Pagina 2 van 5
Geplaatst: 22.04.2012 - 14:03
door NJ8
Lees/zie (RDW) ik nu goed dat je de auto nieuw in Duitsland hebt aangeschaft en vervolgens op NL kenteken hebt laten zetten? Ben benieuwd naar de reden.
Begerenswaardige auto hoor! Veel plezier ermee.
Geplaatst: 22.04.2012 - 14:13
door jkl
NJ8 schreef:Lees/zie (RDW) ik nu goed dat je de auto nieuw in Duitsland hebt aangeschaft en vervolgens op NL kenteken hebt laten zetten? Ben benieuwd naar de reden.
Begerenswaardige auto hoor! Veel plezier ermee.
Het autobedrijf (Brandsen) waar ik hem heb gekocht heeft deze auto naar Nederland gehaald.
Hier is geen D3 AWD te koop.
Re: XC60 D3 AWD geartronic S-stand
Geplaatst: 22.04.2012 - 14:36
door V50 R
Delete
Geplaatst: 22.04.2012 - 14:47
door rsnhakan
V50 R schreef:Ja was mij ook opgevallen, is een splinternieuwe en prachtige auto! Velgen zijn natuurlijk persoonlijk net als het r design pakket, maar als ik op de rdw site zie hoeveel bpm je hebt moeten betalen, heb je een volle auto gekocht, voor een scherpe prijs! Ook het feit dat er een heerlijk 5 cilinder bi turbo diesel voorin ligt met awd maakt dit een top auto, waar je nog veel leuks mee kan doen in de toekomst (gezien je onderschrift:rica etc.)
Heb je trouwens nu ook de volle garantie van volvo nederland, of moet je in duitsland aankloppen als er iets is?
Geniet ervan!! En hou ons op de hoogte van je aanpassingen!
+1

Geplaatst: 22.04.2012 - 14:54
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 22.04.2012 - 14:57
door bart simpson
jkl schreef:NJ8 schreef:Lees/zie (RDW) ik nu goed dat je de auto nieuw in Duitsland hebt aangeschaft en vervolgens op NL kenteken hebt laten zetten? Ben benieuwd naar de reden.
Begerenswaardige auto hoor! Veel plezier ermee.
Het autobedrijf (Brandsen) waar ik hem heb gekocht heeft deze auto naar Nederland gehaald.
Hier is geen D3 AWD te koop.
dit heeft niets met de wens van de D3 AWD van doen maar alles met belastingontwijking.
Een D5 AWD aut kost in DE netto € 35.739,--
Een D5 AWD aut kost in NL Netto € 32.862,--
Voer je een D3 AWD van in DE € 33.529,- ex in als een gewone D3 FWD aut van € 29.234,-- ex heb je dat voordeel te pakken.
De NCP van een NL XC60 D5 AWD aut is iig lager dan de NCP van een Duitse XC60 D3 AWD aut.
Een soort "Griekse" constructie
Re: XC60 D3 AWD geartronic S-stand
Geplaatst: 22.04.2012 - 16:52
door V50 R
Delete
Geplaatst: 22.04.2012 - 17:01
door jkl
Allemaal mooie discussies. Maar uiteindelijk gaat het erom dat je een goed gevoel hebt bij een "deal".
Inkoop en verkoop moet het juiste resultaat opleveren. Ofwel wat heeft mijn huidige auto gekost (afschrijving) en wat moet ik bijbetalen voor een nieuwe.
Geplaatst: 22.04.2012 - 18:28
door NielsPHEV
bart simpson schreef:jkl schreef:NJ8 schreef:Lees/zie (RDW) ik nu goed dat je de auto nieuw in Duitsland hebt aangeschaft en vervolgens op NL kenteken hebt laten zetten? Ben benieuwd naar de reden.
Begerenswaardige auto hoor! Veel plezier ermee.
Het autobedrijf (Brandsen) waar ik hem heb gekocht heeft deze auto naar Nederland gehaald.
Hier is geen D3 AWD te koop.
dit heeft niets met de wens van de D3 AWD van doen maar alles met belastingontwijking.
Een D5 AWD aut kost in DE netto € 35.739,--
Een D5 AWD aut kost in NL Netto € 32.862,--
Voer je een D3 AWD van in DE € 33.529,- ex in als een gewone D3 FWD aut van € 29.234,-- ex heb je dat voordeel te pakken.
De NCP van een NL XC60 D5 AWD aut is iig lager dan de NCP van een Duitse XC60 D3 AWD aut.
Er is geen sprake van ontduiking de auto wordt ter beoordeling aangeboden aan de RDW en Bel dienst als die zitten te slapen en het verschil niet zien tussen 2000 cc en 2400 cc is dat niet de "schuld" van degene die de auto aanbiedt.... Komt bij dat de naamgeving van Volvo dit soort missers in de hand werkt. Ik zeg hij heeft geluk gehad en geniet ervan !
Een soort "Griekse" constructie
Geplaatst: 22.04.2012 - 19:39
door bart simpson
V50 R schreef:Nou ik zie het meer als slim een auto inkopen.. Blijft crisis dus als dit kan is dat toch prima, bovendien zal hij niet als D3 fwd worden gekeurd want de auto moet toch langs de rdw lijkt mij.
En nog een paar maanden en Brussel maakt de regels voor import soepeler, wat mij een goed plan lijkt, als ik deze full option auto's zie. De importeur van Lexus NL heeft ct200h 's ,als gevolg van de tsunami, masaal uit duitsland gehaald wat enkele leuke 'gratis' opties opleverde voor de lease rijders destijds.
