Pagina 2 van 3
Geplaatst: 06.06.2012 - 08:42
door Bakboord1
Dat laatste verbaasd me dan ook weer wel.
Als Fasttech ook de verkoper is dan zou ik een ruil vragen voor een tuning op maat. Lijkt me altijd beter en veiliger dan een powerbox.
Geplaatst: 06.06.2012 - 08:45
door Bakboord1
Msuidgeest schreef:Nee Jos. Er zijn internationale regels voor kleurcoderingen en die zijn verrekte handig samengesteld.
Men neme de eerste en laatste letter van een kleur en dat notere men.
Geel is GL want hoe doe je dan groen? Juist, GN. Daarom is dat zo bedacht.
Goed idee overigens met die leukoplast.
Internationaal kom ik dan op YW en GN of JE en VT.
Het lijkt me weinig internationaal om hiervoor de nederlandse taal te gebruiken..
Geplaatst: 06.06.2012 - 10:40
door crackedtooth
mede waarom ik dus niet bij fasttech zal langsgaan (en waarom ze bv een v70r niet meer doen... -> te moeilijk)
wannneer je de fabrikant software niet zelf kunt ontsleutelen zoals rica of bsr bv wel kunnen en doen of een auto te lastig vind (en anderen het wel kunnen)........ dan zit er een kwaliteitsverschil in de software engineers
Geplaatst: 06.06.2012 - 10:47
door sbv
Binnenkort auto te koop ivm defecte motor ?
Geplaatst: 06.06.2012 - 11:18
door euerw
Fasttech is toch forum sponsor, zou ik de kans pakken om e.e.a te verklaren, neem aan dat deze achter zijn product staat, toch?
Geplaatst: 06.06.2012 - 17:21
door Johann
Staat toch op de site? Er zijn ECU's die nagenoeg niet toegankelijk zijn. Blijkbaar is deze piggyback ECU daar een oplossing voor. Het is dus geen powerbox.
Voor een S60 2.4D dus eigenlijk niet nodig omdat men al lang toegang heeft tot de software en de tuning al behoorlijk uitgekristalliseerd is.
Geplaatst: 06.06.2012 - 23:13
door elianmars
crackedtooth schreef:
mede waarom ik dus niet bij fasttech zal langsgaan (en waarom ze bv een v70r niet meer doen... -> te moeilijk)
wannneer je de fabrikant software niet zelf kunt ontsleutelen zoals rica of bsr bv wel kunnen en doen of een auto te lastig vind (en anderen het wel kunnen)........ dan zit er een kwaliteitsverschil in de software engineers
Pfff...... Wat een onzin. Ik ken een geval, waar Rica geen raad meer mee wist. Fasttech heeft dat opgelost.
Geplaatst: 06.06.2012 - 23:14
door elianmars
En toch lijkt het me niet dat Fasttech een pakketje naar je opstuurt en je het dan maar zelf mag uitzoeken (aansluiten).
Ze zullen dit ongetwijfeld kunnen leveren (zie post van Johann), maar wel voor je aansluiten en testen.
Geplaatst: 11.06.2012 - 20:14
door Jodocus
Hallo allemaal,
Het werkt. De aansluiting die ik zocht zit onder het gaspedaal. De trekkracht is geweldig. Voorlopig doe ik even rustig aan.
Bedankt voor de reacties.
groet Jos
Geplaatst: 11.06.2012 - 21:02
door V50 R
Maar ben nu wel nieuwsgierig waar je hem hebt aangeschaft, via fasttech of heb je hem elders besteld?
Geplaatst: 11.06.2012 - 23:10
door Jodocus
Hoi,
Nee ik zocht er al een tijdje naar. Een kennis reed er al mee rond. Via Ebay.de
gekocht. Wordt regelmatig aangeboden op Ebay.de. Met een goede beschrijving van de website van Steinbauer is het gelukt met de montage.
Achteraf was het simpel, maar dat is met alles.
Zal als ik er een tijdje mee gereden heb hier nog wel even aangeven wat m'n bevindingen zijn.
groet Jos
Geplaatst: 11.06.2012 - 23:21
door V50 R
Het lijkt mij dan toch een powerbox zoals hierboven al eerder geopperd is.. Zeker als ik even op ebay kijk:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... Categories
Wat voor een tuning staat er op dit moment op, als het zoals fasttech aangeeft het een soort van externe ECU is?
Geplaatst: 11.06.2012 - 23:26
door VolvoTech
Wij hebben nog steeds vrijheid van kiezen van leverancier voor de tuning die we verkopen...
Alles ontsleuteld, alles bekeken en alles heroverwogen in februari van dit jaar.
