Bevindingen V40 Testdrive at Home

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Maakt ons nu wel nieuwsgierig natuurlijk.. :-)

Maar back on topic..
Al van verschillende mensen via diverse media gelezen dat het ze allemaal heel goed bevalt de nieuwe V40.. Alleen maar positieve berichten..
Stil D2,D3, goede stoelen (maar dat wisten we al), mooi display etc.

Maar ik ga het zelf dus zien morgen 13:00.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

Ik volg graag jullie verhalen.
De V40 kon wel eens mijn eerste leasebakkie worden.
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Cavallino
4th Gear member
Berichten: 777
Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23

hotpants schreef:
TvM schreef:
MichelR schreef:Gebeurt tijdens testrit?
Ja waarschijnlijk wel, wordt er nooit echt duidelijk bij vermeld door VCNL.

TVM,is dat die zilvergrijze met 18"?? Dan weet ik wel wat er gebeurd is... Ik mag helaas de foto niet op het forum zetten haha
Of tijdens de dealerintroductie op het circuit?
TvM
3rd Gear member
Berichten: 380
Lid geworden op: 06.11.2011 - 12:38
Locatie: Gelderland

hotpants schreef:
TvM schreef:
MichelR schreef:Gebeurt tijdens testrit?
Ja waarschijnlijk wel, wordt er nooit echt duidelijk bij vermeld door VCNL.

TVM,is dat die zilvergrijze met 18"?? Dan weet ik wel wat er gebeurd is... Ik mag helaas de foto niet op het forum zetten haha
Ja dat is inderdaad de zilver metallic Summum uitvoering met 18 inch.

Kost overigens "slechts" € 52.000 in deze uitvoering :-(
Patrickv
3rd Gear member
Berichten: 372
Lid geworden op: 14.04.2011 - 10:14

hoeveel optie vinkjes moet je aanvinken voor deze prijs joh.....
had ff snel een D4 summum met alle pakketten.. en dan kom je nog "pas" op 45.000 of zo....
blijft zonde...

ik maar niet ingeschreven voor test drive at home.... hoop gewoon dat mijn eigen auto nu toch wel snel komt.. ;)
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

@Patrick -> Duurt toch nog zo'n 12 weken voor mij tenminste..
Maar voor jou dacht ik zo'n 2 weken eerder.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
rinkel
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 26.06.2012 - 11:10
Locatie: Veenendaal

Rob Bakker schreef:Zondag om 16.00 uur in een benzine automaat, ben ook benieuwd.

We gaan gelijk de kinderstoel passen ;)
Ben benieuwd!
Zelfde "probleem" hier namelijk. Al denk ik dat het wel gaat passen, de beenruimte achter is maar 0,5cm minder dan bij de V60.
Patrickv
3rd Gear member
Berichten: 372
Lid geworden op: 14.04.2011 - 10:14

MichelR schreef:@Patrick -> Duurt toch nog zo'n 12 weken voor mij tenminste..
Maar voor jou dacht ik zo'n 2 weken eerder.
productie week stond op 31 geloof ik... geen idee hoe lang het dan nog duurt.. maar hoop niet dat het nu nog 12 weken duurt.. aangezien week 31 toch echt eind deze maand is....
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Patrickv schreef:hoeveel optie vinkjes moet je aanvinken voor deze prijs joh.....
had ff snel een D4 summum met alle pakketten.. en dan kom je nog "pas" op 45.000 of zo....
blijft zonde...
Full options D4/T5 kost 60k :shock:
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Zullen we proberen ons hier te beperken tot de rij ervaringen?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

hotpants schreef:
TvM schreef:
MichelR schreef:Gebeurt tijdens testrit?
Ja waarschijnlijk wel, wordt er nooit echt duidelijk bij vermeld door VCNL.

TVM,is dat die zilvergrijze met 18"?? Dan weet ik wel wat er gebeurd is... Ik mag helaas de foto niet op het forum zetten haha
PB :lol: ?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Maar even een reactie over Testdrive@home wat op Autoweek forum stond.

Quote:
Heerlijke auto die voldeed aan mijn verwachtingen, nee overtrof moet ik zeggen.
Over de buitenkant is al veel gezegd dus beperk ik me tot de binnenkant.
De stoelen zitten goed, in alle mogelijkheden verstelbaar.
Ook voor lange mensen alhoewel ik zelf maar 1,87mtr ben.
Mooi dashboard met een console die perfect past bij het geheel.
Ik heb gereden met de digitale instelling in de cockpit.
Auto was uitgevoerd in de Momentum uitvoering en had o.a. Blis wat overigens perfect werkt.
Driver alert en Lane Keeping werkt ook super.