Dus, sorry bart, ik zie het probleem niet van het importeren van splnternieuwe auto's.

de Duitse Lexussen vallen niet onder de red carpet garantie van Louwman qua garantie, dat kan tegenvallen als je er op rekende dat je voor service en onderhoud aan huis bediend wordt met haal en breng service en een vervangende lexus.
Het blijft eigenaardig in dezen dat de ene nieuwe auto door de NL belastingdienst anders gewogen en belast wordt dan de andere, nieuw is nieuw, de basis is een aangifte die niet helemaal klopt waarop de belastingdienst dan niet een adekwate controle uitoefend, maar het is me bekend dat de NL belastingdienst niet de schranderste medewerkers met deze moeilijke materie opzadeld, dat kan mazzel heten, het is meteen ook grieks qua ontwijking/ontduiking en feitelijk gewoon valsheid in geschrifte
Re: XC60 D3 AWD geartronic S-stand
Geplaatst: 22.04.2012 - 22:01
door V50 R
Delete
Geplaatst: 23.04.2012 - 00:10
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 23.04.2012 - 07:34
door bart simpson
zou het kloppen met deze aangifte had deze Duitse D3 AWD gewoon duurder moeten zijn dan een NL D5 AWD, zie eerder genoemde NCP's, ergo, er is sprake van ontwijking.
Ik weet hoe je die papieren invult en weet ook dat de belastingdienst schandelijk weinig kennis en kunde heeft
Geplaatst: 23.04.2012 - 07:56
door V70/2.4D/2003
bart simpson schreef:zou het kloppen met deze aangifte had deze Duitse D3 AWD gewoon duurder moeten zijn dan een NL D5 AWD, zie eerder genoemde NCP's, ergo, er is sprake van ontwijking.
Ik weet hoe je die papieren invult en weet ook dat de belastingdienst schandelijk weinig kennis en kunde heeft
Dit riekt dan in elk geval naar creatief boekhouden en het gebruikmaken van de mazen in de wet/regelgeving, aangevuld met weinig kennis en kunde bij hen die het moeten beoordelen.
Ik zeg: Voordeel schutter
Geplaatst: 23.04.2012 - 08:01
door OGA244
ik heb vorige jaar 3 indentieke auto's geimporteerd, heb daarbij 3 identieke BPM aangiftes gedaan en kreeg 3 totaal verschillende BPM aanslagen, (verschil tussen de hoogste en de laagste € 1.100,--) ik ben daarover geen discussie aangegaan omdat het van BPM vrijgestelde auto's betrof, maar het was heel eigenaardig.
Geplaatst: 23.04.2012 - 12:06
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 23.04.2012 - 13:24
door bart simpson
een nieuwe Duitse auto die een hogere NCP kent dan een NL equivalent zal inherent daaraan duurder moeten zijn, dat hij goedkoper uitvalt is een doorgaans kwestie van een creatieve presentatie van de feiten en een slechte controle daarop
Geplaatst: 23.04.2012 - 13:30
door Autogek
bart simpson schreef:een nieuwe Duitse auto die een hogere NCP kent dan een NL equivalent zal inherent daaraan duurder moeten zijn, dat hij goedkoper uitvalt is een doorgaans kwestie van een creatieve presentatie van de feiten en een slechte controle daarop
Klopt maar dit kun je natuurlijk iemand die een auto invoerd niet verwijten
Geplaatst: 23.04.2012 - 13:55
door EVV
VolvoXC70 schreef:bart simpson schreef:zou het kloppen met deze aangifte had deze Duitse D3 AWD gewoon duurder moeten zijn dan een NL D5 AWD, zie eerder genoemde NCP's, ergo, er is sprake van ontwijking.
Ik weet hoe je die papieren invult en weet ook dat de belastingdienst schandelijk weinig kennis en kunde heeft
Nogmaals Bart,
De koper ontwijkt niets, die heeft daar geen invloed op. Het is het RDW dat bepaalt wat de catalogusprijs is aan de hand van de officiele papieren; de Belastingdienst redeneert vanuit het BPM bedrag (in geval van bijtelling).
De EU grenzen zijn voor consumenten en bedrijven al jaren open en als consument kijk ik wat verder dan alleen NL. Wat is daar mis mee?
Ik begrijp niet waarom vertegenwoordigers van Volvo hier op het forum zo negatief zijn tov deze volstrekt legale importregels en Volvorijders die gebruik maken van de regeling uitmaken voor oplichters en fraudeurs (valsheid in geschrifte). Echt een goede communicatie richting je klanten...
Het lijkt wel jaloezie van ze omdat ze door deze regeling in NL de verkoop van een auto mislopen.
Zo ging het inderdaad vroeger, gewoon met de auto naar een RDW station, ambtenaar daar zocht in de prijslijst de NCP op en berekende de te betalen BPM. Tegenwoordig werkt dat niet meer zo, en moet je zelf de berekening aanleveren, dus zelf de NCP opzoeken/bepalen en BPM berekenen a.d.h.v CO2 en afschrijving. Je hebt dus tegenwoordig wel degelijk invloed op de te betalen BPM.
Overigens kunnen ze ook een naheffing sturen, dus mochten ze hier meelezen kan er een naheffing volgen.
Geplaatst: 23.04.2012 - 14:29
door Jers3n
Zit even mee te lezen en vroeg me het volgende af:
Klopt het nu dat de auto geprijsd/gewaardeerde is als D3 FWD (2.0l diesel)? en een overeenkomstige BPM op basis van die (nieuw)waarde berekend is? Terwijl het een D3 2.4l AWD is?
Zo ja, wat voor motorinhoud staat er dan op het kentekenbewijs?