Mensen ik ben nieuw op dit forum, maar heb het volgende wat er enigzins op lijkt:
ik heb sinds november 2010 een 2003 V70 d5 geartronic, waar ik een 1300kg zware (of beter lichte) caravan mee trek. Dat deed ik vorig jaar voor het eerst. Dat ging in D prima tot ik in de buurt van Amiens (F) was, en de back in E modus ging. NA uitlezen bij een franse dealer in Amiens, is niets aanwijzend naar boven gekomen. De bakolie was licht en rook goed, volgens de monteur. Daar is me wel aangeraden met een caravan erachter niet in D maar in hand schakel te rijden. Dat is geen probleem, dus heb ik dat de rest van die vakantie gedaan. (2500km)
Nu afgelopen pinkster weekeinde voor het eerst de caravan weer wat langer achter de auto gehad richting Limburg en onderweg daarnaartoe (en in hand schakel) wat file gehad, waarna op een gegeven moment de bak in een "freeze" in 4e versnelling.
Een parkeerplaats opzoeken en de auto herstarten was de oplossing. Voor nu.
Kan dit worden opgelost met een Power-Flush. De (echte) km stand is nu ruim 400000.
Dank voor het meedenken!
Jako
versnellingsbak service vereist
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
ik schakelde niet met de hand, want aanhanger was nog leeg. Lijkt er wel op dat de bak in bepaalde versnelling vast stond.
Nu schokt de auto nog bij bepaalde snelheid/toerental.
Heb jij geen melding gekregen van versnellingsbak service vereist??
Ik wel
Nu schokt de auto nog bij bepaalde snelheid/toerental.
Heb jij geen melding gekregen van versnellingsbak service vereist??
Ik wel
djeek2 schreef:Mensen ik ben nieuw op dit forum, maar heb het volgende wat er enigzins op lijkt:
ik heb sinds november 2010 een 2003 V70 d5 geartronic, waar ik een 1300kg zware (of beter lichte) caravan mee trek. Dat deed ik vorig jaar voor het eerst. Dat ging in D prima tot ik in de buurt van Amiens (F) was, en de back in E modus ging. NA uitlezen bij een franse dealer in Amiens, is niets aanwijzend naar boven gekomen. De bakolie was licht en rook goed, volgens de monteur. Daar is me wel aangeraden met een caravan erachter niet in D maar in hand schakel te rijden. Dat is geen probleem, dus heb ik dat de rest van die vakantie gedaan. (2500km)
Nu afgelopen pinkster weekeinde voor het eerst de caravan weer wat langer achter de auto gehad richting Limburg en onderweg daarnaartoe (en in hand schakel) wat file gehad, waarna op een gegeven moment de bak in een "freeze" in 4e versnelling.
Een parkeerplaats opzoeken en de auto herstarten was de oplossing. Voor nu.
Kan dit worden opgelost met een Power-Flush. De (echte) km stand is nu ruim 400000.
Dank voor het meedenken!
Jako
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Dit lijkt op een ander probleem, ik denk dat je olie verbrand is.djeek2 schreef:Mensen ik ben nieuw op dit forum, maar heb het volgende wat er enigzins op lijkt:
Kan dit worden opgelost met een Power-Flush. De (echte) km stand is nu ruim 400000.
Neem even contact op met Gery Slot van www.powerflush.nl die kan je zeker verder helpen.
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1449
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Helaas (?) heb jij een turbo en zijn deze foto's van een niet-turbo, bij een turbo zit de ETM op een wat moeilijker te bereiken plaats, namelijk onder het inlaatspruitstuk.dik999 schreef:ga je plaatje van reinigen doorsturen naar mijn garage.
zag zelf dacht ik 18% staan bij positie gasklephuis. Tijdens rijden bleef dit binnen de marges.
Wanneer toerental met toerental input versnellingsbak bijna gelijk was, kreeg ik horten en stoten. Lijkt toch iets met lock-up te maken te hebben. Lijkt wel of er niet gebnoeg druk wordt opgebouwd. Nieuwe olie ( flushen ) zou misschien oplossing kunnen zijn.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04.06.2012 - 20:24
Ik heb inderdaad de melding "Versnellingsbak service vereist" gekrgen. Die heb ik nu bij mijn (algemene) garage weg laten halen. Ik ga zeker eens met Gery contact nemen. Flushen is een stuk goedkoper dan een nieuwe bak.AlexV70 schreef:Dit lijkt op een ander probleem, ik denk dat je olie verbrand is.djeek2 schreef:Mensen ik ben nieuw op dit forum, maar heb het volgende wat er enigzins op lijkt:
Kan dit worden opgelost met een Power-Flush. De (echte) km stand is nu ruim 400000.
Neem even contact op met Gery Slot van www.powerflush.nl die kan je zeker verder helpen.
bedankt alvast voor de antwoorden.
Jako
2003 V70 D5 Geartronic retrofitted roet filter
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
dat klopt. Bleek ook bij reparatie van de eerste ETm. Ook nog LPG ingebouwd dus was het kassa.
