Klinkt als gezond verstand...Paul schreef:Maar met regen/mist heb ik gewoon de lampen aan.

Je verwijst nog altijd naar een aantal richtlijnen... Je gokt écht verkeerd!VolvoXC70 schreef:Ik gok van niet...
Zit deze wellicht achter de voorruit, bij de binnenspiegel? Is het een idee om een stikker o.i.d. over de sensor heen te plakken? Als de sensor dan minder licht vangt, gaat het licht vanzelf sneller aan.roever schreef:Is het mogelijk om de gevoeligheid van de sensor bij te stellen zodat deze eerder overschakelt op dimlicht?
wel kneuterig dat we zo moeten denken, terwijl bij andere merken dit wel gewoon aan te passen is, maar ja dit soort jammere problemen heeft volvo (lees: mijn V50) wel meer.Oceanracer schreef:Zit deze wellicht achter de voorruit, bij de binnenspiegel? Is het een idee om een stikker o.i.d. over de sensor heen te plakken? Als de sensor dan minder licht vangt, gaat het licht vanzelf sneller aan.roever schreef:Is het mogelijk om de gevoeligheid van de sensor bij te stellen zodat deze eerder overschakelt op dimlicht?
Je bent kennelijk erg goed in het op internet opzoeken van informatie. Ik denk derhalve dat je dit ook wel ergens kunt terugvinden.VolvoXC70 schreef:Ik ben wel benieuwd hoe je aan deze informatie komt..Oceanracer schreef:.... Volvo heeft in al haar wijsheid besloten om de achterlichten niet te laten werken om op die manier brandstof te besparen.
...De EU in Brussel wil door deze maatregel het aantal verkeersdoden in de lidstaten met drie tot vijf procent omlaag brengen. In de praktijk gaat dat om ‘enkele duizenden’ mensenlevens.
De dagrijverlichting gaat aan als de motor wordt gestart. Wanneer de normale verlichting wordt ingeschakeld, gaat de dagrijverlichting weer uit. In bijvoorbeeld tunnels, blijft het verplicht normale verlichting te voeren. Dan volstaat de dagrijverlichting dus niet. Voor vrachtauto’s geldt de dagrijverlichtings-regel vanaf augustus 2012.
De nieuwe verlichting kost tussen een derde en een kwart van de energie die normale verlichting kost. De toegenomen uitstoot van CO2 die de dagrijverlichting veroorzaakt, heeft de EU er graag voor over om de duizenden verkeersdoden te sparen.
in de jaren 60-70 bestond drl in Scandinavië uit 2 losse 5 watt lampunits op de voorbumper, jouw innovatieve vooruitgang zonder achterlichten is dus 50 jaar terug in de tijdRemcoV50 schreef:Ben ik nou de enige die denkt dat verlichting overdag oorspronkelijk alleen bedoeld was om jezelf beter aan je tegenliggers 'te laten zien'?! Waarom zou je dan ook je achterverlichting aan willen hebben? Dat dit tot op heden zo was bij Volvo was volgens mij simpelweg omdat er nog geen zogenaamde 'DRL' bestond, we voer(d)en gewoon dimlicht overdag... niks ledjes in de bumper, gewoon dimlicht (en dus incl. achterlicht).
Nu bestaat DRL dus wel - lang leve de innovatie - en dat maakt het voeren van achterverlichting overdag bij gewoon goed zicht overbodig en is daarmee ook nog eens 'brandstofbesparend'. Bij slecht zicht, mist, donker of wat dies meer zij moet je gewoon je dimlicht voeren... wat dat aangaat is er dus niets veranderd!
Heb ik nog niks van gemerkt.Schorpioen schreef:DRL heeft nog een nadeel.
Als ik de verlichtingschakelaar op de stand "A" zet en de verlichting bij schemer omschakeld naar dimlichten, werken de koplampsproeiers niet meer.
Deze werken alleen als de verlichtingschakelaar op "normaal" staat.
ik weet hetRemcoV50 schreef:bart simpson, je hebt gelijk...
Vreemd, bij mij werken de sproeiers juist altijd als de schakelaar op A staat, dus ook als de koplampen niet aan zijn en de DRL LED's branden. Ik heb wel Xenon, weet niet of jij dat ook hebt?Schorpioen schreef:DRL heeft nog een nadeel.
Als ik de verlichtingschakelaar op de stand "A" zet en de verlichting bij schemer omschakeld naar dimlichten, werken de koplampsproeiers niet meer.
ja dit is echt waar en ideaal, zo hoef ik veel minder vaak de vloeistof bij te vullen aangezien hij altijd op A staat en de koplampen dus niet gesproeid worden. dat sproeien werkt trouwens toch voor geen meter zonder wissers en ik maak mijn koplampen bij slecht weer bij elke tankbeurt schoon (2-3 keer in de week).Paul schreef:Heb ik nog niks van gemerkt.Schorpioen schreef:DRL heeft nog een nadeel.
Ik heb geen Xenon verlichting.roever schreef:Vreemd, bij mij werken de sproeiers juist altijd als de schakelaar op A staat, dus ook als de koplampen niet aan zijn en de DRL LED's branden. Ik heb wel Xenon, weet niet of jij dat ook hebt?Schorpioen schreef:DRL heeft nog een nadeel.