Conclusie;
- powerbox; NO GO. (ook niet als die middels een ECU wel variable de raildruk aanpast etc., je auto bestaat uit teveel ECU's die samenwerken en samenwerking nodig hebben om tot een goed en veilig eindresultaat te kunnen aandrijven... Een powerbox doet dat domweg niet, wat iemand er ook over zegt...)
- RICA of BSR; laat ik zeggen dat ondanks dat het "concurenten" zijn er veel gedeeld wordt, hier gewoon alleen het beste...
- Verder wordt er veel gecopieerd helaas. Iemand die met een hex editor overweg kan, is ook in staat software van een ander te "lenen", juiste pin er in en retour in andere wagen...
Vind het best maf dat FT zich aande powerbox waagt...
Misschien kan FT uitleggen waarom ze het toch aandurven?
Geplaatst: 11.06.2012 - 23:34
door V50 R
Interessant om eens de afwegingen te lezen van een expert Bob! Het gerommel met powerboxen was mij reeds bekend, maar ik wist niet dat er zo veel tuning software (gemakkelijk?) gekopieerd wordt. Vroeg mij alleen af of jij weet of Heico tuning bijvoorbeeld ook een soort van powerbox gebruikt? Lijkt verdacht veel op die van de ebay boxjes namelijk:
http://www.heicosportiv.nl/webshop/e%2D ... tortuning/
http://www.steinbauer.cc/nl/products/pa ... 862/25015/
Geplaatst: 11.06.2012 - 23:46
door VolvoTech
Voor zover ik eea bekeken heb werken beiden op basis van brandstof-inspuiting-optimalisatie... Iets dat de computer in je auto eigenlijk regelt maar 'gefopt' wordt door de box. Box geeft meer waar de eigen computer al 'stop'
Of
'minderen' heeft aangegeven.
Kortom dus net niet wat ik zou willen, alleen je brandstof injectie optimaliseren regelt weer niet bijvoorbeeld extra koeling als er meer gevraagd wordt van je auto.
Hang er eens een caravan aan? Normaliter weer je auto dat door de aansluiting en past keurig een en ander aan tijdelijk. Dat gebeurt met zo'n box er in dus in ieder geval niet richting het brandstof systeem omdat dat 'gefopt' wordt...
Maar nogmaals, ik kan er vol naast zitten, wellicht kan FT uitleg geven.
Geplaatst: 12.06.2012 - 01:08
door euerw
Vrijdag a.s. laat ik mijn motor Rica tunen via v.Aarle, hopelijk net zoveel lol als mijn vorige S60.
Zo'n box durf ik niet aan hoor...
Geplaatst: 12.06.2012 - 11:09
door VolvoTech
Waarom geen softloader en zelf doen?
Kost ietsje meer maar dan hoef je niet eens van huis...
En je kunt de tuning weer weghalen wanneer je maar wil...
Geplaatst: 12.06.2012 - 11:41
door NielsPHEV
VolvoTech schreef:Waarom geen softloader en zelf doen?
Kost ietsje meer maar dan hoef je niet eens van huis...
En je kunt de tuning weer weghalen wanneer je maar wil...
en weer terug zetten na een software upgrade of service 2.0 !
Geplaatst: 12.06.2012 - 11:42
door VolvoTech
Yup. Tenzij je altijd je onderhoud bij Aarle doet natuurlijk, dan kunnen zij het ook voor je regelen.
(al zie ik dat mislukken omdat het geen standaard werk is en ze het gaan vergeten gok ik...)
Geplaatst: 12.06.2012 - 12:51
door crackedtooth
VolvoTech schreef:Wij hebben nog steeds vrijheid van kiezen van leverancier voor de tuning die we verkopen...
Alles ontsleuteld, alles bekeken en alles heroverwogen in februari van dit jaar.
Conclusie;
- powerbox; NO GO. (ook niet als die middels een ECU wel variable de raildruk aanpast etc., je auto bestaat uit teveel ECU's die samenwerken en samenwerking nodig hebben om tot een goed en veilig eindresultaat te kunnen aandrijven... Een powerbox doet dat domweg niet, wat iemand er ook over zegt...)
- RICA of BSR; laat ik zeggen dat ondanks dat het "concurenten" zijn er veel gedeeld wordt, hier gewoon alleen het beste...
- Verder wordt er veel gecopieerd helaas. Iemand die met een hex editor overweg kan, is ook in staat software van een ander te "lenen", juiste pin er in en retour in andere wagen...
Vind het best maf dat FT zich aande powerbox waagt...
Misschien kan FT uitleggen waarom ze het toch aandurven?
Ik vermoed dat ontwikkelingskosten voor FT voor sommige types niet op te brengen zijn of buiten de expertise van hun IT personeel vallen (encryptie gedeelte van fabrikanten).