Pagina 2 van 7

Geplaatst: 03.07.2012 - 07:04
door MichelR
Maakt ons nu wel nieuwsgierig natuurlijk.. :-)

Maar back on topic..
Al van verschillende mensen via diverse media gelezen dat het ze allemaal heel goed bevalt de nieuwe V40.. Alleen maar positieve berichten..
Stil D2,D3, goede stoelen (maar dat wisten we al), mooi display etc.

Maar ik ga het zelf dus zien morgen 13:00.

Geplaatst: 03.07.2012 - 08:34
door Buurtje
Ik volg graag jullie verhalen.
De V40 kon wel eens mijn eerste leasebakkie worden.

Geplaatst: 03.07.2012 - 09:11
door Cavallino
hotpants schreef:
TvM schreef:
MichelR schreef:Gebeurt tijdens testrit?
Ja waarschijnlijk wel, wordt er nooit echt duidelijk bij vermeld door VCNL.

TVM,is dat die zilvergrijze met 18"?? Dan weet ik wel wat er gebeurd is... Ik mag helaas de foto niet op het forum zetten haha
Of tijdens de dealerintroductie op het circuit?

Geplaatst: 03.07.2012 - 10:12
door TvM
hotpants schreef:
TvM schreef:
MichelR schreef:Gebeurt tijdens testrit?
Ja waarschijnlijk wel, wordt er nooit echt duidelijk bij vermeld door VCNL.

TVM,is dat die zilvergrijze met 18"?? Dan weet ik wel wat er gebeurd is... Ik mag helaas de foto niet op het forum zetten haha
Ja dat is inderdaad de zilver metallic Summum uitvoering met 18 inch.

Kost overigens "slechts" € 52.000 in deze uitvoering :-(

Geplaatst: 03.07.2012 - 10:52
door Patrickv
hoeveel optie vinkjes moet je aanvinken voor deze prijs joh.....
had ff snel een D4 summum met alle pakketten.. en dan kom je nog "pas" op 45.000 of zo....
blijft zonde...

ik maar niet ingeschreven voor test drive at home.... hoop gewoon dat mijn eigen auto nu toch wel snel komt.. ;)

Geplaatst: 03.07.2012 - 10:58
door MichelR
@Patrick -> Duurt toch nog zo'n 12 weken voor mij tenminste..
Maar voor jou dacht ik zo'n 2 weken eerder.

Geplaatst: 03.07.2012 - 12:20
door rinkel
Rob Bakker schreef:Zondag om 16.00 uur in een benzine automaat, ben ook benieuwd.

We gaan gelijk de kinderstoel passen ;)
Ben benieuwd!
Zelfde "probleem" hier namelijk. Al denk ik dat het wel gaat passen, de beenruimte achter is maar 0,5cm minder dan bij de V60.

Geplaatst: 03.07.2012 - 14:31
door Patrickv
MichelR schreef:@Patrick -> Duurt toch nog zo'n 12 weken voor mij tenminste..
Maar voor jou dacht ik zo'n 2 weken eerder.
productie week stond op 31 geloof ik... geen idee hoe lang het dan nog duurt.. maar hoop niet dat het nu nog 12 weken duurt.. aangezien week 31 toch echt eind deze maand is....

Geplaatst: 03.07.2012 - 14:53
door Discovery
Patrickv schreef:hoeveel optie vinkjes moet je aanvinken voor deze prijs joh.....
had ff snel een D4 summum met alle pakketten.. en dan kom je nog "pas" op 45.000 of zo....
blijft zonde...
Full options D4/T5 kost 60k :shock:

Geplaatst: 03.07.2012 - 14:58
door Walter
Zullen we proberen ons hier te beperken tot de rij ervaringen?

Geplaatst: 03.07.2012 - 15:04
door Laguna-S60
hotpants schreef:
TvM schreef:
MichelR schreef:Gebeurt tijdens testrit?
Ja waarschijnlijk wel, wordt er nooit echt duidelijk bij vermeld door VCNL.

TVM,is dat die zilvergrijze met 18"?? Dan weet ik wel wat er gebeurd is... Ik mag helaas de foto niet op het forum zetten haha
PB :lol: ?

Geplaatst: 03.07.2012 - 17:04
door MichelR
Maar even een reactie over Testdrive@home wat op Autoweek forum stond.

Quote:
Heerlijke auto die voldeed aan mijn verwachtingen, nee overtrof moet ik zeggen.
Over de buitenkant is al veel gezegd dus beperk ik me tot de binnenkant.
De stoelen zitten goed, in alle mogelijkheden verstelbaar.
Ook voor lange mensen alhoewel ik zelf maar 1,87mtr ben.
Mooi dashboard met een console die perfect past bij het geheel.
Ik heb gereden met de digitale instelling in de cockpit.
Auto was uitgevoerd in de Momentum uitvoering en had o.a. Blis wat overigens perfect werkt.
Driver alert en Lane Keeping werkt ook super.

Auto is stil en comfortabel. Stuurt als een scheermes, maar niet te niets of te zwaar.
Lijkt wel of ik als een autoverkoper praat maar ik ben echt enthousiast :-)

Belooft dus wat..