EVV schreef:Helaas (?) heb jij een turbo en zijn deze foto's van een niet-turbo, bij een turbo zit de ETM op een wat moeilijker te bereiken plaats, namelijk onder het inlaatspruitstuk.dik999 schreef:ga je plaatje van reinigen doorsturen naar mijn garage.
zag zelf dacht ik 18% staan bij positie gasklephuis. Tijdens rijden bleef dit binnen de marges.
Wanneer toerental met toerental input versnellingsbak bijna gelijk was, kreeg ik horten en stoten. Lijkt toch iets met lock-up te maken te hebben. Lijkt wel of er niet gebnoeg druk wordt opgebouwd. Nieuwe olie ( flushen ) zou misschien oplossing kunnen zijn.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:43
Dag Dik,
al bekend wat het probleem was ? Ik heb vorige week de identieke melding gekregen. De melding blijft steeds in de display hangen, maar rijdt niet minder dan voorheen. Op 190dkm is de bak een keer ververst. Zit nu op 315dkm. Was wel van plan om een keer te laten flushen, maar als er meer aan de hand is laat ik dat liever eerst verhelpen.
Hoor graag van je.
gr,
huib
al bekend wat het probleem was ? Ik heb vorige week de identieke melding gekregen. De melding blijft steeds in de display hangen, maar rijdt niet minder dan voorheen. Op 190dkm is de bak een keer ververst. Zit nu op 315dkm. Was wel van plan om een keer te laten flushen, maar als er meer aan de hand is laat ik dat liever eerst verhelpen.
Hoor graag van je.
gr,
huib
S80, 2.5 TDI (1999), Xenon 4300K, chiptuning
S80, D5 summum (2005) chiptuning
S80, D5 summum (2005) chiptuning
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
Voor zover ik nu weet is het waarschijnlijk niet de ETM. Laat volgende week vrijdag 15 juni de bak flushen. Mijn garage denkt dat het iets met de lock-up te maken heeft. Oude olie geeft niet genoeg druk en nieuwe olie nschijnt dat wel te doen.
Ik hoop dat het daar bij blijft. Andere optie zou ook kunnen zijn dat het de bak is die weer gereviseerd moet worden. Is al een keer gebeurd voor 3700 euro.
Ik hoop dat het daar bij blijft. Andere optie zou ook kunnen zijn dat het de bak is die weer gereviseerd moet worden. Is al een keer gebeurd voor 3700 euro.
hkl073 schreef:Dag Dik,
al bekend wat het probleem was ? Ik heb vorige week de identieke melding gekregen. De melding blijft steeds in de display hangen, maar rijdt niet minder dan voorheen. Op 190dkm is de bak een keer ververst. Zit nu op 315dkm. Was wel van plan om een keer te laten flushen, maar als er meer aan de hand is laat ik dat liever eerst verhelpen.
Hoor graag van je.
gr,
huib
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
vrijdag de bak laten flushen. Vandaag naar Chaam geweest 170 kilometer heen en 170 kilometer terug. Schokken tussen 50/60 en 70/80 is gebleven.
Maandag weer naar garage.
Maandag weer naar garage.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
Nu ook bij terugschakelen van 3 naar 2 een behoorlijke klap.
heb ergens gelezen dat het een zelflerende bak is. Zou het helpen de software opnieuw te installeren ( geen uodate ) zodat alles weer gereset is. Mijn truttige manier van rijden zou wel eens de oorzaak kunnen zijn??????
Probeer namelijk zo zuinig mogelik te rijden en hoorde dat je vaak flink moet doortrappen met een turbo.
Opnieuw software installeren heeft wel geholpen bij de airbag service die zou moeten gebeuren. Volgens dealer moest er een nieuwe computer in ( flink prijzig )
en via dit forum vertelde iemand dat opnieuw intalleren van de software vaak goed resultaat had. Melding van de aitbag niet meet teruggekomen.
heb ergens gelezen dat het een zelflerende bak is. Zou het helpen de software opnieuw te installeren ( geen uodate ) zodat alles weer gereset is. Mijn truttige manier van rijden zou wel eens de oorzaak kunnen zijn??????
Probeer namelijk zo zuinig mogelik te rijden en hoorde dat je vaak flink moet doortrappen met een turbo.
Opnieuw software installeren heeft wel geholpen bij de airbag service die zou moeten gebeuren. Volgens dealer moest er een nieuwe computer in ( flink prijzig )
en via dit forum vertelde iemand dat opnieuw intalleren van de software vaak goed resultaat had. Melding van de aitbag niet meet teruggekomen.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41061
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Is de bak na het flushen gereset en opnieuw ingeleerd?
En hoe is de bak geflushed?
En hoe is de bak geflushed?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
bak is bij mijn garage geflushed. Oude olie eruit, behoorlijk zwart maar rook nog goed. Niuewe olie erin, bak laten draaien in alle versnellingen, olkie eruit net zolang tot de olie mooi rood bleef. ( was er niet bij maar dit is mij verteld.)
