Plaklood verloren

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
JosW
5th Gear member

Edwin schreef:
JosW schreef:
Edwin schreef: ps. durf het bijna niet te zeggen, maar heb nog niet boven de 160 km/u gereden sinds aanschaf.. :(
Toch maar een keer de grens over dan. Ik blaas geregeld m'n dieseltje schoon richting Emden, een minuutje of 10 met 210 kmh op de teller.
Ja, dat jeukt sowieso al een tijdje. In het verleden met de 850 reed ik binnen 2 weken na aanschaf met 255 km/u op de teller! Ik was toen errug enthousiast toen ik terugkwam en vertelde het aan m'n vrouw! [understatement]Die was wat minder enthousiast[/understatement]. :twisted:

Ga morgen maar eens met de ontvetter en tape aan de gang. Het plekje waar het heeft gezeten is nog zichtbaar, dus dat moet geen probleem zijn.
Maar zoals gezegd, met rijden zal ik het verschil niet gaan merken..

gr. Edwin.
Je moet niet alles aan je vrouw vrouw vertellen :P
Zo heb ik mijn vrouw niet verteld toen we in februari s'nachts terug reden van een weekje skiën in Zwitserland en iedereen lag te pitten dat we op sommige stukken ver over de 200 reden. Ze zou acuut een hartstilstand krijgen.
evert65
6th Gear member

ze leest mee :pain10: :pain10:
keep calm!, your randomizer is running
Gast

er zelf weer opplakken kan wel, als je maar exact weet waar het lood gezeten heeft. Velg goed schoonmaken en ontvetten (niet met amonia of wasbenzine), met thinner, bij voorkeur een spuitbus brakecleaner (remmenreiniger).
Loodje (tegenwoordig zink) goed schoonmaken en vetvrij maken en dan dubbelzijdige tape (bijv. 3M) gebruiken.
Als je het goed doet, zal het gegarandeerd niet weer los gaan.
Gast

JosW schreef:
Edwin schreef:
JosW schreef: Toch maar een keer de grens over dan. Ik blaas geregeld m'n dieseltje schoon richting Emden, een minuutje of 10 met 210 kmh op de teller.
Ja, dat jeukt sowieso al een tijdje. In het verleden met de 850 reed ik binnen 2 weken na aanschaf met 255 km/u op de teller! Ik was toen errug enthousiast toen ik terugkwam en vertelde het aan m'n vrouw! [understatement]Die was wat minder enthousiast[/understatement]. :twisted:

Ga morgen maar eens met de ontvetter en tape aan de gang. Het plekje waar het heeft gezeten is nog zichtbaar, dus dat moet geen probleem zijn.

gr. Edwin.
Zo heb ik mijn vrouw niet verteld toen we in februari s'nachts terug reden van een weekje skiën in Zwitserland en iedereen lag te pitten dat we op sommige stukken ver over de 200 reden. Ze zou acuut een hartstilstand krijgen.
Dat had ik een keer toen mijn vrouw bij mij in de S60R zat - we reden de A31 op en ik reed 160. Zij paniekerig - nu gaat het hard genoeg.
Mijn antwoord: gisteren, de ander kant op van de A31 ging het nog 100 km sneller (was ook inderdaad zo). Haar antwoord: daar had ik niet bij in moeten zitten - daarom deed ik het dus ook toen ik alleen was.
JosW
5th Gear member

dbosker schreef:
JosW schreef:
Edwin schreef: Ja, dat jeukt sowieso al een tijdje. In het verleden met de 850 reed ik binnen 2 weken na aanschaf met 255 km/u op de teller! Ik was toen errug enthousiast toen ik terugkwam en vertelde het aan m'n vrouw! [understatement]Die was wat minder enthousiast[/understatement]. :twisted:

gr. Edwin.
Dat had ik een keer toen mijn vrouw bij mij in de S60R zat - we reden de A31 op en ik reed 160. Zij paniekerig - nu gaat het hard genoeg.
Mijn antwoord: gisteren, de ander kant op van de A31 ging het nog 100 km sneller (was ook inderdaad zo). Haar antwoord: daar had ik niet bij in moeten zitten - daarom deed ik het dus ook toen ik alleen was.
260? Ik hoop niet dat jij je auto nodig hebt voor je werk. Als je gepakt zou zijn ben je wel je rijbewijs voor een tijdje kwijt. Kan je trouwens tegenwoordig ook afkopen. Ik schat zo'n 4000 euro. Duur ritje.
Gast

A31 = autobahn = geen snelheidsbeperking.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_31

Je denkt toch niet dat ik helemaal mesjogge ben om dat in NL te rijden???
In NL gebruik ik op keurig netjes mijn cruisecontrol.
Gast

Edwin schreef:Ga morgen maar eens met de ontvetter en tape aan de gang. Het plekje waar het heeft gezeten is nog zichtbaar, dus dat moet geen probleem zijn.
Binnen- of buitenzijde?
Binnenzijde zal je niet zo snel merken, is meer voor de hoogte slag.
Edwin
5th Gear member

AlexV70 schreef:
Edwin schreef:Ga morgen maar eens met de ontvetter en tape aan de gang. Het plekje waar het heeft gezeten is nog zichtbaar, dus dat moet geen probleem zijn.
Binnen- of buitenzijde?
Binnenzijde zal je niet zo snel merken, is meer voor de hoogte slag.

