Pagina 2 van 2

Geplaatst: 22.04.2012 - 10:33
door MN-NL
HansEindhovenV70 schreef:Toch zal 95% gewoon tenminste de voorgeschreven termijn en km stand halen.
Ik mag toch hopen dat dat % meer in de orde van 99,9% zit - dat betekent dat 1 op de 1000 met een kapotte distributie en dus €€€ schade komt te staan. Vind ik nog veel!

Bij jouw voorbeeld is 1 op de 20 aan de beurt. Daarmee had zelfs Volvo zijn reputatie al lang naar de filistijnen geholpen !

Marc

Geplaatst: 22.04.2012 - 12:21
door HansEindhovenV70
Er lopen er toch wel regelmatig kapot dus het zal zeker niet in de buurt van de 99% zitten..... maar je kunt moeilijk preventief elke keer je riem eerder gaan vervangen want ook een net vervangen riem heeft de kans op knappen.

Geplaatst: 22.04.2012 - 13:45
door MarioC70
bart simpson schreef:toch wordt je als dealer ook zomaar weer voor oplichter geldklopper uitgemaakt als je afwijkt van het voorgeschreven onderhoudsschema

Dat is niet waar Heer Bart,de dealer zegt na 10 jaar vervangen en dat is dus onjuist!

Geplaatst: 22.04.2012 - 15:15
door HansEindhovenV70
MarioC70 schreef:
bart simpson schreef:toch wordt je als dealer ook zomaar weer voor oplichter geldklopper uitgemaakt als je afwijkt van het voorgeschreven onderhoudsschema

Dat is niet waar Heer Bart,de dealer zegt na 10 jaar vervangen en dat is dus onjuist!
Jawel Mario, dit is wel juist. Het is 10 jaar of 160 dkm! En de S60/V70 is inmiddels 12 jaar op de markt. Als dit tot problemen zou leiden had men deze termijn inmiddels wel bijgesteld.

Geplaatst: 22.04.2012 - 15:20
door bart simpson
Het onderhoudsschema vanuit Volvo schrijft deze termijn voor, die verzin ik niet of om het even welke dealer.
Raadpleeg daarvoor het onderboekje, alles wat een dealer voorsteld dat afwijkt van dat specifieke schema maakt hem verdacht en een potentiele dief, dat is wel eens jammer..

Geplaatst: 22.04.2012 - 16:23
door jpwg001
bart simpson schreef:zou ik als je een keer lekker wilt rijden ook zeker niet op bezuinigen :twisted:
Schijnen goed te rijden... :P

Geplaatst: 22.04.2012 - 23:36
door MarioC70
HansEindhovenV70 schreef:
MarioC70 schreef:
bart simpson schreef:toch wordt je als dealer ook zomaar weer voor oplichter geldklopper uitgemaakt als je afwijkt van het voorgeschreven onderhoudsschema

Dat is niet waar Heer Bart,de dealer zegt na 10 jaar vervangen en dat is dus onjuist!
Jawel Mario, dit is wel juist. Het is 10 jaar of 160 dkm! En de S60/V70 is inmiddels 12 jaar op de markt. Als dit tot problemen zou leiden had men deze termijn inmiddels wel bijgesteld.
Ik denk dat je zelf ook weet dat ze regelmatig voortijdig breken,die intervallen zijn al zo vaak gewijzigd,er is zelfs een serie geweest die veel problemen veroorzaakt hebben in het verleden.
Wat ik bedoel is,waarom risico lopen voor een paar honderd euro.
Ik heb er voorbeelden genoeg van gezien,met gebroken riemen bij lage km standen.
Twee weken geleden een T5 met 137000 km van 2004.Spanrol uit elkaar gevlogen met zeer veel gevolg schade.

De praktijk is toch vaak anders dan het boekje doet geloven!

Geplaatst: 23.04.2012 - 07:38
door bart simpson
niemand die dat ontkent maar met het boekje is de waarheid en als je na het laten zien van een rafelige riem hem nog niet mag vervangen omdat het boekje anders aangeeft vind ik het ook gesneden

Geplaatst: 23.04.2012 - 15:27
door MarioC70
Inderdaad,ik dus ook,het is een ieder zijn ding zo,n riem,breekt tie dan breekt tie.

Geplaatst: 23.04.2012 - 16:56
door Freek63
Volgens dit overzicht 10 jaar: http://new.volvocars.com/ownersdocs/200 ... nance.html (1 mile = 1,6 km)
Maar ik zou, zoals Mario adviseert, toch vervangen. Of je die centen nú uitgeeft of over een paar maanden, kwijt ben je ze toch. En als je nog een paar maanden wacht, loop je gedurende die tijd meer risico op breuk. Met alle gevolgen van dien.

Geplaatst: 23.04.2012 - 21:13
door Bakboord1
Freek63 schreef:Volgens dit overzicht 10 jaar: http://new.volvocars.com/ownersdocs/200 ... nance.html (1 mile = 1,6 km)
Maar ik zou, zoals Mario adviseert, toch vervangen. Of je die centen nú uitgeeft of over een paar maanden, kwijt ben je ze toch. En als je nog een paar maanden wacht, loop je gedurende die tijd meer risico op breuk. Met alle gevolgen van dien.
Eens, of denk je door uit te stellen er op termijn maar 9 nodig te hebben in plaats van 10?
Het is geen onderdeel waar je heel veel winst of voordeel haalt door te wachten en het niet te doen.

Geplaatst: 23.04.2012 - 21:22
door Freek63
Bakboord1 schreef:
Freek63 schreef:Volgens dit overzicht 10 jaar: http://new.volvocars.com/ownersdocs/200 ... nance.html (1 mile = 1,6 km)
Maar ik zou, zoals Mario adviseert, toch vervangen. Of je die centen nú uitgeeft of over een paar maanden, kwijt ben je ze toch. En als je nog een paar maanden wacht, loop je gedurende die tijd meer risico op breuk. Met alle gevolgen van dien.
Eens, of denk je door uit te stellen er op termijn maar 9 nodig te hebben in plaats van 10?
Het is geen onderdeel waar je heel veel winst of voordeel haalt door te wachten en het niet te doen.
Precies! Dat bedoel ik. Het 'voordeel' weegt niet op tegen het risico van breuk.

Geplaatst: 12.06.2012 - 17:42
door Plof Plof
Vorige week is de tuut bij de dealer geweest. Vandaag de rekening gekregen van de grotebeurt met distributieriem bij 155dkm. paar kleine losse dingetjes erbij 1225 Euro.

Viel me nog mee.