Mijn V70 D3 heeft een hoorbare en voelbare klonk bij het loslaten van het koppelingspedaal.
Tijdens beurt naar laten kijken maar kon niet meteen opgelost worden wegens onderdeel niet op voorraad.
Volgens garage niet hetzelfde probleem als bij V/S60. Bij S60 is het een gekend probleem bij V70 niet. De S60 van een vriend heeft voor mijn gevoel echter exact hetzelfde probleem.
Drukcilinder moest vervangen worden. Is ondertussen gebeurd maar heeft niet geholpen.
De klonk is nu na een paar weken soms een tijdje weg....???
Binnenkort terug voor 2e poging.
Krakend koppelings pedaal (opgelost!)
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
kom binnnenkort ook over naar een V60.
'k Rij momenteel met een BMW 1reeks en kort geleden werd de drukgroep + koppeling vervangen wegens een krakend koppelingspedaal.
Ik ga me direct thuis voelen in mijn eerste Zweed
'k Rij momenteel met een BMW 1reeks en kort geleden werd de drukgroep + koppeling vervangen wegens een krakend koppelingspedaal.
Ik ga me direct thuis voelen in mijn eerste Zweed
- remmm
- 5th Gear member
Ik had dus last van krakende koppeling en nu zegt mijn collega en autokenner dat mijn koppeling nogal stinkt wat eigenlijk niet moet kunnen. Hij dacht eerst de remmen maar nadere inspectie lijkt het de koppeling. Hij zegt laten vervangen die handel onder garantie. Zou het met elkaar te maken hebben. Ik vind hem ook vrij rot schakelen en niet al te lekker ontkoppelen maar dat kan toch niet na.20.000km (ik rij er ook niet al.te gek mee)
-
- 4th Gear member
Remmm,
Stinkende koppeling herken ik wel. Als ik achteruit een drempel/heuveltje/helling/oprit op rijd, lukt dat eigenlijk nooit zonder dat de koppeling gaat stinken (en ja, ik kan echt wel autorijden).
Ik merk dat nu het 's morgens weer kouder wordt de koppeling weer minder soepel gaat en bovendien komt de kraak/knisper onder de voetensteun weer terug. Jammer, want verder nog geen kraak of rammel te bekennen (en dat terwijl de auto het momenteel zwaar te verduren heeft met verhuizing(en) en ritjes naar de vuilstort). Het blijft een prima kameraad! Inmiddels zijn 45000 kilometer onder de wielen doorgegaan. Eind volgend jaar komt de 100.000 wellicht in zicht en wordt het langzaamaan tijd om over vervanging na te denken....
Stinkende koppeling herken ik wel. Als ik achteruit een drempel/heuveltje/helling/oprit op rijd, lukt dat eigenlijk nooit zonder dat de koppeling gaat stinken (en ja, ik kan echt wel autorijden).
Ik merk dat nu het 's morgens weer kouder wordt de koppeling weer minder soepel gaat en bovendien komt de kraak/knisper onder de voetensteun weer terug. Jammer, want verder nog geen kraak of rammel te bekennen (en dat terwijl de auto het momenteel zwaar te verduren heeft met verhuizing(en) en ritjes naar de vuilstort). Het blijft een prima kameraad! Inmiddels zijn 45000 kilometer onder de wielen doorgegaan. Eind volgend jaar komt de 100.000 wellicht in zicht en wordt het langzaamaan tijd om over vervanging na te denken....
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
- remmm
- 5th Gear member
Hey Soep....
Ligt het dus weer niet aan mijn auto
Of we hebben beide een maandagmorgenmodel...
Lukt het een beetje met de verhuizing en alles? pff zal wel een flinke klus zijn
Kan ik je nog spotten op de A4 of ben je inmiddels weer op een andere klus?
Het blijft wel een heerlijke auto, ik ben benieuwd wat de volgende zou gaat worden dan
Ligt het dus weer niet aan mijn auto

Lukt het een beetje met de verhuizing en alles? pff zal wel een flinke klus zijn

Het blijft wel een heerlijke auto, ik ben benieuwd wat de volgende zou gaat worden dan
- ViveLeVelo
- 1st Gear member
Ik moet me jammer genoeg ook aansluiten bij dit groepje...
Mijn koppelings pedaal kraakt ook. Als ik mn pedaal laat opkomen hoor ik een korte kraak en 'voel' ik kraak ook in min voet. Ik denk dat ik volgende week ook maar eens langs de garage ga.
