XC60 D3 AWD geartronic S-stand

De eerste generatie XC60
NJ8
4th Gear member

Lees/zie (RDW) ik nu goed dat je de auto nieuw in Duitsland hebt aangeschaft en vervolgens op NL kenteken hebt laten zetten? Ben benieuwd naar de reden.
Begerenswaardige auto hoor! Veel plezier ermee.
jkl
1st Gear member

NJ8 schreef:Lees/zie (RDW) ik nu goed dat je de auto nieuw in Duitsland hebt aangeschaft en vervolgens op NL kenteken hebt laten zetten? Ben benieuwd naar de reden.
Het autobedrijf (Brandsen) waar ik hem heb gekocht heeft deze auto naar Nederland gehaald.
Hier is geen D3 AWD te koop.
XC60 D3 AWD Geartonic Summum / Plus line, MY2012, R-design exterieur, Mobillity-Winter-line, Black Sapphire metallic, JS velgen 19"; Toyo Proxes S/T.
XC60 D5 AWD Geartonic Summum RTi, Black Sapphire metalic, Mobility line, Driver support line, Rica stage 2 tuning, MY2008, restyled by Q-lab
V50 R
6th Gear member

Delete
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

V50 R schreef:Ja was mij ook opgevallen, is een splinternieuwe en prachtige auto! Velgen zijn natuurlijk persoonlijk net als het r design pakket, maar als ik op de rdw site zie hoeveel bpm je hebt moeten betalen, heb je een volle auto gekocht, voor een scherpe prijs! Ook het feit dat er een heerlijk 5 cilinder bi turbo diesel voorin ligt met awd maakt dit een top auto, waar je nog veel leuks mee kan doen in de toekomst (gezien je onderschrift:rica etc.) :wink:
Heb je trouwens nu ook de volle garantie van volvo nederland, of moet je in duitsland aankloppen als er iets is?

Geniet ervan!! En hou ons op de hoogte van je aanpassingen!
+1 :)
VolvoXC70
4th Gear member

:-#
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

jkl schreef:
NJ8 schreef:Lees/zie (RDW) ik nu goed dat je de auto nieuw in Duitsland hebt aangeschaft en vervolgens op NL kenteken hebt laten zetten? Ben benieuwd naar de reden.
Het autobedrijf (Brandsen) waar ik hem heb gekocht heeft deze auto naar Nederland gehaald.
dit heeft niets met de wens van de D3 AWD van doen maar alles met belastingontwijking.
Een D5 AWD aut kost in DE netto € 35.739,--
Een D5 AWD aut kost in NL Netto € 32.862,--
Voer je een D3 AWD van in DE € 33.529,- ex in als een gewone D3 FWD aut van € 29.234,-- ex heb je dat voordeel te pakken.
De NCP van een NL XC60 D5 AWD aut is iig lager dan de NCP van een Duitse XC60 D3 AWD aut.
Een soort "Griekse" constructie
Volvo for life
V50 R
6th Gear member

Delete
jkl
1st Gear member

Allemaal mooie discussies. Maar uiteindelijk gaat het erom dat je een goed gevoel hebt bij een "deal".
Inkoop en verkoop moet het juiste resultaat opleveren. Ofwel wat heeft mijn huidige auto gekost (afschrijving) en wat moet ik bijbetalen voor een nieuwe.
XC60 D3 AWD Geartonic Summum / Plus line, MY2012, R-design exterieur, Mobillity-Winter-line, Black Sapphire metallic, JS velgen 19"; Toyo Proxes S/T.
XC60 D5 AWD Geartonic Summum RTi, Black Sapphire metalic, Mobility line, Driver support line, Rica stage 2 tuning, MY2008, restyled by Q-lab
NielsPHEV
7th Gear member

bart simpson schreef:
jkl schreef:
dit heeft niets met de wens van de D3 AWD van doen maar alles met belastingontwijking.
Een D5 AWD aut kost in DE netto € 35.739,--
Een D5 AWD aut kost in NL Netto € 32.862,--
Voer je een D3 AWD van in DE € 33.529,- ex in als een gewone D3 FWD aut van € 29.234,-- ex heb je dat voordeel te pakken.
De NCP van een NL XC60 D5 AWD aut is iig lager dan de NCP van een Duitse XC60 D3 AWD aut.

Er is geen sprake van ontduiking de auto wordt ter beoordeling aangeboden aan de RDW en Bel dienst als die zitten te slapen en het verschil niet zien tussen 2000 cc en 2400 cc is dat niet de "schuld" van degene die de auto aanbiedt.... Komt bij dat de naamgeving van Volvo dit soort missers in de hand werkt. Ik zeg hij heeft geluk gehad en geniet ervan !
Een soort "Griekse" constructie
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

