Xbox met TFT in V40 als test opstelling.

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
BlackWolf
3rd Gear member

Omdat ik maar een scherm wil wou ik het in het midden maar dat ging dus niet op en achteraf gezien is het zo mooier geworden er kan toch niemand achter mij zitten omdat ik de stoel te ver naar achteren heb.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Peer
2nd Gear member

V480-V40 schreef:@Peer,
Wat vertel je me nou, jou middenconsole gelijk aan die van BlackWolf. Dan heb je geen Phase II denk ik dan meteen. :oops:
Ik zou namelijk een Phase II als oplossing aandragen. Dan zou BlackWolf wel zijn schermpje mooi kunnen plaatsen. (Andere stoelen en een hogere middenconsole achter waar het scherm dus beter op te plaatsen is.)
Sorry, ik was in mijn vorige berichtje dus niet duidelijk. Ik bedoelde met de website de website van Brodit. Mijn middenconsole ziet er net zo uit als het voorbeeld op de website van Brodit en niet zoals die van BlackWolf. Ik heb dus wel een phase II. Deze zomer ga ik met vrouw en 3 bloedjes van kinderen naar Italië op vakantie en het leek mij voor de lange autoritten aardig om een draagbaar dvd-spelertje zodanig voor de kids op te hangen, dat ze er ook alledrie naar kunnen kijken. Ik ben bang dat montage op de middenconsole wat te laag zal zijn omdat één van de heren op zijn stoelverhoger in het midden er waarschijnlijk met zijn voeten voor zal zitten. Ik vind het wel de mooiste oplossing voor een scherm in het midden, het beperkt het uitzicht naar achteren ook niet. Montage achter één van de hoofdsteunen is onhandig voor het kind dat aan de andere kant van de auto zit, of je moet er meteen weer 2 ophangen, maar dat trekt dit gewone gemeenteambtenaartje financieel niet. Dus blijft de optie met lange beugel naar het midden vanaf één van de hoofdsteunen over. Weet iemand ook wat zoiets kost?
Groeten,
Jan Willem
XC90 D5 185pk Ocean Race
V70 D5 130pk Geartronic Titanium Line
V40 1.9D 115pk
V40 TD 90pk
Volvo 440 1.7 benzine
Volvo 340 1.7 benzine
V480-S60
Geartronic member

Peer,
Ik weet dat je een Phase II hebt anders kan je die 115 pk Diesel niet hebben.

Ga eens kijken bij de Kijkshop. Voor weinig geld een draagbare DVD-speler met 2 schermpjes. Dat is net zo duur als een houder van Brodit. (die dus niet goedkoop zijn kwam ik achter)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Peer
2nd Gear member

V480-V40 schreef:Peer,
Ik weet dat je een Phase II hebt anders kan je die 115 pk Diesel niet hebben.

Ga eens kijken bij de Kijkshop. Voor weinig geld een draagbare DVD-speler met 2 schermpjes. Dat is net zo duur als een houder van Brodit. (die dus niet goedkoop zijn kwam ik achter)
Goede tip! Dank je wel. Ik ren nu meteen het gemeentehuis uit om te gaan kijken!
Groeten,
Jan Willem
XC90 D5 185pk Ocean Race
V40 1.9D 115pk
V40 TD 90pk
Volvo 440 1.7 benzine
Volvo 340 1.7 benzine
BlackWolf
3rd Gear member

:) Je hoeft niet rennen hoor, ik zal het even hier laten zien aan je:

Kijkshop heeft 2 opties eentje kost €199 en die andere €299 om eerlijk te zijn zou ik de €299 versie nemen. Ik heb ze in de winkel gezien en die goedkopere heeft erg kleine schermpjes.

€199 versie: Klik hier
Afbeelding

€299 versie: Klik hier
Afbeelding
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Peer
2nd Gear member

BlackWolf schreef::) Je hoeft niet rennen hoor, ik zal het even hier laten zien aan je:

Kijkshop heeft 2 opties eentje kost €199 en die andere €299 om eerlijk te zijn zou ik de €299 versie nemen. Ik heb ze in de winkel gezien en die goedkopere heeft erg kleine schermpjes.
Ik kon het niet laten, ik ben toch naar de winkel gerend en heb inderdaad de Medion gezien. Ziet er goed uit! :eeeek: Heb je wel mooi gepresenteerd met die mooie plaatjes en koppelingen. Hoe kom ik aan die mooie beugeltjes om ze aan de hoofdsteun op te hangen en wat kosten die dingen ongeveer? Er lag wel een Marquant beugel naast maar die zag er wat asymmetrisch uit.
Groeten,
Jan Willem
XC90 D5 185pk Ocean Race
V40 1.9D 115pk
V40 TD 90pk
Volvo 440 1.7 benzine
Volvo 340 1.7 benzine
BlackWolf
3rd Gear member

Standaard beugels passen niet omdat de hoofdsteun van Volvo niet in de hoogte gesteld kan worden. Brodit heeft wel een beugel voor Volvo ik weet alleen niet hoeveel het kost en waar je kunt kopen.

