Pagina 2 van 2
Geplaatst: 16.05.2012 - 21:25
door t5power
S80 Executive schreef:Al sla je me dood...
Anders ook even
deze topic in de gaten houden.
Geplaatst: 17.05.2012 - 17:19
door MartijnC70T5
Die van mij heeft idd niet alleen een chip.
Maar hoe rijd, het heel comfortabel tot je over de 3000 toeren komt dan word die ineens beestachtig heel fel op het gas en brullen als een achterlijke (erg verslavend)
Die van mij is trouwens bij Rica gechipt zou ik het opnieuw moeten doen ging die naar ET.
Geplaatst: 17.05.2012 - 17:21
door MartijnC70T5
Ik rij trouwens met een handbak de automaat kan vermogens rond de 300pk volgens mij ook niet aan maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Geplaatst: 17.05.2012 - 17:41
door koen.s
Kan de automaat wel aan, als je een goede sofware heb.
Was van plan om een 18T op mn c70 te zetten, helaas is het daar niet van gekomen.
Geplaatst: 17.05.2012 - 20:33
door MartijnC70T5
Dan is het de Geartronic automaat die het niet kan hebben omdat die tot 280 pk berekend zijn zoals ik een keer eerder begrepen heb

Geplaatst: 17.05.2012 - 21:44
door koen.s
Geplaatst: 18.05.2012 - 10:35
door MartijnC70T5
ET zal het wel weten lijkt mij

dus gewoon lekker rammen met die automaat

Geplaatst: 18.05.2012 - 18:22
door FrankS60
MartijnC70T5 schreef:ET zal het wel weten lijkt mij

dus gewoon lekker rammen met die automaat

Eeehhh :roll:
Geplaatst: 18.05.2012 - 19:24
door MartijnC70T5
FrankS60 schreef:MartijnC70T5 schreef:ET zal het wel weten lijkt mij

dus gewoon lekker rammen met die automaat

Eeehhh :roll:
????
Geplaatst: 18.05.2012 - 20:13
door koen.s
Geen stoplicht sprintjes, goed warm rijden.
Geplaatst: 18.05.2012 - 20:16
door koen.s
En rijden met verstand, dan kan je alles heel houden.
Geplaatst: 18.05.2012 - 20:17
door FrankS60
Er klakkeloos vanuit gaan dat "ET het wel zal weten" is al geen juiste aanname (ze verkopen iets omdat er vraag naar is, commerciële overweging) en rammen met die automaat lijkt me al helemaal geen goed idee. Hij kan er inderdaad niet goed tegen, lees alle problemen over die dingen maar.
Of het goed gaat is zeer bestuurder afhankelijk, maar ik zou de door Volvo (danwel bak fabrikant) voorgeschreven waardes niet zomaar af doen als nonsens omdat ET er een tuning voor beschikbaar heeft.
Geplaatst: 18.05.2012 - 20:22
door koen.s
De mannen van MTE gaan niet zomaar wat doen, hebben zat evaring met zulke projecten.
Geplaatst: 18.05.2012 - 21:39
door FrankS60
Klopt, maar de klant is koning. Als je willens en wetens te veel vermogen op je automaat wil zetten dan zullen ze je dat echt wel verkopen.
Geplaatst: 19.05.2012 - 10:17
door MartijnC70T5
Wat ik een keer begrepen heb is dat de Geartronic van GM af komt en niet berekend is voor bv de T6 maar wel in die combinatie geleverd is.
Verder was ik zelf bij ET voor een poosje terug en toen het vermogen te spraken kwam werd er gelijk gevraagd, toch wel een handbak ?
Maar goed waar voor S80 Executive zijn C wil chippen lijkt het mij toch geen probleem en een keer je voet tot de grond trappen moet kunnen, als je het idd maar een beetje verstand doet

