Pagina 2 van 2
Geplaatst: 09.05.2012 - 21:40
door MiniMe
Discovery schreef:Dat is gemeten tot aan de hoogte van de achterbank. Wanneer je ruimte echt nodig hebt(vakantie) stapel je gewoon door een kom je op meer liters dan in de S40 waar je niet omhoog kan stapelen.
Daar heb je gelijk in, ik gebruik de bagageruimte eigenlijk alleen volledig (en meer) op de wintersport vakantie.
Geplaatst: 09.05.2012 - 21:41
door bart simpson
dan is die van een V40 flexiber qua gebruiksmogelijkheden
Geplaatst: 10.05.2012 - 00:35
door indoboy22
MiniMe 220.000 km is toch pas net ingereden? Mijn s40 staat op 346 duizend km. Qua kosten heb ik ook geen klagen hoor. Overigens komt er wel volgende maand een nieuw massavliegwiel en koppelingsset in. Maarja, dat mag bij deze km stand en ook nog gechipt weleens een keer verslijten. Verder heb ik er nooit grote kosten aan gehad. Autorijden is zo duur als je het zelf maakt he...
Geplaatst: 10.05.2012 - 07:30
door Paul
MiniMe schreef:Discovery schreef:Dat is gemeten tot aan de hoogte van de achterbank. Wanneer je ruimte echt nodig hebt(vakantie) stapel je gewoon door een kom je op meer liters dan in de S40 waar je niet omhoog kan stapelen.
Daar heb je gelijk in, ik gebruik de bagageruimte eigenlijk alleen volledig (en meer) op de wintersport vakantie.
Dat ging bij mijn C30 ook gewoon prima, 1 bank plak, skies erin. Twee eastpack tassen en een laptop tas. En gewoon ruimte over!
Geplaatst: 10.05.2012 - 09:02
door V480-S60
MiniMe schreef:V480-S60 schreef:Alle motoren in een Volvo zijn Volvo motoren. Een 2.0 en een D2 zijn echter in de basis een samenwerkingsproject. Maar gebouwd in de eigen motorenplant in Skovde. Dus hou op over de negativiteit over zogenaamde slechte PSA motoren. (OVERIGENS BOUWDE Peugeot al diesels toen Volvo nog niet eens van het bestaan afwist.)
Ik geloof niet dat er iemand negatief was, niemand heeft het hier over slechte PSA motoren. Ik vroeg mij dit gewoon af uit nieuwsgierigheid. Heb zelf jaren Peugeot diesels gereden tot volle tevredenheid. Dus voor mij heeft een PSA label eerder een positieve dan een negatieve betekenis.
Btw. heb je voor mij nog iets te melden over de (naar eigen ervaringen) verschillen tussen de 2.0D en D2, want daar ging het mij om.
2.0D is de betere motor past beter bij de auto. D2 is helaas in het kader van de milieumaatregelen te geknepen.
Neem echter in je overwegingen mee dat de motoren van nu niet meer te vergelijken zijn met de motoren van pakweg 4/5 jaar geleden.
Geplaatst: 10.05.2012 - 11:23
door Bartk
hebben de drivE en moet zeggen voor dagdagelijks mee te rijden heeft die meer dan genoeg 'umpf' om mee te kunnen met de rest. Koppel en acceleratie zijn meer dan voldoende.
Ja een D3 / D5 zal wel beter zijn, maar wat heb je der in godsnaam allemaal aan als je niet in DE woont of idd niet de grote lasten moet slepen?
Niet te vergeten dat de belastingen en verbruik al maar meer grotere happen gaan nemen uit uw budget aangezien er geen olie gaat blijven vloeien en maatregelen gaan moeten genomen worden...
Geplaatst: 10.05.2012 - 11:52
door bart simpson
+1!
Geplaatst: 10.05.2012 - 13:46
door Paul
Helemaal mee eens!
Maar goed ik rij dan ook al meer dan 4 jaar in een 1.6Diesel en heb volgens de Shell al meer dan 360.000km gereden.
Geplaatst: 10.05.2012 - 20:24
door MiniMe
Bartk schreef:hebben de drivE en moet zeggen voor dagdagelijks mee te rijden heeft die meer dan genoeg 'umpf' om mee te kunnen met de rest. Koppel en acceleratie zijn meer dan voldoende.
Wat is nu weer het verschil tussen een DrivE en een D2?