Auto is stil en comfortabel. Stuurt als een scheermes, maar niet te niets of te zwaar.
Lijkt wel of ik als een autoverkoper praat maar ik ben echt enthousiast :-)

Belooft dus wat..
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Dickertjedap
2nd Gear member
Berichten: 218
Lid geworden op: 24.08.2005 - 10:17
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Vandaag heb ik de nieuwe V40 gereden! Wat een heerlijke auto. De uitvoering was een V40 D4 Momentum met diverse opties in de kleur zwart metalic. Zeer strak sturend en wat hadden we een bekijks. En die Adaptive Distance Control, even vreemd maar het werkt voortreffelijk. Als ik de cruisecontrol op 100 km/u instelde en achter een 80 km/u rijdende auto reed, bleef hij er netjes op afstand(in te stellen in seconden) achter. Ook het over lijntjes rijden was een ervaring, de auto stuurt netjes terug. De verkeersborden herkenning was wat verwarrend. Uit het 30 km gebied komend reden we de 80 km weg op, maar auto bleef soms dan wel 30 aan geven. Rond Elburg hebben we wat bochtige weggetjes opgezocht. De auto volgde mijn gewenste bewegingen met het stuur gewillig. De elektronische stuurbekrachtiging werkt duidelijk anders dan mijn huidige V50. Het karakter is heel anders en lichter. Even wennen maar super strak. Al is het een licht aangepast onderstel t.o.v. de V50. Die kleine aanpassingen maken hem beduidend beter, strakker en beter controleerbaar dan de 50.
We reden de Momentum, D4 handgeschakeld. Het koppel is goed voelbaar. De 400 Nm geeft je continu een duw in je rug zonder stoterig te rijden. Het geluid is perfect gedempt, maar hoorbaar bij even extra gas een sportieve sound geeft.
Het dashboard was zoals bekend zelf in te stellen, leuk detail. Ook de verlichte pook is bijzonder. Ach ja, leuke optisch...nu dromen!

Helaas zal ik nog even moeten wachten...nog minimaal een jaartje door rijden in de V50, daarna hoop ik snel een V40 te kopen.

Voor de mensen die hem eerder kopen/rijden. Succes, het is een heerlijke reisgenoot.

Afbeelding

Afbeelding

Groet van Dickertjedap
Volvo V60 T4 Geartronic Summum '17. Via 440 1.8 DL '93, 440 2.0 Sports '96, V40 2.0 Europa '99, V40 2.0 Sports Edition '01, V50 2.4 Momentum '05, V50 D3 Momentum '10. Volvo V40 D4 Momentum '15
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Zo ook terug van een uurtje sturen in de nieuwe V40.

Ik had de mazzel dat ik met een D2 en handgeschakeld mocht rijden precies wat ik besteld heb ;-)

Betrof een V40 D2 Momentum in Electric Silver.
Met zwarte stoffen bekleding.

Moet zeggen dat het rijdt als mijn huidige C30 wel wat scherper.
Vond het stuurwiel in het begin vrij licht maar werd beter naarmate de snelheid hoger werd.. Deze V40 had niet de 3 standen optie.

Ziet er van binnen mooi uit en dashboard is heel mooi.
Gereden met de Eco stand en de Performance stand.. Beide heel overzichtelijk en makkelijk leesbaar.

D2 motor viel me reuze mee.. Had al een keer proefgereden met een S60 met de D2 motor.. Reed zelfs beter in de V40 (stuk lichter).
Acceleratie is ook ruim voldoende door het hoge koppel en heerlijk stil..

Veel stiller dan mijn benzine C30 maar kan je ook niet vergelijken natuurlijk.

Ik wist zelf de Prodrive man ook nog dingen te vertellen die hij niet wist over de V40.. Was wel grappig.. :D
Maar kan volgende bestuurder weer wat van leren als hij dit kan uitleggen.

De V40 had het dynamisch onderstel en was mooi gedempt.
Hoorde ook dat het sportonderstel ook nog heel comfortabel is en toch sportief. Dus we gaan het zien.

Ik denk dat voor mensen die geen C30 rijden het wel een groot verschil zal zijn.. Als je al C30 rijdt dan is het qua rijden niet echt een groot verschil vond ik.
Misschien dat de V40 in combinatie met sportonderstel het verschil wel groter zal zijn met mijn huidige C30 zonder sportonderstel.

Al met al zeer positief over de V40.
Nu nog het lange wachten op mijn eigen V40.

Alleen zal je altijd zien toch nog wat vergeten te vragen en dit staat ook niet in handleiding.

Hoe werkt nu precies het Terugwinning van remenergie werkt..
Weet iemand dit toevallig?. En kan iemand die nog moet rijden dit vragen?.


