Pagina 2 van 4

Geplaatst: 09.05.2012 - 13:32
door never_stop_exploring
Wij overwegen om nog een c30 bij aan te kopen als tweede wagen, als het model niet meer gemaakt wordt heb je toch iets uniek, alleen de toekomst zal uitwijzen of het een liefhebbersauto, classic car of iets anders wordt.

In mijn ogen is de C30 een aparte wagen met een ongewoon koetswerk, ik hou er wel van, gelukkig doet niet iedereen dat.

Geplaatst: 09.05.2012 - 15:59
door gold
Some people seem to think so:

Hans Blokzijl bijvoorbeeld:

Volvo C30 T5

Deze nieuwe auto is wellicht een vreemde eend in de collectie van SC. Echter, de C30, de toekomstige klassieker hoort wel degelijk thuis in de Swedish Collection. De Swedish Collection bevat bijzondere (toekomstige) klassiekers met een bijzonder verhaal, een buitengewone staat of verhaal. De op de 480 en P1800 ES gebaseerde C30 hoort daarom ook zeker thuis in onze collectie. De auto zal de komende jaren ook niet gebruikt worden om de kilometerstand op 0 te houden. Tevens is deze parelmoerwitte C30 T5 uitgevoerd met alle luxe opties zoals 18" lichtmetalen velgen, een in Cosmos Silver gespoten bodykit en als klap op de vuurpijl een door Swedish Collection ontworpen interieur. Het totale interieur is gestoken in rood met zwart Connoly leder. Een exclusieve en mooie combinatie met de buitenkant van de auto.


Volgens mij kocht hij in een go, twee dezelfde C30's, een om te gebruiken, een om te stallen (met 0 KM op de teller)...

http://www.swedishcollection.nl/swedish-car/home/

Geplaatst: 09.05.2012 - 16:02
door Carlsson 900
never_stop_exploring schreef:Wij overwegen om nog een c30 bij aan te kopen als tweede wagen, als het model niet meer gemaakt wordt heb je toch iets uniek, alleen de toekomst zal uitwijzen of het een liefhebbersauto, classic car of iets anders wordt.

In mijn ogen is de C30 een aparte wagen met een ongewoon koetswerk, ik hou er wel van, gelukkig doet niet iedereen dat.
+1

:)

Geplaatst: 09.05.2012 - 16:16
door V480-S60
Met al die opmerkingen ben ik het gedeeltelijk eens.
Allleen is het verhaal van de C30 wel iets anders als dat van een 1800 of een 480. De C30 is namelijk an sich namelijk gewoon een auto voor massaproductie en het instapmodel van Volvo. De 1800 was een specifiek ontwikkelde "sportwagen" en de 480 was het topmodel van een range waarbij deze in veel kleinere aantallen zijn gebouwd dan de C30.

Geplaatst: 09.05.2012 - 16:48
door Autogek
V480-S60 schreef:Met al die opmerkingen ben ik het gedeeltelijk eens.
Allleen is het verhaal van de C30 wel iets anders als dat van een 1800 of een 480. De C30 is namelijk an sich namelijk gewoon een auto voor massaproductie en het instapmodel van Volvo. De 1800 was een specifiek ontwikkelde "sportwagen" en de 480 was het topmodel van een range waarbij deze in veel kleinere aantallen zijn gebouwd dan de C30.
mee eens.

Geplaatst: 09.05.2012 - 19:17
door Carlsson 900
Autogek,

Ik ben het helemaal eens met mee eens :D

Geplaatst: 09.05.2012 - 21:59
door boons490
Ja, en die achterkant ziet er echt niet uit hoor... Ik denk dat die V60 ook niet zo heel veel zal verkopen. De nieuwe V40... weer die achterkant.. V70 de meeste mensen vinden die achterkant... en dat terwijl de voorzijde er wel steeds heel karakteristiek uitziet!

Nou, wel goede auto's natuurlijk en dan die stoelen maar ik denk dat er een apart ontwerpteam op die achterzijde gezet moet worden. Overigens de sedanmodellen zijn stuk voor stuk wel erg mooi vorm gegeven.

Klaas Boonstra
V70 classic 2000

Geplaatst: 10.05.2012 - 07:35
door Paul
Nou als ik de verkoop statistieken zo zie, zijn er veel mensen met een andere mening ;-)

Geplaatst: 10.05.2012 - 08:04
door bart simpson
boons490 schreef:Overigens de sedanmodellen zijn stuk voor stuk wel erg mooi vorm gegeven.
en verkopen voor geen meter

Geplaatst: 10.05.2012 - 08:09
door Carlsson 900
bart simpson schreef:
boons490 schreef:Overigens de sedanmodellen zijn stuk voor stuk wel erg mooi vorm gegeven.
en verkopen voor geen meter
En toevallig "rookt" van verkoop en after sales wel de schoorsteen.

Geplaatst: 10.05.2012 - 10:32
door bart simpson
@ Carlsson 900, ik weet niet wat jij duidelijk wilt maken maar in NL zal van de sedanmodellen niet heel veel rook afkomen, van de S80 zijn sales slecht, S40 waren de sales slecht, bij de S60 gaat D2 gaat super maar de rest ook niet echt.

Geplaatst: 10.05.2012 - 10:34
door Discovery
Moet toch wel goedkomen met de S60 D4 en S80 D4. Enige niet 4-cilinder met 20% bijtelling.

Geplaatst: 10.05.2012 - 10:37
door Paul
S60 D4 ook met 20% ohw wist ik niet. Hmm

Geplaatst: 10.05.2012 - 10:53
door Carlsson 900
bart simpson,

Ik bedoel aan te geven dat als er onvoldoende verkoop van bepaalde modellen is,
er ook onvoldoende winst (=rook ;-) )op gemaakt kan worden.

Geplaatst: 10.05.2012 - 10:54
door bart simpson
en nu met een S80 D4 20% zal ook die een boost gaan krijgen

Geplaatst: 12.05.2012 - 22:12
door MichelR
Zie net dat productie S40 en V50 ook is gestopt per vandaag..

http://trends.knack.be/economie/belga-e ... 445383.htm

Maandag rollen de nieuwe V40's van de band.. (mijne mag wel wat eerder komen.. )

Geplaatst: 13.05.2012 - 16:30
door OGA244
heb volvo info gehad waarin de C30 als modeljaar 2013 gewoon weer een aantal modellen kent, hij loopt dus nog even door

Geplaatst: 13.05.2012 - 18:09
door Ben
In De Morgen was ook alleen sprake van het stoppen van de S40 en V50.
C30 werd niet genoemd.

Geplaatst: 13.05.2012 - 21:03
door den toerist
MichelR schreef:Zie net dat productie S40 en V50 ook is gestopt per vandaag..

http://trends.knack.be/economie/belga-e ... 445383.htm

Maandag rollen de nieuwe V40's van de band.. (mijne mag wel wat eerder komen.. )
De productie van de S40 stopte afgelopen maandag al, de laatste V50 liep vrijdagnacht van de band.

Geplaatst: 13.05.2012 - 21:32
door Paul
Was het wel een mooie voor het museum?