We hebben het hier over de Nederlandse verkopen.casper schreef: Slecht? In België zoals in vele andere landen verkoopt de V60 zeer goed.
Verkopen 2012
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7770
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Net terug van een weekje cruisen over de Duitse Autobahn (in een V70 D3 zeker geen straf!!). Wat opvalt: Duitsers rijden in XC60's en V60's. Verder nauwelijks Volvo's gezien.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Juist, laat ik daarom maar weer on topic gaan. Zo valt mij ook op dat die good old XC90 in 2011 gewoon nog even dezelfde cijfers scoort als de veel recentere XC70
. Zo zie jaar wat de door mij genoemde uitstraling kan doen, want verder is deze lobbes toch wel enigzins gedateerd.

- least
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 07.02.2009 - 20:03
- Locatie: Middelpunt van Nederland
kan ik beaamen! Voor de prijs van een V60 een goed uitgeruste V70!bart simpson schreef:in 1e instantie had de V60 erge last van de V70 Limited Edition die gewoon goedkoper was, in 2e instantie doet een 20% D2 S60 goede zaken ten koste van de V60
nadenkend over weer een Volvo: V90
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het ligt niet aan de V60 maar aan de prijssetting/belastingvoordelen van de modellen eromheen
Volvo for life
- Steyn
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 08:26
Dat gaat nog lastig worden als de V50 ooit gaat verdwijnen. Dit model lijkt 8 jaar na de introductie nog altijd een van de best lopende modellen te zijn. De V60 en V40 zijn beide geen gelijkwaardige auto's (respectievelijk te duur en te klein).
Ik stel ook voor dat de V60 D6 snel voor het grote publiek geïntroduceerd wordt. Dit is de ultieme kans om mensen uit een BMW/Audi/Mercedes te krijgen. 0% bijtelling voor een dikke wagen klinkt als een buitenkansje.
Ik stel ook voor dat de V60 D6 snel voor het grote publiek geïntroduceerd wordt. Dit is de ultieme kans om mensen uit een BMW/Audi/Mercedes te krijgen. 0% bijtelling voor een dikke wagen klinkt als een buitenkansje.
- RemcoT4
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 12.04.2011 - 00:45
Steyn, volgens mij las ik (hier op 't forum) ergens dat de laatste V50 al van de band is gelopen...
Volvo V40 T4 Polestar SUMMUM (MY13)
Volvo V50 2.0 SPORT Professional Line (MY10)
Volvo C30 1.8 SPORT Professional Line (MY10)
Volvo V50 2.0 SPORT Professional Line (MY10)
Volvo C30 1.8 SPORT Professional Line (MY10)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
is idd over en sluiten
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ Steyn, zou me als ik jou was vooral niet met marketing van om het even welk automerk gaan bemoeien.
BMW gaat over op 3 pitters, MB onderzoekt die opties, een D6 is voor dat geld een doodgeboren kind, met 0% gaat er geen een rijden, mogelijk wel met 7% maar die regeling van die 7% loopt nog slechts een paar maanden als Volvo daadwerkelijk de V60 Hybrid kan gaan leveren.
Die V40 gaat imho de V50 snel doen vergeten.
Een V60 T3 kost vandaag € 34.495,-- waar een V50 2.0 in 2010 nog € 31.990,--was..
BMW gaat over op 3 pitters, MB onderzoekt die opties, een D6 is voor dat geld een doodgeboren kind, met 0% gaat er geen een rijden, mogelijk wel met 7% maar die regeling van die 7% loopt nog slechts een paar maanden als Volvo daadwerkelijk de V60 Hybrid kan gaan leveren.
Die V40 gaat imho de V50 snel doen vergeten.
Een V60 T3 kost vandaag € 34.495,-- waar een V50 2.0 in 2010 nog € 31.990,--was..
Volvo for life
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20839
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Tja Bart Simpson, sommige mensen snappen het niet. En een V40 te klein? Ook zo'n opmerking die nergens op gebaseerd is. Ja de kofferruimte is wat kleiner. Maar om nou te zeggen dat de kofferruimte van een V50 groot is.....
Ik zit in ieder geval ruimer in een V40 dan in een V50.
Ik zit in ieder geval ruimer in een V40 dan in een V50.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de groentebranch is een heel andere dan de autobrancheRemcoV50 schreef:Iets met appels en peren? ...