Afbeelding

Afbeelding
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33119
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Leuk zeg! En ook leuk te zien dat er nul euro BPM op zit.
Grappig dat ze hadden aangegeven bij de introductie in Beesd dat er absoluut geen 14% versies of nul euro BPM auto's zouden komen...

Als ze nu een zwarte of een witte Summum D2 hebben dan wil ik die wel :)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Cavallino
4th Gear member
Berichten: 777
Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23

MichelR schreef: Moet zeggen dat het rijdt als mijn huidige C30 wel wat scherper.
Vond het stuurwiel in het begin vrij licht maar werd beter naarmate de snelheid hoger werd.. Deze V40 had niet de 3 standen optie.

De V40 had het dynamisch onderstel en was mooi gedempt.
Hoorde ook dat het sportonderstel ook nog heel comfortabel is en toch sportief. Dus we gaan het zien.

Ik denk dat voor mensen die geen C30 rijden het wel een groot verschil zal zijn.. Als je al C30 rijdt dan is het qua rijden niet echt een groot verschil vond ik.
Misschien dat de V40 in combinatie met sportonderstel het verschil wel groter zal zijn met mijn huidige C30 zonder sportonderstel.
Dank voor dit bericht, helder verhaal. Ik rij nu ook een C30 met standaard onderstel en 17 inch velgen (dat is prima), de V40 met standaard onderstel en 17 inch is op basis van jouw bevindingen dus vergelijkbaar hiermee qua 'hardheid' van vering en demping maar iets scherper qua besturing. Kun je ook iets aangeven over de 'verfijningsgraad' ten opzichte van de C30? De wielophanging van de C30 is soms wat rumoerig en ik meen dat Autovisie daar ook bij de V40 melding van maakte.
djidee
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 29.06.2012 - 09:40

MichelR schreef: Alleen zal je altijd zien toch nog wat vergeten te vragen en dit staat ook niet in handleiding.

Hoe werkt nu precies het Terugwinning van remenergie werkt..
Weet iemand dit toevallig?. En kan iemand die nog moet rijden dit vragen?.
Even googlen leverde de A-Z op de volvo site op
Als de bestuurder de auto remt of zijn voet van het gaspedaal haalt en de auto op de motor afremt, wordt de bewegingsenergie van de auto gebruikt en in de accu van de auto opgeslagen. De dynamo zet de bewegingsenergie van de auto om in elektriciteit, waardoor de accu extra wordt opgeladen. Als de bestuurder weer gas geeft laadt dynamo de accu minder of helemaal niet op, en verbruikt de opgeslagen energie.


Hierdoor wordt de motor minder belast en neemt het energieverbruik af waardoor het brandstofverbruik wordt gereduceerd (1-3%).
Bron: http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... egeneratie

Of wou je echt meer technische details?

Leuk verslag van de proefrit trouwens verder, ik mag maandag, zo benieuwd :D
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

@Cavallino -> qua vering wel zachter bij de V40. Net even goed verschil kunnen voelen op weg naar huis. V40 is t.o.v. c30 stuk comfortabeler. Mag ook wel qua prijs.
Maar ik heb er dan wel 18" onder mijn huidige C30 dus dan al snel comfortabeler.

Wielophanging niets van gehoord gewoon lekker stil in auto. (behalve uitleggevende passagier :-) ) en ook over normale straten gereden met kuilen en drempels.

Gewoon een heerlijk reisauto maar dan tevens sportief.

@djidee -> heldere uitleg dank je.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Cavallino
4th Gear member
Berichten: 777
Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23

MichelR dank voor snelle reactie... die maakt dat ik twijfel of ik wel/niet het sportonderstel moet nemen. Een Giulietta met sportonderstel bv. is minder stevig geveerd dan mijn C30, maar desondanks rijdt die Giulietta minstens zo strak. Lijkt dus ook met de V40 zo te zijn. Alleen zelf ervaren biedt het benodigde inzicht ben ik bang maar dat duurt nog zo lang... :-(
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Sportonderstel is natuurlijk strakker geveerd dan waar ik mee heb gereden het standaard dynamisch onderstel. Dus kan daar niets over zeggen.

Wat Prodrive man vertelde (en die heeft in beide gereden) is dat het sportonderstel ondanks dat het stugger/sportiever geveerd is toch nog comfortabel blijft. Zelfs met 18" velgen.

Maar het beste is inderdaad zelf ervaren..

En het blijft altijd moeilijk om je ervaring op papier te zetten ook al doe je dit gelijk nadat je terug bent..
En ja, ieder heeft toch zijn eigen mening a.d.h. auto waar hij/zij bekend mee is..

Quote Dickertjedap: maken hem beduidend beter, strakker en beter controleerbaar dan de V50
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Plaats reactie

Terug naar “V40”