Pagina 2 van 7
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:21
door VolvoTech
Zie je opa met zijn 2 jaar geleden gekochte TomTom met flitspaalupdate dit al verwijderen van zijn TomTom?
Dit gaat geen europese rechter recht houden denk ik.
Op naar een proefprocesje zou ik zeggen.
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:22
door V70/2.4D/2003
Hoe zou dat dan gaan als een "flitswaarschuwings-App" op je Smartphone hebt? Zou die Brie-Gendarme dan ook elk mobieltje gaan controleren op de aanwezigheid van een dergelijke voorziening?
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:25
door Oceanracer
VolvoTech schreef:Zie je opa met zijn 2 jaar geleden gekochte TomTom met flitspaalupdate dit al verwijderen van zijn TomTom?
Dit gaat geen europese rechter recht houden denk ik.
Op naar een proefprocesje zou ik zeggen.
Opa download toch ook een nieuwe kaart? Die flits-update is bij TomTom een makkie. En gratis.

Geplaatst: 22.04.2012 - 10:26
door VolvoTech
Nee opa's downloaden geen kaart... die kopen zo'n ding en that's it... En kleinzoon zet er wellicht nog een x een update op (inclusief flitsers)...
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:27
door OGA244
nee, neem dan Zweden met de radarcontroles en boetes van SEK 1500 voor 8km te snel, hoorde dat in Frankrijk 40km te snel iets van € 50,-- is
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:27
door Autogek
bart simpson schreef:Volvo levert voor NL volstrekt legale kaartinformatie, wat andere individuele landen aan afwijkende regelgeving gaan bedenken zal nog wat gaan worden
Een merk dat goedgekeurd is voor de eu moet in alle landen zonder problemen kunnen rijden zonder daar een boete te krijgen.
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:33
door bart simpson
Er was tot de gewraakte datum ook een
europese typegoedkeuring die nu door een enkele lidstaat op een specifiek punt niet langer geaccepteerd wordt, dat is dan ook zomaar het einde van de europese typegoedkeuring.
Autogek schreef:bart simpson schreef:Volvo levert voor NL volstrekt legale kaartinformatie, wat andere individuele landen aan afwijkende regelgeving gaan bedenken zal nog wat gaan worden
Een merk dat goedgekeurd is voor de eu moet in alle landen zonder problemen kunnen rijden zonder daar een boete te krijgen.
dat is jouw mening, ik deel die van Volvotech, een proefproces en het verhaal is van tafel
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:35
door Autogek
VolvoTech schreef:Zie je opa met zijn 2 jaar geleden gekochte TomTom met flitspaalupdate dit al verwijderen van zijn TomTom?
Dit gaat geen europese rechter recht houden denk ik.
Op naar een proefprocesje zou ik zeggen.
Maar je zult er maar staan langs de snelweg en in je beste frans uitleggen
dat je die 2 jaar geleden gekocht hebt.
En je moet meteen afrekenen does proefproces langs de snelweg?
Je wilt toch weer door.
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:35
door V70/2.4D/2003
bart simpson schreef:Er was tot de gewraakte datum ook een europese typegoedkeuring die nu door een enkele lidstaat op een specifiek punt niet langer geaccepteerd wordt, dat is dan ook zomaar het einde van de europese typegoedkeuring
Dat is tegenwoordig normaal, daarvoor hebben wij hier ook iemand rondlopen, of beter: weglopen.....uit het Catshuis wel te verstaan. Afspraken, verdragen en contraten zijn er kennelijk voor bedoeld om ze vooral niet na te komen.
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:37
door Autogek
Oceanracer schreef:VolvoTech schreef:Zie je opa met zijn 2 jaar geleden gekochte TomTom met flitspaalupdate dit al verwijderen van zijn TomTom?
Dit gaat geen europese rechter recht houden denk ik.
Op naar een proefprocesje zou ik zeggen.
Opa download toch ook een nieuwe kaart? Die flits-update is bij TomTom een makkie. En gratis.

Dat betwijfel ik.
Sterker nog ik heb een hele tijd een garmin gehad maar nooit geupdate.
( en ik ben nog geen opa ) :twisted:
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:37
door bart simpson
luisteren ze dan ook meteen je cdtjes af of er geen verboden opruiende teksten op staan? of checken ze je met een drugshond op verdovende middelen? je staat tenslotte toch langs de kant
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:37
door Paul
OGA244 schreef:nee, neem dan Zweden met de radarcontroles en boetes van SEK 1500 voor 8km te snel, hoorde dat in Frankrijk 40km te snel iets van € 50,-- is
Nee die 40km/u te hard was 85 euro ofzo.
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:38
door bart simpson
V70/2.4D/2003 schreef:bart simpson schreef:Er was tot de gewraakte datum ook een europese typegoedkeuring die nu door een enkele lidstaat op een specifiek punt niet langer geaccepteerd wordt, dat is dan ook zomaar het einde van de europese typegoedkeuring
Dat is tegenwoordig normaal, daarvoor hebben wij hier ook iemand rondlopen, of beter: weglopen.....uit het Catshuis wel te verstaan. Afspraken, verdragen en contraten zijn er kennelijk voor bedoeld om ze vooral niet na te komen.
anarchie dus
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:39
door Oceanracer
V70/2.4D/2003 schreef:Hoe zou dat dan gaan als een "flitswaarschuwings-App" op je Smartphone hebt? Zou die Brie-Gendarme dan ook elk mobieltje gaan controleren op de aanwezigheid van een dergelijke voorziening?