Aan de reacties hier zou dit voor de garage toch al een bekend probleem moeten zijn...
Mijn koppelings pedaal kraakt ook. Als ik mn pedaal laat opkomen hoor ik een korte kraak en 'voel' ik kraak ook in min voet. Ik denk dat ik volgende week ook maar eens langs de garage ga.
Aan de reacties hier zou dit voor de garage toch al een bekend probleem moeten zijn...
Volvo V60 Ocean Race D2, Electric Silver metallic, Select leder Offblack, Convenience pack, Motion pack, verwambare zitplaatsen voor, elektrisch bediende kindersloten, getinte zijruiten, park assist voor en achter, weglaten motorembleem.
- olson
- 3rd Gear member
Na een dikke klodder vet is het bij mij minder geworden... maar zeker niet weg.
Ze hebben aangegeven dat VOLVO op de hoogte is van het probleem en er gewerkt wordt aan een andere veer. Verder nog niks gehoord...
Ze hebben aangegeven dat VOLVO op de hoogte is van het probleem en er gewerkt wordt aan een andere veer. Verder nog niks gehoord...
S60 D3 Summum 2012, Four-C, black sapphire.
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
- lancer
- 6th Gear member
+1 Heeft denk ik te maken met de gevoelloze koppeling. Verder doet mijn 2e af en toe niet mee. Sinds de kabels gesteld zijn is het beter, maar vanochtend wilde hij weer even niet.Soepkop schreef:Remmm,
-
- 2nd Gear member
V70 is net terug van 2e poging om kraak uit koppelingspedaal te halen. Drukcilinder was al vervangen.
Twee !! dagen mee bezig geweest. Schijnen er 6 uur aan gewerkt te hebben. Is dat omdat ze niet echt weten wat ze doen (vervanging drukcilinder was niet helemaal vlekkeloos verlopen, wagen wilde niet meer starten) of omdat het echt zoveel werk is?!? Start/stop gedoe schijnt het veel complexer te maken.
Bijna iedere reparatie duurt tegenwoordig twee dagen omdat ze helemaal niets meer in stock hebben.
Wat ze allemaal vervangen hebben is me niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk hele pedaal.
Maar de kraak is weg. Gevoel bij opkomen pedaal is nog niet helemaal perfect.
Hopelijk blijft het nu echt weg.
Over service niet te klagen. Gratis vervang V50 en telefonisch op de hoogte gehouden.
Wel drie keer gehoord dat een dergelijke klacht niet mag voorkomen bij een premium merk als Volvo. Vind ik trouwens ook.
Maar ze blijven erbij dat de klacht bij de S/V60 en de V70 niet dezelfde zijn. Terwijl de symptomen die ik hier lees toch precies gelijk zijn aan de mijne.
Twee !! dagen mee bezig geweest. Schijnen er 6 uur aan gewerkt te hebben. Is dat omdat ze niet echt weten wat ze doen (vervanging drukcilinder was niet helemaal vlekkeloos verlopen, wagen wilde niet meer starten) of omdat het echt zoveel werk is?!? Start/stop gedoe schijnt het veel complexer te maken.
Bijna iedere reparatie duurt tegenwoordig twee dagen omdat ze helemaal niets meer in stock hebben.
Wat ze allemaal vervangen hebben is me niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk hele pedaal.
Maar de kraak is weg. Gevoel bij opkomen pedaal is nog niet helemaal perfect.
Hopelijk blijft het nu echt weg.
Over service niet te klagen. Gratis vervang V50 en telefonisch op de hoogte gehouden.
Wel drie keer gehoord dat een dergelijke klacht niet mag voorkomen bij een premium merk als Volvo. Vind ik trouwens ook.
Maar ze blijven erbij dat de klacht bij de S/V60 en de V70 niet dezelfde zijn. Terwijl de symptomen die ik hier lees toch precies gelijk zijn aan de mijne.
- olson
- 3rd Gear member
3 weken geleden hebben ze nog eens naar het koppelingspedaal gekeken. Er is niks vervangen maar blijkbaar weten ze nu wel waar de klodder vet moet zitten. Het verhaal was iets met een kogeltje ergens. Verder geen idee...
Tot op heden geen enkele kraak meer gehoord!
Tot op heden geen enkele kraak meer gehoord!
- VolvoS60D5Black
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Het piepen kraken van koppeling pedaal is een zeer bekend euvel.
Echte duidelijke oplossing is er nog niet helemaal.
Bij de een helpt vervangen van veer.
