Pagina 2 van 2

Geplaatst: 03.04.2006 - 22:34
door bart simpson
Volvorijden schreef:
Ikzelf kan met die oude diesel prima leven, het is een probleemloze diesel met een bewezen levensduur.
Ik kan prima leven met iedere door volvo zelf ontwikkelde motor, allemaal stuk voor stuk probleem loze motoren die hééél veel kilometers kunnen hebben.
Zolang je er geen gas inzet wel ja....

Geplaatst: 03.04.2006 - 22:35
door Volvorijden
k twijfel nog tussen diesel of benzine wat denken jullie.
ik rij zo rond de 15 tot 20.000 km per jaar met deze auto
Tussen die twee, stel je doet er vier jaar mee en max 80.000km. dan rijd je noooooooi een diesel goed! lekker benzine nemen ben je is de flexibele bedrijfslasten wat duurder uit maar in the end nat het inruilen weer veel goedkoper!!!

Geplaatst: 04.04.2006 - 07:57
door anton460
ik lees net dat je met een d5 een verbruik van 6.5 liter op 100km hebt.
weet iemand wat de diesel in het vorige model v70 gebruikt?

anton460

Geplaatst: 04.04.2006 - 07:59
door bart simpson
die oude diesel doet ook zoiets

Geplaatst: 04.04.2006 - 13:30
door Volvorijden
da's 1 op 15, kennis haal met zijn V70 2001 1 op 11.
even heel goed rekenen, Verzekeringspremie wegenbel. en hogere onderhoudskosten en bandenslijtage..........
Benzine dan

Geplaatst: 04.04.2006 - 13:34
door Volvorijden
@ volvorijden, hou toch eens op met het "promoten" met die gaszooi van je, zolang Volvo het zelf niet aanbied
(of de garantie doet vervallen op nw auto's) doe je er wijs aan vanaf te blijven.
Als jij er geen mening over geeft die weinig hout zaagt en bijdraagt aan eem myte. Een diesel minder interessant dan in 2002 of eerder.

Geplaatst: 04.04.2006 - 13:37
door Volvorijden
ik lees net dat je met een d5 een verbruik van 6.5 liter op 100km hebt.
weet iemand wat de diesel in het vorige model v70 gebruikt?

anton460
Vriendje uit een volvo garage vertelde 1 op 14 was reëel

Geplaatst: 04.04.2006 - 14:01
door bart simpson
Volvorijden schreef:
@ volvorijden, hou toch eens op met het "promoten" met die gaszooi van je, zolang Volvo het zelf niet aanbied
(of de garantie doet vervallen op nw auto's) doe je er wijs aan vanaf te blijven.
Als jij er geen mening over geeft die weinig hout zaagt en bijdraagt aan eem myte. Een diesel minder interessant dan in 2002 of eerder.
Ik begrijp in het geheel niet waar je het over hebt, als ik je tekst lees heb ik sterk het gevoel dat je het zelf ook niet begrijpt.

Het is opvallend dat vooral aan de kant van de Volvodealers/Volvospecialisten (noem het maar de sleutelaars) en Volvo Nederland (noem die even de garantiegevers) men niet overwegend positief is over lpg.

Hier zijn gebruikers die geen problemen hebben ervaren, op zich mooi, maar waarom denk je dat Volvo NL gas eigenlijk ontraadt? en waarom sleutelaars waarschuwen tegen gasgerelateerde problemen? alleen om jou wat te plagen?

Gas en Volvo is dezer dagen geen gelukkig huwelijk meer, dat is niet om jou te plagen maar een trieste realiteit...

Geplaatst: 04.04.2006 - 14:44
door IkeV70
bart simpson schreef: Afgelopen vakantie deed mn oude 2.5 D 1:19 (volgens de tankbonnetjes)
volgens de boordcomputer zou het 1: 20,4 geweest moet zijn.
Dat zijn mooie cijfers, wat voor Volvo heb je om je motor heen?

Geplaatst: 04.04.2006 - 14:50
door V480-S60
@Bart Simpson en Volvorijden
Diesel vs LPG is een discussie die hier niet thuishoort. Daarvoor hebben we het topic Diesel vs LPG.

On topic
Ik zou aanraden om gewoon de 2.4 170 pk versie te kopen van de Classic V70. Liefst iets meer aangekleed dan standaard. Fijn sturende auto met ruim voldoende vermogen.
LPG, met dit kilometrage per jaar alleen als het er al inzit. Achteraf inbouw is gewoon kostentechnisch niet rendabel.

Geplaatst: 04.04.2006 - 14:56
door bart simpson
IkeV70 schreef:
bart simpson schreef: Afgelopen vakantie deed mn oude 2.5 D 1:19 (volgens de tankbonnetjes)
volgens de boordcomputer zou het 1: 20,4 geweest moet zijn.
Dat zijn mooie cijfers, wat voor Volvo heb je om je motor heen?
Een classic V70

Geplaatst: 04.04.2006 - 14:58
door bart simpson
V480-V40 schreef:@Bart Simpson en Volvorijden
Diesel vs LPG is een discussie die hier niet thuishoort. Daarvoor hebben we het topic Diesel vs LPG.
Je hebt gelijk.

Geplaatst: 05.04.2006 - 09:55
door Volvorijden
@Bart Simpson en Volvorijden
Diesel vs LPG is een discussie die hier niet thuishoort. Daarvoor hebben we het topic Diesel vs LPG
inderdaad.
Maar ik zou ook voor een benzine gaan bij een dit jaar kilometrage.
Koop je naar mijn mening de mooiere auto (kwa technische, gebruiksstaat).

Geplaatst: 05.04.2006 - 20:28
door Senne
Alle economische redenen even daargelaten is een V70 D5 automaat een genot om in te rijden. 1;14 is probleemloos haalbaar. Daar hoef je niet eens voor na te laten het gaspedaal regelmatig eens flink in te trappen. Mocht het financieel verantwoord zijn dan zou ik het eens serieus overwegen.

Geplaatst: 18.02.2007 - 18:55
door pauldaytona
ik rijdt met de v70d5 automaat 1/13.5 redelijk wat snelweg. Ook eens een tank bewust erg netjes gereden, scheelde eigenlijk niks. Dus dat doe ik niet meer.

Geplaatst: 18.02.2007 - 20:59
door Oceanracer
Ik rij zelf ca 35.000 km's per jaar. Op benzine. Als ik de auto die ik nu heb als diesel had aangeschaft had hij mij tenminste 5.000,- euro meer gekost dan nu het geval was. Nu ben ik per maand zeker meer kwijt dan wat ik bij een diesel kwijt was geweest, maar een D5 was het toch niet geworden (die rijdt lekkerder dan de TDI maar was er in 2001/2002 nog niet in mijn uitvoering). Die benzine bevalt mij verder prima en die gaat minstens zolang mee als een TDI of D5. En die 5.000,- betaal ik nu ook (aan extra brandstofkosten) maar niet in 1 keer. ;)