Pagina 2 van 2

Geplaatst: 21.05.2012 - 14:15
door bart simpson
als de appendagekast lastig zit kijkt men zomaar nergens naar

Geplaatst: 21.05.2012 - 16:09
door V480-S60
Klopt een tank moet om de 10 jaar gekeurd worden. Is volledig waar. Maar mijn ervaring is dat dat in 95% van de gevallen niet gebeurd. En als de tank dan meer dan 1 jaar over zijn keuringsdatum is, wordt de tank meestal in zijn geheel vervangen. (omdat het moeilijk is om hem dan weer gekeurd te krijgen)

Geplaatst: 30.05.2012 - 20:13
door 440td
Het is maar net waar je tegenaan loopt.
Een V40 met lpg kost gewoon eenmaal wat in aanschaf, daar staat tegenover dat ze in verhouding langer mee gaan dan een ander merk op lpg.
Ik ben zelf absoluut geen Volvo man maar ik ben zwaar onder de indruk van inmiddels mijn tweede V40 op gas.
Een gastank vervangen? dat hoor ik alleen bij de 70-serie met 5+ton achter de kiezen.
Die prijs van €2750 kan iemand teveel vinden, dat is je goed recht maar voor veel minder vind je ze niet van dat bouwjaar met die km-stand, tenzij er schade aan zit of eea aan moet gebeuren.
Goedkoper is altijd leuk, maar je moet het ook treffen.
Bijvoorbeeld, 1.5 jaar terug kocht ik mijn huidige V40 ( lang niet zo'n fijne als die ik hiervoor had ) met 264.000 op de klok voor €2250, momenteel heeft hij 350.000 km gelopen zonder problemen, die ik daarvoor had kocht ik met 3 ton op de klok ( gewoon om eens te ontdekken wat lpg-rijden is ) voor €1500, anderhalf jaar gehad en in die tijd een ton aan km's gereden, met alle nodige kosten van dien..

Geplaatst: 30.05.2012 - 23:17
door MarioC70
V480-S60 schreef:Klopt een tank moet om de 10 jaar gekeurd worden. Is volledig waar. Maar mijn ervaring is dat dat in 95% van de gevallen niet gebeurd. En als de tank dan meer dan 1 jaar over zijn keuringsdatum is, wordt de tank meestal in zijn geheel vervangen. (omdat het moeilijk is om hem dan weer gekeurd te krijgen)
Is ook geen apk regel,dus waarom vervangen na 10 jaar?