 19:47
door arjan_de_jong
Zo heb ik heel wat oldtimers staan en ook jongere auto's zoals de suzuki cappuccino en de 960

De oldtimers rij ik heel niet veel km's mee en hebben een oldtimer verzekering. De andere 2 hebben een normale verzekering. Alle bij met max. tredes korting.

Geplaatst: 21.04.2012 - 19:52
door Max
Iroll schreef:Auto's t/m bj '86 zijn nu klassieker/oldtimer en belastingvrij. Vanaf bj '87 moeten auto's 30 jaar wachten tot ze op benzine belastingvrij zijn. Diesel en lpg gaat dan wel belast worden.
Dat gaat binnenkort veranderen.
Bouwjaar '87 is vanaf 2013 belastingvrij, '88 vanaf 2014, etc

Geplaatst: 21.04.2012 - 19:53
door OGA244
idd een overgangsregeling voor auto's met een leeftijd tussen de 25 en de 30

Geplaatst: 21.04.2012 - 19:55
door Max
RainDog schreef:Bedankt voor de reacties,
heb deze ook nog gevonden http://www.gio.eu/gio/volvo_verzekeren
Deze kan ook: Kuipers
Daar ga ik straks mijn Burton verzekeren:
1. Vaste lage WA-premie van maar €60,- per jaar bij max 7.500 km, (€90,- bij 12.500 km).
2. Volledig casco premie van 1% van taxatiewaarde, en 1 keer in 3 jaar taxeren.
3. Geen onderscheid op leeftijd van de verzekerde en een tweede auto is niet verplicht.
4. De polis dekt deelname aan toertochten en behendigheidsritten
5. Uitgebreide dekking voor hulpverlening na ongeval of pech, ook binnen Nederland!
6. Eigen risico van slechts €150,-

Geplaatst: 21.04.2012 - 21:43
door arjan_de_jong
Maar als je de auto als dagelijkse auto gebruikt zoals topic starter denk ik dat je wel meer km's maakt. Ik heb bovenstaande 12.500 KM al in 3 maanden gereden met mijn Volvo.
Met de landrover rij ik er ongeveer 5-10.000 per jaar en met de rest veel minder.

Geplaatst: 21.04.2012 - 23:42
door Autogek
Dat is natuurlijk ook de reden.
Met een eerste auto worden vaak meer km gereden.

Geplaatst: 15.06.2012 - 22:03
door maurice bastin
Vraag eens na bij gio, mijn ervaring goedkoop en doen niet moeilijk. ( ik heb er wel meerdere verz. lopen )

Geplaatst: 15.06.2012 - 22:21
door admiral
Bij Noordhollandsche verzekeringen zit ik met een volvo 245 uit 1982 all risk voor 15 euro p/m en de opel admiral als project auto verzekerd (ook all risk) dwz hij is nu verzekerd voor de aanschaf waarde en tijdens de restauratie wordt hij steeds opnieuw getaxeerd en zo wordt de verzekering steeds een beetje hoger. Ik moet er niet aan denken dat mijn toekomstige show wagen door wat dan ook total los raakt tijdens de restauratie. Ik rij geen nieuwe 2e auto naast de 245. Het kan dus wel blijkt.

Geplaatst: 15.06.2012 - 22:32
door jee-bee
Tja, alles kan. Dat klopt. Zo lang het goed gaat. Zodra er een keer wat fout gaat en de verzekeraar gaat het dossier napluizen is het nog maar de vraag. Hebben we inmiddels meerdere malen meegemaakt.

De kruisjes en vakjes op aanvraagformulieren worden maar al te graag "luchtig" opgepakt, maar geloof me. Ze kunnen tegen je gaan werken, indien niet goed ingevuld. Bij de verzekeraars is het vet redelijk van de botten dus ook die gaan op de uitgaande centjes letten.

Ik wil geen paniek zaaien, maar zou het toch allemaal eens goed nakijken. Prijs is niet alles..

Geplaatst: 19.06.2012 - 10:54
door gold
RainDog schreef:Bedankt voor de reacties,
heb deze ook nog gevonden http://www.gio.eu/gio/volvo_verzekeren
Ik zit zelf ook bij GIO met de 1800.
Tot nu toe vind ik het een prettige maatschappij, ook taxaties indienen gaat soepel en ze accepteren club taxaties van de volvo klassieker vereniging (ook digitaal, bij voorkeur zelfs geloof ik).
Ik heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad vanwege schade (en hoop dat ik ze om die reden ook nooit nodig ga hebben), dus ik weet niet hoe ze dat aanpakken.

Autogek schreef:
arjan_de_jong schreef:Tja een oldtimer verzekering is er juist voor de mensen die een oldtimer/klassieker hebben dier er niet dagelijks mee rijden......
Ben ik het wel mee eens.
Het kan natuurlijk nooit uit dat iemand voor 50,- 15.000 km per jaar rijd.
Bij de meeste verzekeraars is het ook een zgn serviceprodukt.
Dus voor bestaande klanten.

GIO kent geen eis dat je andere verzekeringen daar hebt lopen.
Mijn 1800 verzekering is het enige dat ik via hen heb lopen.