Bij de ander vervangen we de koppelingscilinder
en soms het hele pedaal mechaniek
Echte duidelijke oplossing is er nog niet helemaal.
Bij de een helpt vervangen van veer.
Bij de ander vervangen we de koppelingscilinder
en soms het hele pedaal mechaniek
Volvo @ VAG monteur

-
- 7th Gear member
Of het complete terugtrekmechaniek verwijderen!
Dan is het opgelost,soms valt het er vanzelf al tussen uit,
- remmm
- 5th Gear member
De koppeling is ruk van de v60, kraak weer terug en vorige week trapte ik het rubber eraf?????Ramon&Ramon schreef:Of het complete terugtrekmechaniek verwijderen!
En nee ik rij niet met klompen of behandel mijn auto als een lompe boer
-
- 7th Gear member
Wie heeft er daar over dan?Rijden als een boer?,die toch meestal wel aardig kunnen rijden.remmm schreef:De koppeling is ruk van de v60, kraak weer terug en vorige week trapte ik het rubber eraf?????Ramon&Ramon schreef:Of het complete terugtrekmechaniek verwijderen!
En nee ik rij niet met klompen of behandel mijn auto als een lompe boer
-
- 4th Gear member
Moet eerlijk zeggen dat ik - nu het weer kouder is geworden - me weer wat minder happy met de V60 voel waar het gaat om 'built quality'. Kraakjes die de afgelopen maanden weg waren, komen nu weer terug. Het gaat dan om een krakend koppelingspedaal en een hinderlijke resonantie bij het schuifdak. Zaken die waarschijnlijk door de dealer wel verholpen kunnen worden. Maar wat me echt negatief opvalt, is dat de V60 kennelijk niet zo stijf is: bij een bocht naar rechts tijdens het oprijden van een oprit, hoor je de linker portieren duidelijk bewegen - merkbaar aan een kraak/wringend geluid. Valt mij eerlijk gezegd tegen na 50.000km en anderhalf jaar. Zaken waarvan ik in mijn 6 jaar oude A4 Avant echt geen last had. Moet opgelost worden en zeker niet erger worden, anders ken ik mijzelf en staat er binnen niet te lange tijd iets anders voor de deur.....
Hij:
Zij:
Zij:
-
- 2nd Gear member
De in oktober "vervangen?" koppelingspedaal -bediening heeft nu helemaal de geest gegeven. Pedaal kwam nog maar 1cm omhoog. Volgens wegenwachter gekend probleem van Volvo. Druk cilinder van bedenkelijke kwaliteit. Hij vond 44.000km wel wat snel voor dit probleem.
Naar garage gesleept en nu maar afwachten.
Het hier gaat hier wel om een V70 maar de motor en alles wat er aan vast hangt is volgens mij precies hetzelfde als bij een S/V60.
Naar garage gesleept en nu maar afwachten.
Het hier gaat hier wel om een V70 maar de motor en alles wat er aan vast hangt is volgens mij precies hetzelfde als bij een S/V60.
- olson
- 3rd Gear member
Ik begin helaas het zelfde te merken bij een S60. Oprit of drempel schuin pakken dan lijkt de linker achterdeur? flink te kraken.Soepkop schreef:Maar wat me echt negatief opvalt, is dat de V60 kennelijk niet zo stijf is: bij een bocht naar rechts tijdens het oprijden van een oprit, hoor je de linker portieren duidelijk bewegen - merkbaar aan een kraak/wringend geluid. Valt mij eerlijk gezegd tegen na 50.000km en anderhalf jaar. Zaken waarvan ik in mijn 6 jaar oude A4 Avant echt geen last had. Moet opgelost worden en zeker niet erger worden, anders ken ik mijzelf en staat er binnen niet te lange tijd iets anders voor de deur.....
-
- 4th Gear member
Na de wintersport krijgt de V60 een beurt en zal ik het wringen/ kraken van het linkerachterportier melden. Doet echt ongelooflijk veel afbreuk aan kwaliteitsgevoel. Gisterochtend nog ruzie gehad met Sensus (stuurde me letterlijk een file van 13 km in.....), dus de minpunten aan deze verder zo fijne auto beginnen langzaam duidelijk(er) en storend(er) te worden....
Hij:
Zij:
Zij:
dat kraken en wringen van de deur(en) heb ik ook gehad. Dealer heeft de rubbers ingevet en een lik lithiumvet op de deurvangers/sloten. Verder heeft hij er een TIE van gemaakt. Kraken is trouwens al wel een aantal weken weg.