V50 R schreef:Nou ik zie het meer als slim een auto inkopen.. Blijft crisis dus als dit kan is dat toch prima, bovendien zal hij niet als D3 fwd worden gekeurd want de auto moet toch langs de rdw lijkt mij.
En nog een paar maanden en Brussel maakt de regels voor import soepeler, wat mij een goed plan lijkt, als ik deze full option auto's zie. De importeur van Lexus NL heeft ct200h 's ,als gevolg van de tsunami, masaal uit duitsland gehaald wat enkele leuke 'gratis' opties opleverde voor de lease rijders destijds.
Dus, sorry bart, ik zie het probleem niet van het importeren van splnternieuwe auto's. :wink:
de Duitse Lexussen vallen niet onder de red carpet garantie van Louwman qua garantie, dat kan tegenvallen als je er op rekende dat je voor service en onderhoud aan huis bediend wordt met haal en breng service en een vervangende lexus.
Het blijft eigenaardig in dezen dat de ene nieuwe auto door de NL belastingdienst anders gewogen en belast wordt dan de andere, nieuw is nieuw, de basis is een aangifte die niet helemaal klopt waarop de belastingdienst dan niet een adekwate controle uitoefend, maar het is me bekend dat de NL belastingdienst niet de schranderste medewerkers met deze moeilijke materie opzadeld, dat kan mazzel heten, het is meteen ook grieks qua ontwijking/ontduiking en feitelijk gewoon valsheid in geschrifte
Volvo for life
V50 R
6th Gear member

Delete
VolvoXC70
4th Gear member

bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

zou het kloppen met deze aangifte had deze Duitse D3 AWD gewoon duurder moeten zijn dan een NL D5 AWD, zie eerder genoemde NCP's, ergo, er is sprake van ontwijking.
Ik weet hoe je die papieren invult en weet ook dat de belastingdienst schandelijk weinig kennis en kunde heeft
Volvo for life
V70/2.4D/2003
8th Gear member

bart simpson schreef:zou het kloppen met deze aangifte had deze Duitse D3 AWD gewoon duurder moeten zijn dan een NL D5 AWD, zie eerder genoemde NCP's, ergo, er is sprake van ontwijking.
Ik weet hoe je die papieren invult en weet ook dat de belastingdienst schandelijk weinig kennis en kunde heeft
Dit riekt dan in elk geval naar creatief boekhouden en het gebruikmaken van de mazen in de wet/regelgeving, aangevuld met weinig kennis en kunde bij hen die het moeten beoordelen.

Ik zeg: Voordeel schutter
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
OGA244
8th Gear member

ik heb vorige jaar 3 indentieke auto's geimporteerd, heb daarbij 3 identieke BPM aangiftes gedaan en kreeg 3 totaal verschillende BPM aanslagen, (verschil tussen de hoogste en de laagste € 1.100,--) ik ben daarover geen discussie aangegaan omdat het van BPM vrijgestelde auto's betrof, maar het was heel eigenaardig.
VolvoXC70
4th Gear member

bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

een nieuwe Duitse auto die een hogere NCP kent dan een NL equivalent zal inherent daaraan duurder moeten zijn, dat hij goedkoper uitvalt is een doorgaans kwestie van een creatieve presentatie van de feiten en een slechte controle daarop
Volvo for life
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:een nieuwe Duitse auto die een hogere NCP kent dan een NL equivalent zal inherent daaraan duurder moeten zijn, dat hij goedkoper uitvalt is een doorgaans kwestie van een creatieve presentatie van de feiten en een slechte controle daarop
Klopt maar dit kun je natuurlijk iemand die een auto invoerd niet verwijten
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
EVV
5th Gear member

VolvoXC70 schreef:
bart simpson schreef:zou het kloppen met deze aangifte had deze Duitse D3 AWD gewoon duurder moeten zijn dan een NL D5 AWD, zie eerder genoemde NCP's, ergo, er is sprake van ontwijking.
Nogmaals Bart,

De koper ontwijkt niets, die heeft daar geen invloed op. Het is het RDW dat bepaalt wat de catalogusprijs is aan de hand van de officiele papieren; de Belastingdienst redeneert vanuit het BPM bedrag (in geval van bijtelling).

De EU grenzen zijn voor consumenten en bedrijven al jaren open en als consument kijk ik wat verder dan alleen NL. Wat is daar mis mee?

Ik begrijp niet waarom vertegenwoordigers van Volvo hier op het forum zo negatief zijn tov deze volstrekt legale importregels en Volvorijders die gebruik maken van de regeling uitmaken voor oplichters en fraudeurs (valsheid in geschrifte). Echt een goede communicatie richting je klanten...
Het lijkt wel jaloezie van ze omdat ze door deze regeling in NL de verkoop van een auto mislopen.
Zo ging het inderdaad vroeger, gewoon met de auto naar een RDW station, ambtenaar daar zocht in de prijslijst de NCP op en berekende de te betalen BPM. Tegenwoordig werkt dat niet meer zo, en moet je zelf de berekening aanleveren, dus zelf de NCP opzoeken/bepalen en BPM berekenen a.d.h.v CO2 en afschrijving. Je hebt dus tegenwoordig wel degelijk invloed op de te betalen BPM.
Overigens kunnen ze ook een naheffing sturen, dus mochten ze hier meelezen kan er een naheffing volgen.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Jers3n
5th Gear member

Zit even mee te lezen en vroeg me het volgende af:

Klopt het nu dat de auto geprijsd/gewaardeerde is als D3 FWD (2.0l diesel)? en een overeenkomstige BPM op basis van die (nieuw)waarde berekend is? Terwijl het een D3 2.4l AWD is?

Zo ja, wat voor motorinhoud staat er dan op het kentekenbewijs?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”