Wel kennen ze een maximaal kilometrage (dat je zelf kunt kiezen uit een aantal opties staat me bij: 3000/5000/7500/10000?).
Ze kennen volgens mij ook een soortgelijke youngtimer verzekering.

GIO berekend dus de premie naar "gebruik".

Overigens heb ik de maximale kilometrage genomen, daar het toen (4 jaar geleden) niet heel veel uitmaakte qua premie. Aangezien ik die KM's nooit maak met de 1800, krijg je daar in ieder geval geen problemen mee als er iets zou gebeuren.

arjan_de_jong schreef:...zoals de suzuki cappuccino....
Hey! Die kende ik nog niet! Even gegoocheld ;) ... Kek karretje zeg!

Geplaatst: 19.06.2012 - 12:12
door arjan_de_jong
gold schreef:
arjan_de_jong schreef:...zoals de suzuki cappuccino....
Hey! Die kende ik nog niet! Even gegoocheld ;) ... Kek karretje zeg!
Ja heel leuk! ong. 600 kg en een 660cc turbo blokje die (in die van mij) ongeveer 100 PK levert staat garant voor dikke pret! Met mooi weer het dak er af en er is nog meer plezier! :D

Geplaatst: 19.06.2012 - 12:20
door gold
Ja... cool man.

Zag een foto op internet dat ie naast een maybach gezet was...
Hij is minder dan half zo groot zo te zien hahahaha...

Doet een beetje denken aan de frogeye austin healey... ook zo'n leuk compact stoei autootje....

Geplaatst: 19.06.2012 - 12:56
door arjan_de_jong
Zelfs daarnaast is deze nog kleiner! :P
Hij valt onder de japanse Kei-car wetgeving.
Lijkt de laro ook in eens enorm (terwijl de landrover toch echt kleiner is dan de volvo...)
Afbeelding

Geplaatst: 19.06.2012 - 13:58
door gold
Ja mooi!
arjan_de_jong schreef:...(terwijl de landrover toch echt kleiner is dan de volvo...)
Tja.... als je die 965 nog rijdt, zal dat voor de meeste auto's wel gelden ;)

Geplaatst: 19.06.2012 - 19:35
door arjan_de_jong
Jup daar rij ik dagelijks nog in.

Geplaatst: 25.08.2012 - 16:06
door xnozemx
gold schreef:
RainDog schreef:Bedankt voor de reacties,
heb deze ook nog gevonden http://www.gio.eu/gio/volvo_verzekeren
Ik zit zelf ook bij GIO met de 1800.
Tot nu toe vind ik het een prettige maatschappij, ook taxaties indienen gaat soepel en ze accepteren club taxaties van de volvo klassieker vereniging (ook digitaal, bij voorkeur zelfs geloof ik).
Ik heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad vanwege schade (en hoop dat ik ze om die reden ook nooit nodig ga hebben), dus ik weet niet hoe ze dat aanpakken.

Autogek schreef:
arjan_de_jong schreef:Tja een oldtimer verzekering is er juist voor de mensen die een oldtimer/klassieker hebben dier er niet dagelijks mee rijden......
Ben ik het wel mee eens.
Het kan natuurlijk nooit uit dat iemand voor 50,- 15.000 km per jaar rijd.
Bij de meeste verzekeraars is het ook een zgn serviceprodukt.
Dus voor bestaande klanten.

GIO kent geen eis dat je andere verzekeringen daar hebt lopen.
Mijn 1800 verzekering is het enige dat ik via hen heb lopen.

Wel kennen ze een maximaal kilometrage (dat je zelf kunt kiezen uit een aantal opties staat me bij: 3000/5000/7500/10000?).
Ze kennen volgens mij ook een soortgelijke youngtimer verzekering.

GIO berekend dus de premie naar "gebruik".

Overigens heb ik de maximale kilometrage genomen, daar het toen (4 jaar geleden) niet heel veel uitmaakte qua premie. Aangezien ik die KM's nooit maak met de 1800, krijg je daar in ieder geval geen problemen mee als er iets zou gebeuren.

arjan_de_jong schreef:...zoals de suzuki cappuccino....
Hey! Die kende ik nog niet! Even gegoocheld ;) ... Kek karretje zeg!
Misschien laat, maar heb net mijn amazon er ondergebracht. Ze denken met je mee, heb momenteel alleen BM opgebouwd met mijn motor, omdat bij veel andere oldtimer verzekeringen geen BM wordt gehanteerd. Om de BM ook te laten gelden voor mijn amazon, was wel de eis dat de moter daar werd onderbebracht.
Ik kreeg het advies om toch goed bij vorige verzekeringsmaatschappijen mijn schadevrije jaren op te vragen, dan konden ze meer BM toepassen op mijn polis.
Er werd wel een erg duidelijk onderscheid gemaakt in het gebruik, (hobbymatig/recreatief of privé) als je ermee naar de winkel gaat, of als woon/werkverkeer, kom je direct uit op 20.000km p/jr. En dan loopt de premie flink op. Is natuurlijk de vraag of je daar eerlijk over wilt zijn.
Taxaties via hun gaan volgens opgaaf van eigen foto's, zijn 3 jaar geldig en kost een stuk minder dan als er een taxateur langs komt. En het is wel zo snel en het komt altijd gelegen.