Pagina 2 van 2

Geplaatst: 09.05.2012 - 21:35
door kuupertie
De stoters gaan kleven waardoor de rollers slijten.
Dit komt door vervuilde olie door een te hoog interval in combi met foute regeneratie

Ik zal eens op mijn toerenteller letten.

Geplaatst: 10.05.2012 - 21:44
door kuupertie
vind geen specifieke toerentallen. De trilling zal wel in mijzelf zitten

Geplaatst: 11.05.2012 - 18:39
door Thijs
kuupertie,
Ik heb vorige week een softwareupdate laten uitvoeren om te voorkomen dat plop ooit terugkomt
Is er (dus) weer een nieuwe update wat dit betreft? Gezien ik nooit bij de dealer kom moet ik het van jullie hebben om te weten te komen of er een belangrijke update is. Wat houdt deze update precies in, weet je dat toevallig?

Geplaatst: 11.05.2012 - 23:21
door edraket
Ik heb bij mijn nieuwe auto ook de oliedop er even afgehaald en die plopt zo hard dat het inderdaad net een stoomboot lijkt. Mijn oude met 260.000 km maakte heel veel minder geluid uit de olievuldop. De dop zit echter op een heel andere plek, nu rechts (als je ervoor staat) op het kleppendeksel ipv links. De motor loopt echter zo mooi dat ik me er echt geen zorgen over maak. Volgens mij is het ploppen volledig normaal en zegt niets over de staat van de motor.

Geplaatst: 11.05.2012 - 23:57
door Ramon&Ramon
Er is al een aantal keren uitgelegd hoe het komt dat hij plopt als de dop eraf is en ook met een gedemonteerd luchtfilterdeksel hoor je dat.
Dat geluid wordt veroorzaakt door de vacuumpomp van het remsysteem,is dus normaal en heeft verder ook niets met de motor van doen.

Geplaatst: 12.05.2012 - 08:44
door edraket
Hee Ramon is weer terug. Welkom Ramon! Je blijft nu toch wel hè?

Geplaatst: 15.05.2012 - 21:07
door kuupertie
Is al een aantal keer uitgelegd ?!

Geplaatst: 11.07.2012 - 00:03
door MarioC70
kuupertie schreef:Is al een aantal keer uitgelegd ?!

Dat is inderdaad al een aantal keren voorbij gekomen op het forum,ik heb zelfs mensen uitgenodigd om bij tien nieuwe D5 Volvo,s te komen luisteren,ze doen het namelijk allemaal.