Zo ook terug van een uurtje sturen in de nieuwe V40.
Ik had de mazzel dat ik met een D2 en handgeschakeld mocht rijden precies wat ik besteld heb
Betrof een V40 D2 Momentum in Electric Silver.
Met zwarte stoffen bekleding.
Moet zeggen dat het rijdt als mijn huidige C30 wel wat scherper.
Vond het stuurwiel in het begin vrij licht maar werd beter naarmate de snelheid hoger werd.. Deze V40 had niet de 3 standen optie.
Ziet er van binnen mooi uit en dashboard is heel mooi.
Gereden met de Eco stand en de Performance stand.. Beide heel overzichtelijk en makkelijk leesbaar.
D2 motor viel me reuze mee.. Had al een keer proefgereden met een S60 met de D2 motor.. Reed zelfs beter in de V40 (stuk lichter).
Acceleratie is ook ruim voldoende door het hoge koppel en heerlijk stil..
Veel stiller dan mijn benzine C30 maar kan je ook niet vergelijken natuurlijk.
Ik wist zelf de Prodrive man ook nog dingen te vertellen die hij niet wist over de V40.. Was wel grappig..
Maar kan volgende bestuurder weer wat van leren als hij dit kan uitleggen.
De V40 had het dynamisch onderstel en was mooi gedempt.
Hoorde ook dat het sportonderstel ook nog heel comfortabel is en toch sportief. Dus we gaan het zien.
Ik denk dat voor mensen die geen C30 rijden het wel een groot verschil zal zijn.. Als je al C30 rijdt dan is het qua rijden niet echt een groot verschil vond ik.
Misschien dat de V40 in combinatie met sportonderstel het verschil wel groter zal zijn met mijn huidige C30 zonder sportonderstel.
Al met al zeer positief over de V40.
Nu nog het lange wachten op mijn eigen V40.
Alleen zal je altijd zien toch nog wat vergeten te vragen en dit staat ook niet in handleiding.
Hoe werkt nu precies het Terugwinning van remenergie werkt..
Weet iemand dit toevallig?. En kan iemand die nog moet rijden dit vragen?.