Pagina 2 van 3
Geplaatst: 04.05.2012 - 12:32
door Discovery
casper schreef:
Slecht? In België zoals in vele andere landen verkoopt de V60 zeer goed.
We hebben het hier over de Nederlandse verkopen.
Geplaatst: 04.05.2012 - 18:48
door Volvoman
Net terug van een weekje cruisen over de Duitse Autobahn (in een V70 D3 zeker geen straf!!). Wat opvalt: Duitsers rijden in XC60's en V60's. Verder nauwelijks Volvo's gezien.
Geplaatst: 06.05.2012 - 15:16
door Thom
Juist, laat ik daarom maar weer on topic gaan. Zo valt mij ook op dat die good old XC90 in 2011 gewoon nog even dezelfde cijfers scoort als de veel recentere XC70

. Zo zie jaar wat de door mij genoemde uitstraling kan doen, want verder is deze lobbes toch wel enigzins gedateerd.
Geplaatst: 06.05.2012 - 19:50
door least
bart simpson schreef:in 1e instantie had de V60 erge last van de V70 Limited Edition die gewoon goedkoper was, in 2e instantie doet een 20% D2 S60 goede zaken ten koste van de V60
kan ik beaamen! Voor de prijs van een V60 een goed uitgeruste V70!
Geplaatst: 06.05.2012 - 19:54
door bart simpson
het ligt niet aan de V60 maar aan de prijssetting/belastingvoordelen van de modellen eromheen
Geplaatst: 21.05.2012 - 15:14
door Steyn
Dat gaat nog lastig worden als de V50 ooit gaat verdwijnen. Dit model lijkt 8 jaar na de introductie nog altijd een van de best lopende modellen te zijn. De V60 en V40 zijn beide geen gelijkwaardige auto's (respectievelijk te duur en te klein).
Ik stel ook voor dat de V60 D6 snel voor het grote publiek geïntroduceerd wordt. Dit is de ultieme kans om mensen uit een BMW/Audi/Mercedes te krijgen. 0% bijtelling voor een dikke wagen klinkt als een buitenkansje.
Geplaatst: 21.05.2012 - 15:23
door RemcoT4
Steyn, volgens mij las ik (hier op 't forum) ergens dat de laatste V50 al van de band is gelopen...
Geplaatst: 21.05.2012 - 15:27
door bart simpson
is idd over en sluiten
Geplaatst: 21.05.2012 - 15:28
door Steyn
Oh nou, kan je nagaan.. Werk aan de winkel voor Volvo.

Geplaatst: 21.05.2012 - 15:33
door bart simpson
@ Steyn, zou me als ik jou was vooral niet met marketing van om het even welk automerk gaan bemoeien.
BMW gaat over op 3 pitters, MB onderzoekt die opties, een D6 is voor dat geld een doodgeboren kind, met 0% gaat er geen een rijden, mogelijk wel met 7% maar die regeling van die 7% loopt nog slechts een paar maanden als Volvo daadwerkelijk de V60 Hybrid kan gaan leveren.
Die V40 gaat imho de V50 snel doen vergeten.
Een V60 T3 kost vandaag € 34.495,-- waar een V50 2.0 in 2010 nog € 31.990,--was..
Geplaatst: 21.05.2012 - 15:54
door V480-S60
Tja Bart Simpson, sommige mensen snappen het niet. En een V40 te klein? Ook zo'n opmerking die nergens op gebaseerd is. Ja de kofferruimte is wat kleiner. Maar om nou te zeggen dat de kofferruimte van een V50 groot is.....
Ik zit in ieder geval ruimer in een V40 dan in een V50.
Geplaatst: 21.05.2012 - 15:58
door RemcoT4
Iets met appels en peren? ...

Geplaatst: 21.05.2012 - 16:00
door bart simpson
RemcoV50 schreef:Iets met appels en peren? ...

de groentebranch is een heel andere dan de autobranche

Geplaatst: 21.05.2012 - 16:01
door Carlsson 900
Ja, peren zijn soms ook melig.
En zowel fruit als auto's zijn soms rot.

Geplaatst: 21.05.2012 - 16:08
door NielsPHEV
bart simpson schreef:@ Steyn, zou me als ik jou was vooral niet met marketing van om het even welk automerk gaan bemoeien.
BMW gaat over op 3 pitters, MB onderzoekt die opties, een D6 is voor dat geld een doodgeboren kind, met 0% gaat er geen een rijden, mogelijk wel met 7% maar die regeling van die 7% loopt nog slechts een paar maanden als Volvo daadwerkelijk de V60 Hybrid kan gaan leveren.
Die V40 gaat imho de V50 snel doen vergeten.
Een V60 T3 kost vandaag € 34.495,-- waar een V50 2.0 in 2010 nog € 31.990,--was..
\
Ben met je eens dat de kans groot is dat de V40 een succes wordt. Kleine correctie de MY 13 V60 PIH zijn uitverkocht. MY14 komt vanaf week 20 2013 en is dat hele jaar 0 % bijtelling pas 01-01-2014 komt de 7% schijf
Geplaatst: 21.05.2012 - 16:35
door bart simpson
MY 2014 komt vanaf week 20/2013 en kent wederom leveringsbeperkingen.
Die 7% schijf per 1/1/2014 zie ik nog nergens, ik ga er voorlopig vanuit dat die 7% loopt voor de paar V60 hybrids die in 2013 op naam gaan, bijtellingswetgeving is voor later datum in de maak maar zou zomaar tegen kunnen gaan vallen
Geplaatst: 21.05.2012 - 17:11
door Steyn
Wil me ook niet met de marketing bemoeien, maar persoonlijk vind ik dat de V50 een gelijkwaardige opvolger verdiend.
Het succes van de V60 D6 is ook afwachten. Dat snap ik ook wel. En mogelijk ook alleen haalbaar onder het huidige politieke klimaat en zal maar van zeer korte duur zijn. Geen idee hoe dit in het buitenland zit. Handhaving van de 0% zal overigens ook hier wel een utopie worden.
Maar waar het mij omging is dat iemand die nu in een V50 rijdt, straks een keuze zal moeten maken tussen de V40 en de V60. Waar de V50 daar nu precies tussen in zit.
Ik vind de V40 een mooie auto hoor en zal vast een prima alternatief zijn voor de C30/S40, maar ik zou persoonlijk bijvoorbeeld de weinig ruimte in de kofferbak overhouden in een V40 (kom zelf uit een V50 en nu V60). Op papier hebben we het toch over 82 liter minder en de kofferbak van de V50 was al niet heel erg groot.
De V50 was een goed betaalbare en prettig sturende auto met redelijke afmetingen voor dat geld. Jammer dat dit model komt te vervallen.
Geplaatst: 21.05.2012 - 17:31
door bart simpson
een V40 D2 / T3 staat er al vanaf € 25.995,--, dat was voor de V50 iig helemaal nooit het entry level
Geplaatst: 21.05.2012 - 17:36
door Paul
Ik ben toevallig een V50 rijder dus ik kan me aardig mengen hierin.
Sluit me trouwens geheel aan bij Bart, iets inleveren op bagage, maar wel een auto rijden die 10k goedkoper is dan mijn huidige V50 (misschien iets minder prijsverschil, maar het lijkt er wel op).
Of iets meer gaan betalen en een V60 nemen.
Ik ga denk ik voor een MY14 D6 AWD

Geplaatst: 21.05.2012 - 17:41
door bart simpson
Ik persoonlijk schat Volvo zeer behoorlijk in adekwate kennis van haar markt te hebben, laat steyn maar even alleen loeien