Heb je die in Frankrijk ingeschakeld dan? Dat gaat je bij thuiskomst een hoop geld kosten! Want datagebruik in het buitenland zit nooit in je bundel.
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:41
door bart simpson
Frankrijk verplicht veiligheidshesje en gevarendriehoek
07 december 2007 - In Frankrijk is het sinds 1 juli 2008 verplicht om een reflecterend veiligheidshesje en een gevarendriehoek in de auto te hebben. In veel andere landen is dit al langer het geval. De bestuurder en ook alle inzittenden van de auto moeten het hesje dragen zodra zij bij pech of een ongeval buiten de auto zijn. De boete in Frankrijk voor het ontbreken van één van de attributen is circa €90,-.
Het is niet altijd duidelijk of de verplichtingen om hesjes, gevarendriehoeken, brandblussers en verbandtrommels te hebben ook voor buitenlanders gelden. De ANWB hoort van haar leden dat het ook de plaatselijke politie niet altijd even duidelijk is of de verplichting ook voor de toerist geldt. Met als gevolg oponthoud, onaangename discussies met de politie en uiteindelijk toch vaak een boete. Volgens de toeristenbond kunnen Nederlandse vakantiegangers veel problemen voorkomen door zich te houden aan de regels van het land dat zij bezoeken en zorgen dat de verplichte attributen aanwezig zijn. Daarnaast komt het ook de eigen veiligheid en die van de passagiers ten goede.
Gokken mag altijd
bron anwb
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:41
door Oceanracer
VolvoTech schreef:Zie je opa met zijn 2 jaar geleden gekochte TomTom met flitspaalupdate dit al verwijderen van zijn TomTom?
Dit gaat geen europese rechter recht houden denk ik.
Op naar een proefprocesje zou ik zeggen.
Als opa het voor elkaar krijg in het menu van TomTom een adres is te voeren, zal opa het ook wel lukken om de flitsinfo uit te schakelen.
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:45
door Autogek
Paul schreef:OGA244 schreef:nee, neem dan Zweden met de radarcontroles en boetes van SEK 1500 voor 8km te snel, hoorde dat in Frankrijk 40km te snel iets van € 50,-- is
Nee die 40km/u te hard was 85 euro ofzo.
85,- klopt ik heb er in oktober nog een gehad.
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:47
door Autogek
Oceanracer schreef:VolvoTech schreef:Zie je opa met zijn 2 jaar geleden gekochte TomTom met flitspaalupdate dit al verwijderen van zijn TomTom?
Dit gaat geen europese rechter recht houden denk ik.
Op naar een proefprocesje zou ik zeggen.
Als opa het voor elkaar krijg in het menu van TomTom een adres is te voeren, zal opa het ook wel lukken om de flitsinfo uit te schakelen.
Het mag er niet meer op staan uitschakelen schijnt niet voldoende te zijn.
En dit kan alleen via een update in mytomtom
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:50
door V70/2.4D/2003
Oceanracer schreef:V70/2.4D/2003 schreef:Hoe zou dat dan gaan als een "flitswaarschuwings-App" op je Smartphone hebt? Zou die Brie-Gendarme dan ook elk mobieltje gaan controleren op de aanwezigheid van een dergelijke voorziening?
Heb je die in Frankrijk ingeschakeld dan? Dat gaat je bij thuiskomst een hoop geld kosten! Want datagebruik in het buitenland zit nooit in je bundel.
Nee, ik neem dat ding al helemaal niet mee. Mijn BlackBerry is zakelijk en als ik op vakantie ben wil ik zakelijk niet bereikbaar zijn, ik heb immers vakantie. Voor de bereikbaarheid heb ik in dat geval een pre-paid.
Maar, kennelijk hebben de Fransozen daar dus niet over nagedacht, die smartphone-optie?
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:50
door Oceanracer
bart simpson schreef:Frankrijk verplicht veiligheidshesje en gevarendriehoek
07 december 2007 - In Frankrijk is het sinds 1 juli 2008 verplicht om een reflecterend veiligheidshesje en een gevarendriehoek in de auto te hebben. In veel andere landen is dit al langer het geval. De bestuurder en ook alle inzittenden van de auto moeten het hesje dragen zodra zij bij pech of een ongeval buiten de auto zijn. De boete in Frankrijk voor het ontbreken van één van de attributen is circa €90,-.
Het is niet altijd duidelijk of de verplichtingen om hesjes, gevarendriehoeken, brandblussers en verbandtrommels te hebben ook voor buitenlanders gelden. De ANWB hoort van haar leden dat het ook de plaatselijke politie niet altijd even duidelijk is of de verplichting ook voor de toerist geldt. Met als gevolg oponthoud, onaangename discussies met de politie en uiteindelijk toch vaak een boete. Volgens de toeristenbond kunnen Nederlandse vakantiegangers veel problemen voorkomen door zich te houden aan de regels van het land dat zij bezoeken en zorgen dat de verplichte attributen aanwezig zijn. Daarnaast komt het ook de eigen veiligheid en die van de passagiers ten goede.
Gokken mag altijd
bron anwb
Hesje en driehoek gewoon meenemen dus. Die laatste is overigens in NL ook verplicht (voor als je gevarenlicht niet functioneert). Koop je voor een paar euro van die hesjes en ben je klaar. Bij Volvo kun je gelijk € 200,00 aftikken als je legaal met je navi ingeschakeld door Frankrijk wilt rijden.