Pagina 2 van 3

Geplaatst: 07.06.2012 - 15:21
door Gast
tsja, er rest je - ben ik bang - weinig anders dan uit te huilen, conclusies te trekken uit je handelingen en te bezien of je het er voor over hebt om de auto te herstellen.

Geplaatst: 07.06.2012 - 16:07
door arjan_de_jong
Heb je de rest van de cilinders ook gemeten? Als die wel goed zijn dan zijn er waarschijnlijk 2 kleppen krom (meestal enkel uitlaat) En hoog uit zijn het er dan 4 als de inlaat ook geraakt is.

Kop er af en kijken wat de schade is...

Geplaatst: 07.06.2012 - 18:38
door wim de jong
schrijf eens een aangetekende brief naar diegen die de riemwissel heeft gedaan, en stel ze aansprakelijk. laat een sec opinion op papier zetten, en ga er eens mee naar een juridisch loket....
hoor je daar positieve geluiden dat je een kans maakt, kun je zelf natuurlijk ook een procedure starten, desnoods met een advocaat.....deze kosten niets voor je als je wint....de tegenpartij betaalt die, want dit zet je in je eis.

(en een andere rechtsbijstand verzekering zoeken, want deze behoren het voor je op te pakken)

Geplaatst: 02.07.2012 - 14:07
door koen303114
het blijkt dat beide uitlaatkleppen van de 3e cilinder lekken 0,0 compressie. is dit een gevalletje krom of verbrand of...



groeten

Geplaatst: 02.07.2012 - 15:21
door arjan_de_jong
Dat is pas te zien als je de kop er af hebt. Laat de kop dan goed bekijken. Met een beetje geluk zijn enel de kleppen krok. Als je pech hebt zijn de zittingen en/of de klepgeleider ook beschadigd.

Geplaatst: 05.07.2012 - 10:31
door koen303114
het zijn echt een stel verbrande kleppen. deze reparatie kost 850,- dat ga ik niet doen en haal de auto er dus weg!. nu heb ik de mogelijkheid om een 740 gle 2.3 16v station 1990 te kunnen kopen voor waarschijnlijk nog minder dan de helft van de reparatiekosten.

de auto is van de 1e eigenaar geweest en ziet er netjes uit. heeft alleen ook 2 jaar stil gestaan.

jullie horen het nog!

Geplaatst: 05.07.2012 - 11:08
door EVV
Is het geen mooie uitdaging om zelf die kleppen te vervangen?

Geplaatst: 05.07.2012 - 11:14
door koen303114
zit ik ook nog aan te denken. maar zit met de tijd!!

Kop kapot.

Geplaatst: 05.07.2012 - 11:47
door Henkjan0
Het beste (goedkoopste) is inderdaad om gewoon een andere auto te kopen, dan te gaan zitten klooien; ook al gaat dat tegen je gevoel in.
Een auto is in veel gevallen een wegwerpartikel geworden...kwestie van logisch beredeneren :roll:.

Geplaatst: 05.07.2012 - 14:29
door MarioC70
Fijn zo,n specialist dan,elke verantwoording afschuiven op de klant.
Ik laat me verder maar niet uit over al die zogenaamde Volvo specialisten!

Geplaatst: 05.07.2012 - 16:22
door Gast
MarioC70 schreef:Fijn zo,n specialist dan,elke verantwoording afschuiven op de klant.
Ik laat me verder maar niet uit over al die zogenaamde Volvo specialisten!
Dat is wel zo, maar een goed spreekwoord zegt ook "een gewaarschuwd mens telt voor 2" Daarmee is het trouwens niet mijn bedoeling om nog extra zoud in de wonde te gooien !!

Geplaatst: 05.07.2012 - 16:24
door EVV
Staat het al vast dat het verbranden van 2 uitlaatkleppen veroorzaakt is door de distributie wissel? Dan zou je toch verwachten dat er meer stuk zijn, zeker omdat de motor gewoon door gelopen heeft.

Kop lichten

Geplaatst: 05.07.2012 - 18:08
door Henkjan0
Wanneer je die auto ergens kwijt kan is wel een goed idee om zelf te gaan sleutelen.
Je leert er veel van en bovendien denk ik dat je onder de honderd Euro blijft qua onderdelen 8).
(2 kleppen, distri, koppakking)
P.s. Haal evt. een complete kop op de sloop.......

Geplaatst: 05.07.2012 - 22:16
door MarioC70
EVV schreef:Staat het al vast dat het verbranden van 2 uitlaatkleppen veroorzaakt is door de distributie wissel? Dan zou je toch verwachten dat er meer stuk zijn, zeker omdat de motor gewoon door gelopen heeft.
Die kleppen zullen krom zijn,twee kleppen tegelijk verbranden van dezelfde cilinder komt niet voor.Verkeerde timing dus.

Geplaatst: 05.07.2012 - 22:33
door Gast
MarioC70 schreef:Die kleppen zullen krom zijn,twee kleppen tegelijk verbranden van dezelfde cilinder komt niet voor.Verkeerde timing dus.
En dat komt vervolgens weer door...... (en dan is het circeltje weer rond)

Geplaatst: 06.07.2012 - 07:39
door EVV
MarioC70 schreef:
EVV schreef:Staat het al vast dat het verbranden van 2 uitlaatkleppen veroorzaakt is door de distributie wissel? Dan zou je toch verwachten dat er meer stuk zijn, zeker omdat de motor gewoon door gelopen heeft.
Die kleppen zullen krom zijn,twee kleppen tegelijk verbranden van dezelfde cilinder komt niet voor.Verkeerde timing dus.
Kan zou inderdaad kunnen, ze sluiten dan niet meer waardoor hete verbrandingsgassen te vroeg de cilinder verlaten en daardoor de kleppen verbranden. Blijft mijn vraag, waarom maar 2 stuks? Als ze door verkeerde timing krom zouden zijn, waarom zijn de overige 6 kleppen dat dan niet? Die staan toch even verkeerd en hebben even weinig ruimte ten opzichte van de zuiger? De motor heeft immers gewoon doorgelopen en is niet afgeslagen zoals bij een geknapte distributie riem, dan zou ik persoonlijk meer kromme kleppen verwachten...

foto van de kleppen

Geplaatst: 12.07.2012 - 08:48
door koen303114
hieronder een aantal foto's van de kleppen in mijn cilinderkop

Geplaatst: 12.07.2012 - 08:51
door EVV
Toch zelf aan begonnen? Ziet er niet best uit, is de cilinder wand niet beschadigd door de missende stukken van de kleppen? Wel raar dat er een inlaat en een uitlaat klep stuk zijn.

Geplaatst: 12.07.2012 - 09:16
door koen303114
waarop te zien is dat er een hoekje uit de klep is bij de 3e cilinder. hoe het kan mag joost weten. maar voor zo ver bekend verderg geen schade aan de cilinder zuiger en kop.

Geplaatst: 12.07.2012 - 11:56
door Iroll
Ik zie op foto 2 anders wel schade op de rand van de klepzetel. Lijkt wel of er een stuk metaal tegen de klep aangeslagen is. Misschien dat er iets via het bougiegat ingevallen is? of het stuk uit de klep zelf heeft dat veroorzaakt?