Pagina 2 van 3
Geplaatst: 24.05.2012 - 16:53
door Discovery
In mijn links stonden een V50 2.4 met 64k voor een 9950 euro met garantie enz. bij een een merkdealer en die andere was een mooie met leer voor 9k, wel zonder garantie. Het is dus zeker mogelijk. Ik zou eerder voor dit gaan dan die S40 die je linkt:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=212415221. Enige wat mij niet aanstaat is dat ze zonder kenteken adverteren. Ik zou de wagen laten nakijken bij de dichtsbijzijnde dealer en een goede proefrit maken, dan kan je zeker geen miskoop doen.
Je zou ook naar een S60 kunnen kijken, kost je alleen max. 100 euro per jaar aan wegenbelasting, bijv. deze dealer onderhouden :
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=202477988
Wat betreft de motor, 2.4 rijdt een stuk fijner dan de 1.6, 1.8 en 2.0. Distributie moet je binnen 3 jaar toch met de wagens die jij zoekt, ik zou dan ook niet op zoek gaan naar heel lage km-standen. Motor en koppeling moeten makkelijk 300.000 kunnen halen.
Geplaatst: 24.05.2012 - 22:23
door robbie2
@inbedrijf,
Ik snap helemaal je HELP gevoel. Heb ik ook gehad.
't is moeilijk iemand te adviseren die je niet kent, maar ik zal een poging wagen.
Een 2.4 motor is natuurlijk een fijne motor om in te rijden, en als ik me goed kan herinneren is dit een volvo motor en dus best te vertrouwen. (ps uitzonderingen zijn er altijd)
Belangrijk wat ik vind is dat hij volvo onderhouden zou moeten zijn. Geen 100% garantie, maar over het algemeen en bij goede volvo dealers, isie dan ook prima onderhouden. ps. (goede volvo dealers zijn wel op te zoeken)
Inderdaad wat bart zij, olie-verversen en ruitenvloeistof bijvullen = (GEEN) onderhoud.
Heb je vertrouwen bij de dealer, maak een proef-rit. Daar heb je altijd vaak 6 maanden garantie. Als die tegen een distributie-riem vervanging aan zit, dit bij de koop regelen.
Volgens mij is het aantal KM niet zo erg relevant maar wel HOE er mee is gereden. Stadsritjes van 2 km. of lange stukken van 100 km in een week, maar ja dat staat er nooit bij. Maar goed, dat is de keus bij een tweede-hands en dus goedkopere auto.
Ergo, Zoek een goede volvo-dealer en koop daar een V50 met garantie. 100% Zekerheid krijg je nooit, maar wel meer dan bij een merkloze handelaar.
Suc6.
Geplaatst: 25.05.2012 - 22:03
door remmm
bart simpson schreef:hier heet het servicelampje uitzetten en olie bijvullen al "onderhoud" ik zie van dat "onderhoud" dagelijks de voorbeelden
Bart, bedoel je hiermee een dealer, BOVAG of wat anders?
Geplaatst: 25.05.2012 - 22:14
door bart simpson
Er wordt hier regelmatig gevraagd hoe een servicelampje uitgezet moet worden en ik kom auto's tegen waar in 10 jaar het oliefilter nog niet vervangen is en er alleen olie bijgegoten is, dat is voor mij geen regulier onderhoud.
Iets van dealerondehoud is een niet te versmaden (relatieve) zekerheid
Geplaatst: 26.05.2012 - 09:11
door remmm
ok, thanks voor de info.... jammer is dat er ook mensen zijn die makkelijk geld willen verdienen ipv kwaliteit en gevoel voor de auto en het vak.... Moet ook maar eens denken aan een switch... Ik heb dan wel een lease-auto maar ben nog wel een liefhebber...
maar is er al een keuze tussen s40/v50???
Geplaatst: 26.05.2012 - 12:03
door robbie2
bart simpson schreef:Er wordt hier regelmatig gevraagd hoe een servicelampje uitgezet moet worden en ik kom auto's tegen waar in 10 jaar het oliefilter nog niet vervangen is en er alleen olie bijgegoten is, dat is voor mij geen regulier onderhoud.
Iets van dealerondehoud is een niet te versmaden (relatieve) zekerheid
+1
Geplaatst: 28.05.2012 - 08:46
door robbie2
@inbedrijf,
En ben je er al uit ? V50 ?
Geplaatst: 28.05.2012 - 13:56
door inbedrijf
Het topic dwaalde inderdaad even af