Geplaatst: 10.05.2012 - 20:33
door bart simpson
feitelijk geen verschil, de aanduiding Drivé is voor de zuinigste diesel op het desbetreffende model, dat is op een V40 een D2 maar op een XC60 of een XC70 nu een D4
Geplaatst: 11.05.2012 - 09:31
door carlvb
de d2 is volgens mij ruim voldoende voor normaal gebruik en zeker als je er 85% van de tijd alleen inzit.als je hem laat chippen(+-450€) kom je ongeveer aan de zelfde prestaties als de d3 en zelf kan ik bevestigen dat het heel goed meevalt

Geplaatst: 11.05.2012 - 14:16
door Quota
bart simpson schreef:feitelijk geen verschil, de aanduiding Drivé is voor de zuinigste diesel op het desbetreffende model, dat is op een V40 een D2 maar op een XC60 of een XC70 nu een D4
Hmmm weer wat geleerd, zijn dat dan ook automatisch FWD versies? of is dat in geval van de XC70 wel AWD?
Geplaatst: 11.05.2012 - 14:23
door bart simpson
een Drive is altijd een FWD op de XC70
Geplaatst: 11.05.2012 - 14:46
door Pelleboer
V480-S60 schreef:MiniMe schreef:V480-S60 schreef:Alle motoren in een Volvo zijn Volvo motoren. Een 2.0 en een D2 zijn echter in de basis een samenwerkingsproject. Maar gebouwd in de eigen motorenplant in Skovde. Dus hou op over de negativiteit over zogenaamde slechte PSA motoren. (OVERIGENS BOUWDE Peugeot al diesels toen Volvo nog niet eens van het bestaan afwist.)
Ik geloof niet dat er iemand negatief was, niemand heeft het hier over slechte PSA motoren. Ik vroeg mij dit gewoon af uit nieuwsgierigheid. Heb zelf jaren Peugeot diesels gereden tot volle tevredenheid. Dus voor mij heeft een PSA label eerder een positieve dan een negatieve betekenis.
Btw. heb je voor mij nog iets te melden over de (naar eigen ervaringen) verschillen tussen de 2.0D en D2, want daar ging het mij om.
2.0D is de betere motor past beter bij de auto. D2 is helaas in het kader van de milieumaatregelen te geknepen.
Neem echter in je overwegingen mee dat de motoren van nu niet meer te vergelijken zijn met de motoren van pakweg 4/5 jaar geleden.
Wat dacht je van de D2 chippen? Volgens mij goedkoper dan een 2.0d.
Kijk even op internet wat het vermogen en koppel dan doet.
Geplaatst: 11.05.2012 - 14:47
door Paul
Ga nou maar eerst rijden en dan horen we wel of hij geen power heeft!
Re: van 2.0D naar D2, wel of niet doen?
Geplaatst: 11.05.2012 - 16:40
door V50 R
Delete
Geplaatst: 13.05.2012 - 14:25
door recon
Heb zelf een Drive maar baal er soms wel van dat ik geen 2.0 genomen heb. Vraag me soms af of dat ding wel echt 115PK heeft want zo voelt het iig niet aan. Onlangs met 3 personen in de auto met airco aan en dan voel je het echt wel, zeker als je uit stilstand wilt komen moet je al wat extra gas geven.
De verhoudingen van de versnellingsbak zullen ook wel anders zijn. Als ik bijvoorbeeld een rotonde nader in 2de heb ik vaak het gevoel dat ie gaat stilvallen. Als ik dan de rotonde wat sneller wil verlaten accelereert ie niet direct (te laag in toeren) maar duwt wel de turbo ineens aan wat ik soms wel gevaarlijk vindt.
Geplaatst: 17.05.2012 - 20:43
door VV50
Ik ben sinds kort in het bezit van een D2 LE. Daarvoor had ik een 2.0D.
Ondanks dat ik pas 1K verder ben en nog niet het uiterste eruit gehaald heb, kan ik concluderen dat met name op die momenten dat het hoge koppel van de 2.0D van pas komt (invoegen, lekker in z'n 6 blijven hangen en toch nog even snel er langs) dat dit nu ook nog kan alleen dan een verzetje lager.
Ook viel me op dat ik iets meer gas moet geven bij wegrijden.
Daar staat wel tegenover: opmerkelijk stiller (geen windgeruis behalve klein beetje bij spiegels en veel minder motor- en wielgeluid) en een mooi verbruik. Boordcomputer: 4,5L /100km!