Pagina 2 van 2

Geplaatst: 06.04.2006 - 14:17
door Ome_Les
Ik lees nu alleen in het eerder genoemde Renault Diesel Motor Topic, dat deze dus nog niet bij een Phase I erin zit?

Geplaatst: 06.04.2006 - 14:22
door Joost Groenendaal
De goedkoopste V40 ph 2 staat op autotrader voor 6950, bij onze vrienden van ACC Overveen,.. dan moet je wel + 50000 rekenen als het om de km stand gaat.

Geplaatst: 06.04.2006 - 14:24
door menjo
En +2000 voor de reparaties ;)

Geplaatst: 06.04.2006 - 14:24
door Peer
V480-V40 schreef:Nee, pas in de Phase II (vanaf my2001) zijn de 102 en 115 pk Commonrail diesels gekomen. In de Phase I is 1 jaar (my2000) een 95 pk Directe inspuiter geleverd geweest.
Wat is het verschil tussen de 95pk directe inspuiter in phase I en de commonrail van phase II? Is de 95pk dircte inspuiter al wel het nieuwe motorblok (van de phase II), maar met de oude koets van de phase I eromheen? Lijkt mij voor de risicoanalyse van ome Les wel van belang.

Geplaatst: 06.04.2006 - 14:34
door V480-S60
Peer schreef: Wat is het verschil tussen de 95pk directe inspuiter in phase I en de commonrail van phase II? Is de 95pk dircte inspuiter al wel het nieuwe motorblok (van de phase II), maar met de oude koets van de phase I eromheen? Lijkt mij voor de risicoanalyse van ome Les wel van belang.
De 95 pk directe inspuiter heeft hetzelfde onderblok als dat van de 90 pk indirecte inspuiter. Deze heeft geen common rail techniek maar gewoon verstuiverpompen. (Vergelijkbaar met de oude ISUZU motoren en ik geloof dat Alfa ook een tijdje een dergelijke motor heeft gehad.)
Dit was om een beetje tegemoet te komen aan de vraag naar een sterkere diesel totdat het 1.9 Cdi blok (common-rail directe inspuiting)door Renault geleverd ging worden voor de Phase II.
De 95 pk versie is dus niet te vergelijken met de latere 102 en 115 pk motoren.

Nog even wat toevoegen. Alle dieselmotoren in de X40 serie zijn afkomstig van Renault.
De 90 pk (indirect pompverstuiver) was leverbaar in de 440, 460 en de X40 tot MY2000 (met als aanduiding 1.9TD)
De 95 pk (direct pompverstuiver) versie was leverbaar in de X40 MY2000 (laatste Phase I) (met als aanduiding 1.9D)
De 102 en 115 pk (direct common-rail) versies waren leverbaar in de X40 vanaf MY2001 Phase II (met als aanduiding D en 1.9D)

De term TD mocht niet meer van VAG.

Geplaatst: 06.04.2006 - 15:28
door Ome_Les
Joost Groenendaal schreef:De goedkoopste V40 ph 2 staat op autotrader voor 6950, bij onze vrienden van ACC Overveen,.. dan moet je wel + 50000 rekenen als het om de km stand gaat.
Tja, ik moet heel eerlijk zijn, ik rij dagelijks langs ACC Overveen. Zag ook dus de afgelopen tijd die V40 staan. Heb alleen geen vertrouwen in ACC Overveen.

Dit door de negatieve verhalen onder vriendenkringen en collega- kringen.
Hij staat hier dus niet zo goed bekend.
Ik hoop dan eigenlijk meer op een Autodealer als Heijne, die ook in mijn eigen dorpje zit.

Ik zag er ook al een aantal staan bij onder andere Wijkcars en nog een paar anderen.
Jongens... het begint steeds aantrekkelijker te worden, die V40!
Hoop er toch zo een te vinden:
De 95 pk (direct pompverstuiver) versie was leverbaar in de X40 MY2000 (laatste Phase I)

distributieriemtopic

Geplaatst: 06.04.2006 - 15:32
door Peer
Wordt er net weer iets verontrustends over de distributieriem van de v40diesel geschreven in dit topic, Ome_Les. http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight= Tja, soms is teveel informatie ook niet goed.

Geplaatst: 06.04.2006 - 15:36
door V480-S60
Peer,
Dat is heel vervelend maar niet aan de diesel toe te schrijven. Puur aan de riem die fout is.

Geplaatst: 06.04.2006 - 15:42
door Peer
V480-V40 schreef:Peer,
Dat is heel vervelend maar niet aan de diesel toe te schrijven. Puur aan de riem die fout is.
Helemaal gelijk! Maar misschien is dit weer één van de 'kwaaltjes' waar Ome_Les naar vroeg, vandaar mijn berichtje.