Zit net achter de "spaak" van de velg.
Aan de binnenzijde zit nog een stripje van 15 gram.

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
josas1
3rd Gear member

Wat een toestand om een paar loodjes ;)
ga ff langs de bandenboer en klaar is Kees...:)
S80 2.4 170 pk automaat my 2005
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
Ben
Executive Member
Contacteer:

Kees?
Edwin bedoel je ;-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
V70/2.4D/2003
8th Gear member

dbosker schreef:A31 = autobahn = geen snelheidsbeperking.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_31

Je denkt toch niet dat ik helemaal mesjogge ben om dat in NL te rijden???
In NL gebruik ik op keurig netjes mijn cruisecontrol.
Voor hen die het dus niet snappen: Voor ons, noorderlingen, is de A31 de uitgelezen mogelijkheid om onze geliefde voiture de sporen te geven en schoon te branden, zonder dat er allerlei spul en toevoegingen in de tank gestopt hoeven te worden.

En dat alles, dames en heren, geheel legaal en met dank aan de Duitse overheid die dit stuk asfalt daar ook voor ons heeft neergelegd.
En 260 is snel maar dat is daar zeer goed mogelijk zonder daarbij nu direkt een gevaar te zijn voor anderen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Rippie V70
5th Gear member

Nog even op het begin terugkomen.

Je ontdekte het nadat je hem gewassen had.
Kan het soms zijn dat je het lood er met de hogedrukreiniger afgeblazen hebt?

Was maar een ingeving :)
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Edwin
5th Gear member

Vandaag ook nog rechts achterin gezeten met de vrouw achter het stuur, maar kon echt niets merken ervan?
Maarja, wil het toch hebben zoals het hoort dus maar even naar Brezan geweest en remmenreiniger en plakgewichtjes gehaald.
Kosten € 5,40!
De boel eropgeplakt et voila.

@ allen: bedankt voor het meedenken!!

"Als dank" een kleine fotoreportage gemaakt. :wink:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Gast

dat gaat je gegarandeerd geen problemen meer opleveren.
crackedtooth
5th Gear member

stoere momentstleutel, is ie ook prettig?
moet er altijd nog eentje kopen
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
slagschip-s60
4th Gear member

En mooie duidelijke foto's erbij gedaan om te zien.
V60 cross country 2023 Silver Dawn
w.stif
4th Gear member

Mooi voor elkaar dus.
Naar mijn idee had je gewoon terug moeten gaan maar ja dat is soms weer moeilijk.
Ik schrik wel van je openings tekst, dat je wél lichtmetaal hebt gehad maar nog nooit plaklood! Kijk dat zou nou verboden moeten worden!!
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
Edwin
5th Gear member

w.stif schreef:Mooi voor elkaar dus.
Naar mijn idee had je gewoon terug moeten gaan maar ja dat is soms weer moeilijk.
Ik schrik wel van je openings tekst, dat je wél lichtmetaal hebt gehad maar nog nooit plaklood! Kijk dat zou nou verboden moeten worden!!
Bandenboer waar ik de velgen en banden vandaan heb is 50km enkele reis voor mij. 100 km rijden is 10 liter à € 1,77 (BP Ultimate) = € 17,70. Nu was ik € 5,40 kwijt en weer wat leermomenten die ik toch weer meeneem in m'n rugzakje.... :roll:

En dat plaklood... tja... :? nu ik het op de velgen heb vind ik het ook wel mooi staan, maar eerlijk sinds onze volvo 66, waar ik ook orginele daf 66 GLS velgen op had gekocht en laten spuiten en alles heb ik altijd van die op-ram-loodjes gehad op al m'n lichtmetalo's! Bij de bandenboeren waar ik in de loop der jaren allemaal geweest ben is mij ook nooit de vraag gesteld/optie geboden om voor plaklood te kiezen!

Vanaf nu dus allenig maar plaklood voor Edwin.
Op m'n huidige winterwielen (Mimas velgen) zitten nog wel die op-ram-loodjes. Ben bang dat wanneer ik die eraf haal er lelijke plekken onder zullen zitten :cry:
Daar laat ik ze denk ik dan maar opzitten.

gr. Edwin.
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Gast

w.stif schreef:Ik schrik wel van je openings tekst, dat je wél lichtmetaal hebt gehad maar nog nooit plaklood! Kijk dat zou nou verboden moeten worden!!
+ 1
Naast dat het er gewoon niet uitziet, beschadigt het ook nog eens de velg.
Aan de binnenkant heb ik daar niet zo'n probleem mee, aan de buitenkant wel.
JohanH
3rd Gear member
Contacteer:

Ik zeg het er altijd bij dat ik plaklood wil, ik vind slaglood zo lelijk, en idd het is niet eens goed voor je velgen.

En ik heb onder mijn V40 en 440, en ook mijn vorige auto's niet eens echt speciale velgen zitten...
V40 1.9D 115 pk/265 Nm Europa Nordic 2003 (MY2004) Black Sapphire

Mijn weblog - Joopiesplace.nl
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”