Geplaatst: 06.04.2006 - 14:17
Ik lees nu alleen in het eerder genoemde Renault Diesel Motor Topic, dat deze dus nog niet bij een Phase I erin zit?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Wat is het verschil tussen de 95pk directe inspuiter in phase I en de commonrail van phase II? Is de 95pk dircte inspuiter al wel het nieuwe motorblok (van de phase II), maar met de oude koets van de phase I eromheen? Lijkt mij voor de risicoanalyse van ome Les wel van belang.V480-V40 schreef:Nee, pas in de Phase II (vanaf my2001) zijn de 102 en 115 pk Commonrail diesels gekomen. In de Phase I is 1 jaar (my2000) een 95 pk Directe inspuiter geleverd geweest.
De 95 pk directe inspuiter heeft hetzelfde onderblok als dat van de 90 pk indirecte inspuiter. Deze heeft geen common rail techniek maar gewoon verstuiverpompen. (Vergelijkbaar met de oude ISUZU motoren en ik geloof dat Alfa ook een tijdje een dergelijke motor heeft gehad.)Peer schreef: Wat is het verschil tussen de 95pk directe inspuiter in phase I en de commonrail van phase II? Is de 95pk dircte inspuiter al wel het nieuwe motorblok (van de phase II), maar met de oude koets van de phase I eromheen? Lijkt mij voor de risicoanalyse van ome Les wel van belang.
Tja, ik moet heel eerlijk zijn, ik rij dagelijks langs ACC Overveen. Zag ook dus de afgelopen tijd die V40 staan. Heb alleen geen vertrouwen in ACC Overveen.Joost Groenendaal schreef:De goedkoopste V40 ph 2 staat op autotrader voor 6950, bij onze vrienden van ACC Overveen,.. dan moet je wel + 50000 rekenen als het om de km stand gaat.
De 95 pk (direct pompverstuiver) versie was leverbaar in de X40 MY2000 (laatste Phase I)
Helemaal gelijk! Maar misschien is dit weer één van de 'kwaaltjes' waar Ome_Les naar vroeg, vandaar mijn berichtje.V480-V40 schreef:Peer,
Dat is heel vervelend maar niet aan de diesel toe te schrijven. Puur aan de riem die fout is.