, maar mijn keus is gemaakt ik wil een V50.
Heb afgelopen vrijdag een proef rit gemaakt, met een 2.4 uit 09/2005 met 140,000 op de teller, prijs € 9.950,- reed nog als een zonnetje. Paar nadelen.
1 binnenkant had veel butsen en krassen, voorbeeld hij had alluminum ingelegde stukje deurpaneel, daar zatten allemaal krassen op. (ik begrijp persoonlijk niet hoe je dat voor elkaar krijgt.)
2. Gril is aan vervanging toe, oxidatie en een beetje roest.
3. lelijk herstelde beschadiging op de rechter achterdeur.
Daarnaast reed hij prima, was hij in zijn eersrte deel van zijn leven onderhouden door een volvo dealer, toen een paar beurten niet en de laatste twee weer wel. Ik ga morgen (dinsdag) even bellen met de laatste garage of zij mij kunnen vertellen welk onderhoudt hij precies heeft gehad bij hun.
Daarnaast wil ik volgende week zaterdag bij nog een V50 gaan kijken nog een 2.4 maar dan met 170 pk. Hier wil ook van weten of hij volvo dealer onderhouden is. Enige nadeel van die garage is dat ze rijklaar maakt kosten hanteren van 745 euro.... Dit vindt ik echt teveel en ga ik zeker niet betalen. Want dit staat gelijk aan 6 maanden bovag garantie.
Ik houdt jullie op de hoogte, en tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Geplaatst: 28.05.2012 - 16:34
door Xenobe
Ben benieuwd welke het gaat worden
Wat je kan doen aan die inlegstukjes is oftewel nieuwe kopen of via een folie van 3M overtrekken en je hebt een nieuwe en je kan kiezen welke kleur je wilt. Ik ga dit binnekort bij mij V50 ook doen. En die grill kan je ook vervangen, als je er een grill opzet van een nieuwer model geeft het je V50 een 'nieuwere' look.
Geplaatst: 28.05.2012 - 16:52
door Laguna-S60
bart simpson schreef:En idd, ik hem hem gezien maar zal mn commentaar voor me houden.
is die V50 zo slecht onderhouden

?
Geplaatst: 28.05.2012 - 16:55
door bart simpson
ik wil ts niet een bepaalde richting uit sturen, hij is volgens mij ook meer van het zelf willen ontdekken
Geplaatst: 28.05.2012 - 16:59
door Laguna-S60
bart simpson schreef:ik wil ts niet een bepaalde richting uit sturen, hij is volgens mij ook meer van het zelf willen ontdekken
aha!
Geplaatst: 28.05.2012 - 17:38
door Fredhead
Xenobe schreef:als je er een grill opzet van een nieuwer model geeft het je V50 een 'nieuwere' look.
Dit gaat je niet lukken bij een "fase 1" V50. Je zou bijvoorbeeld wel de blokjesgrille van een S40 kunnen monteren
Geplaatst: 29.05.2012 - 11:03
door CJH
Belangrijkste tip ik hier nog niet heb zien passeren: vertrouw op je gevoel. Als er iets is, waardoor je twijfelt aan een auto, doorlopen! Overmatige slijtage in het interieur, veel krasjes in de lak, niet lekker lopen van de motor zijn veelal zaken die erop wijzen dat de vorige eigenaar er niet zuinig op geweest is.
Een ex-lease heeft weliswaar vaak alle beurten bij de volvo-dealer gehad, maar kun je haast donder opzeggen dat de grote reparaties eraan komen. Een prive gereden auto heeft misschien niet altijd dealeronderhoud gehad, maar kan goed uitgevoerd zijn bij een bevriend autobedrijf waar de vorige eigenaar vertrouwen in had. Ik kan me niet voorstellen dat iemand prive 30k of meer uitgeeft aan een nieuwe auto en vervolgens het onderhoud door een beun laat doen...
Geplaatst: 02.06.2012 - 19:35
door inbedrijf
Het is dan eindelijk zover

Vandaag mijn Volvo V50 2.4i gekocht

Ik ben blij volgende week zaterdag kan ik hem komen ophalen.
Het is een licht blauwe momentum.
Geplaatst: 02.06.2012 - 21:42
door Oceanracer
Die met de butsen en krassen?
Geplaatst: 03.06.2012 - 01:43
door inbedrijf
Nee geen butsen en krassen, een klein deukje bij de rechter portier en dat is alles.
Geplaatst: 03.06.2012 - 09:35
door Oceanracer
Mooi! Dan zien we de foto's zaterdag wel verschijnen, zeker?

Geplaatst: 03.06.2012 - 15:25
door snorremans
Volgens de gevens van Volvo is een 2.4 140 PK en een 2.4 i 170 PK dus een S 40 met een 2.4 i van 140 PK lijkt me niet helemaal te kloppen.
Geplaatst: 03.06.2012 - 16:09
door Oceanracer
Hmmm, dus ik moet mijn onderschrift aanpassen?