Geplaatst: 19.05.2012 - 12:01
door S80 Executive
Klopt MartijnC70T5,
Dat ik 'm echt tot in het tapijt trap, dat gebeurt heel zelden. Ik heb de komende weken weinig tijd maar ik denk dat ik over een weekje of vier eens bij Tunex op de koffie ga. Bedankt voor alle adviezen tot nu toe.
Wat betreft de opmerking over de T6 en een GT. Ik heb in 3,5 jaar tijd bijna 200.000 kilometer gemaakt met mijn T6 en de combinatie met de GT is altijd storingvrij geweest en ik heb 'm als zeer prettig ervaren. Juist die lekker lange versnellingen door de 4 bak waren heel relaxed. 180 in z'n 3? Geen probleem.
Geplaatst: 19.05.2012 - 21:33
door MartijnC70T5
Het probleem zal waarschijnlijk ook wel bij een te zware voet liggen, als je bij elk stoplicht op het gas gaat geeft alles op een gegeven moment een probleem

Geplaatst: 28.05.2012 - 17:10
door mjeuring
Mijn V70 D5 is ruim een jaar of 5 geleden getuned door Tunex, had toen 160-170K op de teller.
Onderstaande informatie kan dus allang verouderd zijn.
Tunex kon er alleen een standaard tuning op zetten, eventuele wensen konden niet ingewilligd worden. Om te tunen moest de CPU uitgebouwd worden, waarna de chip los gesoldeerd werd en het tunen kon beginnen. Eigenlijk vond ik dit toen al vreemd omdat ik er vanuit ging (naïef?) dat alles via de OBD poort via een laptop zou gaan.
Na het tunen kwamen de problemen. De auto wilde niet starten, wat men ook probeerde niets! "Kwam nooit voor."
Intussen was het al redelijk laat op de vrijdag geworden, de laatste klant was vertrokken (zonder proefrit met de tuner o.i.d.) en ik kreeg de VW bus van de eigenaar maar mee, met de mededeling dat er morgen iemand naar zou kijken. Zaterdag (zelf) gebeld, maar nog steeds geen rijdende auto. Maandag weer (zelf) gebeld en ik kreeg te horen dat de auto naar de Volvo dealer ging voor een nieuwe CPU.... "Was nog nooit eerder gebeurd."
Dinsdag "de" Volvo dealer gebeld om te vragen of ze de reserve sleutel ook nodig hadden ivm met de nieuwe CPU, mijn auto was daar nog niet, maar de reservesleutel hadden ze niet nodig omdat de motor een eigen CPU had. Beetje doorgevraagd, bleek dat men al vaker "de rommel" van Tunex opgeknapt had. Exact aantal wilde hij niet noemen, maar het was een "goede" klant.
Donderdag of vrijdag de auto weergekregen op de zaak in Almelo. De tuning was gratis, OK, daar kun je dan niets van zeggen.
Het resultaat? Mixed feelings. In z'n 5 beneden de 2.000 rpm volgas geven doe je maar één keer. Alles begint te klapperen onderin, alsof er te veel vermogen vrij komt dat niet weg kan. Als je niet wilt terug schakelen in z'n 5 dan is het een kwestie van rustig het pedaal intrappen tot de rmp > 2.000 zijn en dan volgas. Terugschakelen naar z'n 4 en dan volgas is heerlijk. 80 achter een vrachtwagen en als je er voorbij bent zit je op 120.
Moest ik terug gaan? Tsja... Ik kan er prima mee rijden, mijn vrouw geeft nooit volgas, dus wat is het probleem? Verder had ik weinig zin om weer naar Tunex te gaan. Dus heb ik het maar zo gelaten.
En nu bijna 200k verder, ik rij er nog steeds mee, maar kijk al flink rond naar een XC70 MY08. Wordt die getunend? Ja, denk het wel, ga ik naar Tunex? Nee, zeker niet. Zal denk ik Fasttech worden. Goede verhalen van gehoord.
Tunex heeft één groot voordeel. Ze zijn erg goedkoop. Wat mij zwaar tegenviel is dat ik zelf steeds contact met ze op moest nemen omtrent de status van mijn auto.
Marinus