Volvo for life
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5306
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
\bart simpson schreef:@ Steyn, zou me als ik jou was vooral niet met marketing van om het even welk automerk gaan bemoeien.
BMW gaat over op 3 pitters, MB onderzoekt die opties, een D6 is voor dat geld een doodgeboren kind, met 0% gaat er geen een rijden, mogelijk wel met 7% maar die regeling van die 7% loopt nog slechts een paar maanden als Volvo daadwerkelijk de V60 Hybrid kan gaan leveren.
Die V40 gaat imho de V50 snel doen vergeten.
Een V60 T3 kost vandaag € 34.495,-- waar een V50 2.0 in 2010 nog € 31.990,--was..
Ben met je eens dat de kans groot is dat de V40 een succes wordt. Kleine correctie de MY 13 V60 PIH zijn uitverkocht. MY14 komt vanaf week 20 2013 en is dat hele jaar 0 % bijtelling pas 01-01-2014 komt de 7% schijf
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
MY 2014 komt vanaf week 20/2013 en kent wederom leveringsbeperkingen.
Die 7% schijf per 1/1/2014 zie ik nog nergens, ik ga er voorlopig vanuit dat die 7% loopt voor de paar V60 hybrids die in 2013 op naam gaan, bijtellingswetgeving is voor later datum in de maak maar zou zomaar tegen kunnen gaan vallen
Die 7% schijf per 1/1/2014 zie ik nog nergens, ik ga er voorlopig vanuit dat die 7% loopt voor de paar V60 hybrids die in 2013 op naam gaan, bijtellingswetgeving is voor later datum in de maak maar zou zomaar tegen kunnen gaan vallen
Volvo for life
- Steyn
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 08:26
Wil me ook niet met de marketing bemoeien, maar persoonlijk vind ik dat de V50 een gelijkwaardige opvolger verdiend.
Het succes van de V60 D6 is ook afwachten. Dat snap ik ook wel. En mogelijk ook alleen haalbaar onder het huidige politieke klimaat en zal maar van zeer korte duur zijn. Geen idee hoe dit in het buitenland zit. Handhaving van de 0% zal overigens ook hier wel een utopie worden.
Maar waar het mij omging is dat iemand die nu in een V50 rijdt, straks een keuze zal moeten maken tussen de V40 en de V60. Waar de V50 daar nu precies tussen in zit.
Ik vind de V40 een mooie auto hoor en zal vast een prima alternatief zijn voor de C30/S40, maar ik zou persoonlijk bijvoorbeeld de weinig ruimte in de kofferbak overhouden in een V40 (kom zelf uit een V50 en nu V60). Op papier hebben we het toch over 82 liter minder en de kofferbak van de V50 was al niet heel erg groot.
De V50 was een goed betaalbare en prettig sturende auto met redelijke afmetingen voor dat geld. Jammer dat dit model komt te vervallen.
Het succes van de V60 D6 is ook afwachten. Dat snap ik ook wel. En mogelijk ook alleen haalbaar onder het huidige politieke klimaat en zal maar van zeer korte duur zijn. Geen idee hoe dit in het buitenland zit. Handhaving van de 0% zal overigens ook hier wel een utopie worden.
Maar waar het mij omging is dat iemand die nu in een V50 rijdt, straks een keuze zal moeten maken tussen de V40 en de V60. Waar de V50 daar nu precies tussen in zit.
Ik vind de V40 een mooie auto hoor en zal vast een prima alternatief zijn voor de C30/S40, maar ik zou persoonlijk bijvoorbeeld de weinig ruimte in de kofferbak overhouden in een V40 (kom zelf uit een V50 en nu V60). Op papier hebben we het toch over 82 liter minder en de kofferbak van de V50 was al niet heel erg groot.
De V50 was een goed betaalbare en prettig sturende auto met redelijke afmetingen voor dat geld. Jammer dat dit model komt te vervallen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een V40 D2 / T3 staat er al vanaf € 25.995,--, dat was voor de V50 iig helemaal nooit het entry level
Volvo for life
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik ben toevallig een V50 rijder dus ik kan me aardig mengen hierin.
Sluit me trouwens geheel aan bij Bart, iets inleveren op bagage, maar wel een auto rijden die 10k goedkoper is dan mijn huidige V50 (misschien iets minder prijsverschil, maar het lijkt er wel op).
Of iets meer gaan betalen en een V60 nemen.
Ik ga denk ik voor een MY14 D6 AWD
Sluit me trouwens geheel aan bij Bart, iets inleveren op bagage, maar wel een auto rijden die 10k goedkoper is dan mijn huidige V50 (misschien iets minder prijsverschil, maar het lijkt er wel op).
Of iets meer gaan betalen en een V60 nemen.
Ik ga denk ik voor een MY14 D6 AWD

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik persoonlijk schat Volvo zeer behoorlijk in adekwate kennis van haar markt te hebben, laat steyn maar even alleen loeien
Volvo for life