Wie kan adviseren - deel II

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Ome_Les
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05.04.2006 - 20:38
Locatie: Zwanenburg
Contacteer:

Ik lees nu alleen in het eerder genoemde Renault Diesel Motor Topic, dat deze dus nog niet bij een Phase I erin zit?
Joost Groenendaal
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 09.01.2006 - 19:28
Locatie: Leiden

De goedkoopste V40 ph 2 staat op autotrader voor 6950, bij onze vrienden van ACC Overveen,.. dan moet je wel + 50000 rekenen als het om de km stand gaat.
V50 2.0D 2005 | S60 D5 2006
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

En +2000 voor de reparaties ;)
Gebruikersavatar
Peer
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 16.01.2006 - 12:47
Locatie: Midwoud

V480-V40 schreef:Nee, pas in de Phase II (vanaf my2001) zijn de 102 en 115 pk Commonrail diesels gekomen. In de Phase I is 1 jaar (my2000) een 95 pk Directe inspuiter geleverd geweest.
Wat is het verschil tussen de 95pk directe inspuiter in phase I en de commonrail van phase II? Is de 95pk dircte inspuiter al wel het nieuwe motorblok (van de phase II), maar met de oude koets van de phase I eromheen? Lijkt mij voor de risicoanalyse van ome Les wel van belang.
Groeten,
Jan Willem
XC90 D5 185pk Ocean Race
V70 D5 130pk Geartronic Titanium Line
V40 1.9D 115pk
V40 TD 90pk
Volvo 440 1.7 benzine
Volvo 340 1.7 benzine
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20762
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Peer schreef: Wat is het verschil tussen de 95pk directe inspuiter in phase I en de commonrail van phase II? Is de 95pk dircte inspuiter al wel het nieuwe motorblok (van de phase II), maar met de oude koets van de phase I eromheen? Lijkt mij voor de risicoanalyse van ome Les wel van belang.
De 95 pk directe inspuiter heeft hetzelfde onderblok als dat van de 90 pk indirecte inspuiter. Deze heeft geen common rail techniek maar gewoon verstuiverpompen. (Vergelijkbaar met de oude ISUZU motoren en ik geloof dat Alfa ook een tijdje een dergelijke motor heeft gehad.)
Dit was om een beetje tegemoet te komen aan de vraag naar een sterkere diesel totdat het 1.9 Cdi blok (common-rail directe inspuiting)door Renault geleverd ging worden voor de Phase II.
De 95 pk versie is dus niet te vergelijken met de latere 102 en 115 pk motoren.

Nog even wat toevoegen. Alle dieselmotoren in de X40 serie zijn afkomstig van Renault.
De 90 pk (indirect pompverstuiver) was leverbaar in de 440, 460 en de X40 tot MY2000 (met als aanduiding 1.9TD)
De 95 pk (direct pompverstuiver) versie was leverbaar in de X40 MY2000 (laatste Phase I) (met als aanduiding 1.9D)
De 102 en 115 pk (direct common-rail) versies waren leverbaar in de X40 vanaf MY2001 Phase II (met als aanduiding D en 1.9D)

De term TD mocht niet meer van VAG.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Ome_Les
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05.04.2006 - 20:38
Locatie: Zwanenburg
Contacteer:

Joost Groenendaal schreef:De goedkoopste V40 ph 2 staat op autotrader voor 6950, bij onze vrienden van ACC Overveen,.. dan moet je wel + 50000 rekenen als het om de km stand gaat.
Tja, ik moet heel eerlijk zijn, ik rij dagelijks langs ACC Overveen. Zag ook dus de afgelopen tijd die V40 staan. Heb alleen geen vertrouwen in ACC Overveen.

Dit door de negatieve verhalen onder vriendenkringen en collega- kringen.
Hij staat hier dus niet zo goed bekend.
Ik hoop dan eigenlijk meer op een Autodealer als Heijne, die ook in mijn eigen dorpje zit.

Ik zag er ook al een aantal staan bij onder andere Wijkcars en nog een paar anderen.
Jongens... het begint steeds aantrekkelijker te worden, die V40!
Hoop er toch zo een te vinden:
De 95 pk (direct pompverstuiver) versie was leverbaar in de X40 MY2000 (laatste Phase I)
Gebruikersavatar
Peer
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 16.01.2006 - 12:47
Locatie: Midwoud

Wordt er net weer iets verontrustends over de distributieriem van de v40diesel geschreven in dit topic, Ome_Les. http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight= Tja, soms is teveel informatie ook niet goed.
Groeten,
Jan Willem
XC90 D5 185pk Ocean Race
V70 D5 130pk Geartronic Titanium Line
V40 1.9D 115pk
V40 TD 90pk
Volvo 440 1.7 benzine
Volvo 340 1.7 benzine
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20762
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Peer,
Dat is heel vervelend maar niet aan de diesel toe te schrijven. Puur aan de riem die fout is.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Peer
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 16.01.2006 - 12:47
Locatie: Midwoud

V480-V40 schreef:Peer,
Dat is heel vervelend maar niet aan de diesel toe te schrijven. Puur aan de riem die fout is.
Helemaal gelijk! Maar misschien is dit weer één van de 'kwaaltjes' waar Ome_Les naar vroeg, vandaar mijn berichtje.
Groeten,
Jan Willem
XC90 D5 185pk Ocean Race
V70 D5 130pk Geartronic Titanium Line
V40 1.9D 115pk
V40 TD 90pk
Volvo 440 1.7 benzine
Volvo 340 1.7 benzine
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”