Ik heb het zelf gemaakt met een 2mm RVS plaatje en hoofdsteun moest eraf, hoofdsteunen eraf halen is niet erg makkelijk maar je heb wel beter resultaat.
Peer
2nd Gear member

BlackWolf schreef:Standaard beugels passen niet omdat de hoofdsteun van Volvo niet in de hoogte gesteld kan worden. Brodit heeft wel een beugel voor Volvo ik weet alleen niet hoeveel het kost en waar je kunt kopen.

Ik heb het zelf gemaakt met een 2mm RVS plaatje en hoofdsteun moest eraf, hoofdsteunen eraf halen is niet erg makkelijk maar je heb wel beter resultaat.
Aha! Dan heb je dat wel erg netjes gemaakt, moet ik bekennen. Vakwerk hoor. Wel bedankt voor al je adviezen. Ik zal proberen uit te vogelen wat de Broditbeugel kost en ga voor de Medionschermpjes.
Groeten,
Jan Willem
XC90 D5 185pk Ocean Race
V40 1.9D 115pk
V40 TD 90pk
Volvo 440 1.7 benzine
Volvo 340 1.7 benzine
FrankV
2nd Gear member

De Medion staat op www.medionshop.nl voor 249 eurootjes. Scheelt toch weer 50 euro die je aan de broditbeugel kunt spenderen.
Peer
2nd Gear member

FrankV schreef:De Medion staat op www.medionshop.nl voor 249 eurootjes. Scheelt toch weer 50 euro die je aan de broditbeugel kunt spenderen.
Kijk, dat is nog eens meedenken! Thanks!
Groeten,
Jan Willem
XC90 D5 185pk Ocean Race
V40 1.9D 115pk
V40 TD 90pk
Volvo 440 1.7 benzine
Volvo 340 1.7 benzine
Esveldt
2nd Gear member
Contacteer:

BlackWolf schreef:
Volvorijden schreef:WAT LELIJK!!!!!!!!
Dank je…

Maar als je beter plaats weet voor een scherm, hou ik me aanbevolen.
Zo bijvoorbeeld;
Afbeelding Afbeelding

Met zo'n verdeelbox voor 4 aansluitingen;
Afbeelding

Voor een ieder GBA aangesloten en uiteraard DVD;
Afbeelding

Met het geluid over de orginele radio middels;
Afbeelding

En bioscoopstoelen;
Afbeelding

Afbeelding

Groeten,

Paul
Stonie
1st Gear member

Interessant allemaal :D

Ik gebruik thuis alleen nog maar mijn XBOX en de PS2 lag te stoffen
op zolder dus ja wat moet je er dan mee.....
Afgelopen weekend mijn oude PS2 ingebouwd in de V40.

Schermpje besteld voor in het dashboard :
http://www.computer-onderdelen.nl/detai ... h_monitor/
Slechts € 123,- inclusief verzendkosten en keurig na vooruit
betaling binnen 5 dagen in huis. PS2 zit in het dashboard-kastje.
Omvormer onder de stoel en joystick loopt onder de middenconsole
door naar achter en hangt in de stoelzak indien ongebruikt.
Ik zal wel even wat foto's gaan maken ter verduidelijking.

Tip voor de XBOX-inbouwers : die kun je gewoon helemaal wegwerken
indien je hem hebt omgebouwd en voorziet van een grote harde schijf.
Aan- en uitzetten kan dan via de omvormer en verder kun je alles
bedienen via de joystick. En verder doe je met de box helemaal niks.
Volvo V40 1.8 Luxury Line '97
It's better to burn out than to fade away...
BlackWolf
3rd Gear member

Esveldt, Sorry ik was even vergeten dat de topic naar andere categorie was verhuisd, maar zoals ik het heb zitten nu vind ik goed genoeg, die van jou ziet perfect uit hoor daar niet van, maar ik heb een kind van 9 en achter mij kan niemand zitten omdat mijn stoel te ver naar achteren staat dus een scherm is meer dan zat.

Je heb voor een DVD wisselaar gekozen, ik ga voor 2 aparte spelers met automatische AV selector, 2 schermen kunnen 2 andere dingen laten zien, dus kind of wij zijn niet verplicht om zelfde te zien, bovendien de spelers ondersteunen DivX en XviD (6 films op een DVD of talloze MP3’s) en dit maakt een wisselaar overbodig, ik heb al een simpele 12V DVD speler die werkelijk alles afspeelt met een afstandsbediening en het werkt perfect. Ik heb een DIN DVD speler die ook DivX afspeelt op het oog en die ga ik binnenkort aanschaven.

Alles op een rijtje:

Automatische AV selector voor het scherm achter, zodat kind mee kan kijken als hij wil:
Afbeelding
Deze heb ik al binnen en het is makkelijk weg werken.

DVD spelertje die bijna alles afspeelt, het is voor achter scherm maar ook mogelijk op het DIN DVD speler te afspelen:
Afbeelding
Deze heb ik al en het is uitgebreid getest in de auto ;)

DVD DivX Mpeg4 speler voor DIN slot met een scherm en AV box voor in en out:
Afbeelding

Stonie, Ik ga de XboX niet in de auto gebruiken, zoals je ziet ik heb genoeg entertainment in de auto nu :P en als hij toch wil spelen op iets dat kan op mijn PSP of zijn eigen NDS ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”