Morgen ga ik terug om oliepeil nog een keer te meten. Was vrijdag goed. heb er inmiddels een kleine 500 kilometer mee gereden.
Bak is niet gereset en niet opnieuw ingeleerd.
Morgen ga ik terug om oliepeil nog een keer te meten. Was vrijdag goed. heb er inmiddels een kleine 500 kilometer mee gereden.
Bak is niet gereset en niet opnieuw ingeleerd.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41061
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik heb tijdens de Powerflushdagen geleerd dat gewoon olie vervangen vaak niet voldoende is. Vuil blijft vaak in de bak achter.
Ook wordt na een Powerflush de bak altijd gereset en opnieuw ingeleerd.
Ook wordt na een Powerflush de bak altijd gereset en opnieuw ingeleerd.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- E.T.
- 5th Gear member
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11
Het wil niet zeggen dat naar 1x flushen de bak goed schoon is, die van mij is afgelopen zaterdag voor de tweede keer geflusht en eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat na ruim 12000 km de olie alweer zo vervuild zou zijn. Het kan heel goed dat de olie nu haar reinigende werk doet en dat je nog een keertje moet fluschen
Groet Edwin
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
dank je voor deze info. Zal de bak laten resetten en laten inleren.
Door de bak te laten draaien, dacht ik dat het vuil
uit de draaiende delen gaat
Door de bak te laten draaien, dacht ik dat het vuil
uit de draaiende delen gaat
Ben schreef:Ik heb tijdens de Powerflushdagen geleerd dat gewoon olie vervangen vaak niet voldoende is. Vuil blijft vaak in de bak achter.
Ook wordt na een Powerflush de bak altijd gereset en opnieuw ingeleerd.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
hoop dat het daar bij blijft.
Zoals gezegd is de bak al een keer gereviseerd
en dat heeft genoeg gekost .
Zoals gezegd is de bak al een keer gereviseerd
en dat heeft genoeg gekost .
E.T. schreef:Het wil niet zeggen dat naar 1x flushen de bak goed schoon is, die van mij is afgelopen zaterdag voor de tweede keer geflusht en eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat na ruim 12000 km de olie alweer zo vervuild zou zijn. Het kan heel goed dat de olie nu haar reinigende werk doet en dat je nog een keertje moet fluschen
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
volgens Volvo dealer moet ik een week rijden en dan leert de bak zelf.
schokken en klap zijn nu nog niet weg. Wanneer ik handmatig schakel zijn er nauwelijks schokken.
ook wanneer ik rustig naar de 100 trek is er geen probleem.
Misschien maar eens laten uitlezen bij de Boer transmissie, waar 4 jaar geleden de revisie heeft plaatsgevonden.
schokken en klap zijn nu nog niet weg. Wanneer ik handmatig schakel zijn er nauwelijks schokken.
ook wanneer ik rustig naar de 100 trek is er geen probleem.
Misschien maar eens laten uitlezen bij de Boer transmissie, waar 4 jaar geleden de revisie heeft plaatsgevonden.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- Zegge
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 10.04.2012 - 22:54
- Locatie: Noord-Brabant
Ik blijf na het lezen van alle topics over de geartronic problemen met een vraag zitten. Als ik een aanhanger of caravan achter mijn 2.4T automaat (dus geen geartronic) wil moet ik dan ook "schakelen" naar 3, 2 of 1? Of kan ik gewoon in de D blijven rijden?
Misschien off-topic dan alvast mijn excuus
Misschien off-topic dan alvast mijn excuus
Volvo V70 2.4T 2000
Saab 9-5 Aero 2000
Volvo V70 2.5D 2000
Volvo 262C
Volvo V40 1.9D 2001
Volvo S40 2.0 1997
Volvo 440 2.0 1994
Volvo 440 1.8 1993
Saab 9-5 Aero 2000
Volvo V70 2.5D 2000
Volvo 262C
Volvo V40 1.9D 2001
Volvo S40 2.0 1997
Volvo 440 2.0 1994
Volvo 440 1.8 1993
- Zegge
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 10.04.2012 - 22:54
- Locatie: Noord-Brabant
Ik bedoel natuurlijk 4,3,L......
Niet onder de z'n toeren rijden begrijp ik maar hoe weet je dat? Is dat 2000 toeren of 1800 en in welke versnelling? En hij schakelt toch zelf terug als hij onder z'n toeren komt?
Niet onder de z'n toeren rijden begrijp ik maar hoe weet je dat? Is dat 2000 toeren of 1800 en in welke versnelling? En hij schakelt toch zelf terug als hij onder z'n toeren komt?
Volvo V70 2.4T 2000
Saab 9-5 Aero 2000
Volvo V70 2.5D 2000
Volvo 262C
Volvo V40 1.9D 2001
Volvo S40 2.0 1997
Volvo 440 2.0 1994
Volvo 440 1.8 1993
Saab 9-5 Aero 2000
Volvo V70 2.5D 2000
Volvo 262C
Volvo V40 1.9D 2001
Volvo S40 2.0 1997
Volvo 440 2.0 1994
Volvo 440 1.8 1993