Geplaatst: 03.07.2012 - 21:31
door Dickertjedap
Vandaag heb ik de nieuwe V40 gereden! Wat een heerlijke auto. De uitvoering was een V40 D4 Momentum met diverse opties in de kleur zwart metalic. Zeer strak sturend en wat hadden we een bekijks. En die Adaptive Distance Control, even vreemd maar het werkt voortreffelijk. Als ik de cruisecontrol op 100 km/u instelde en achter een 80 km/u rijdende auto reed, bleef hij er netjes op afstand(in te stellen in seconden) achter. Ook het over lijntjes rijden was een ervaring, de auto stuurt netjes terug. De verkeersborden herkenning was wat verwarrend. Uit het 30 km gebied komend reden we de 80 km weg op, maar auto bleef soms dan wel 30 aan geven. Rond Elburg hebben we wat bochtige weggetjes opgezocht. De auto volgde mijn gewenste bewegingen met het stuur gewillig. De elektronische stuurbekrachtiging werkt duidelijk anders dan mijn huidige V50. Het karakter is heel anders en lichter. Even wennen maar super strak. Al is het een licht aangepast onderstel t.o.v. de V50. Die kleine aanpassingen maken hem beduidend beter, strakker en beter controleerbaar dan de 50.
We reden de Momentum, D4 handgeschakeld. Het koppel is goed voelbaar. De 400 Nm geeft je continu een duw in je rug zonder stoterig te rijden. Het geluid is perfect gedempt, maar hoorbaar bij even extra gas een sportieve sound geeft.
Het dashboard was zoals bekend zelf in te stellen, leuk detail. Ook de verlichte pook is bijzonder. Ach ja, leuke optisch...nu dromen!

Helaas zal ik nog even moeten wachten...nog minimaal een jaartje door rijden in de V50, daarna hoop ik snel een V40 te kopen.

Voor de mensen die hem eerder kopen/rijden. Succes, het is een heerlijke reisgenoot.

Afbeelding

Afbeelding

Groet van Dickertjedap

Geplaatst: 04.07.2012 - 14:20
door MichelR
Zo ook terug van een uurtje sturen in de nieuwe V40.

Ik had de mazzel dat ik met een D2 en handgeschakeld mocht rijden precies wat ik besteld heb ;-)

Betrof een V40 D2 Momentum in Electric Silver.
Met zwarte stoffen bekleding.

Moet zeggen dat het rijdt als mijn huidige C30 wel wat scherper.
Vond het stuurwiel in het begin vrij licht maar werd beter naarmate de snelheid hoger werd.. Deze V40 had niet de 3 standen optie.

Ziet er van binnen mooi uit en dashboard is heel mooi.
Gereden met de Eco stand en de Performance stand.. Beide heel overzichtelijk en makkelijk leesbaar.

D2 motor viel me reuze mee.. Had al een keer proefgereden met een S60 met de D2 motor.. Reed zelfs beter in de V40 (stuk lichter).
Acceleratie is ook ruim voldoende door het hoge koppel en heerlijk stil..

Veel stiller dan mijn benzine C30 maar kan je ook niet vergelijken natuurlijk.

Ik wist zelf de Prodrive man ook nog dingen te vertellen die hij niet wist over de V40.. Was wel grappig.. :D
Maar kan volgende bestuurder weer wat van leren als hij dit kan uitleggen.

De V40 had het dynamisch onderstel en was mooi gedempt.
Hoorde ook dat het sportonderstel ook nog heel comfortabel is en toch sportief. Dus we gaan het zien.

Ik denk dat voor mensen die geen C30 rijden het wel een groot verschil zal zijn.. Als je al C30 rijdt dan is het qua rijden niet echt een groot verschil vond ik.
Misschien dat de V40 in combinatie met sportonderstel het verschil wel groter zal zijn met mijn huidige C30 zonder sportonderstel.

Al met al zeer positief over de V40.
Nu nog het lange wachten op mijn eigen V40.

Alleen zal je altijd zien toch nog wat vergeten te vragen en dit staat ook niet in handleiding.

Hoe werkt nu precies het Terugwinning van remenergie werkt..
Weet iemand dit toevallig?. En kan iemand die nog moet rijden dit vragen?.


Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 04.07.2012 - 15:41
door Paul
Leuk zeg! En ook leuk te zien dat er nul euro BPM op zit.
Grappig dat ze hadden aangegeven bij de introductie in Beesd dat er absoluut geen 14% versies of nul euro BPM auto's zouden komen...

Als ze nu een zwarte of een witte Summum D2 hebben dan wil ik die wel :)

Geplaatst: 04.07.2012 - 15:41
door Cavallino
MichelR schreef: Moet zeggen dat het rijdt als mijn huidige C30 wel wat scherper.
Vond het stuurwiel in het begin vrij licht maar werd beter naarmate de snelheid hoger werd.. Deze V40 had niet de 3 standen optie.

De V40 had het dynamisch onderstel en was mooi gedempt.
Hoorde ook dat het sportonderstel ook nog heel comfortabel is en toch sportief. Dus we gaan het zien.

Ik denk dat voor mensen die geen C30 rijden het wel een groot verschil zal zijn.. Als je al C30 rijdt dan is het qua rijden niet echt een groot verschil vond ik.
Misschien dat de V40 in combinatie met sportonderstel het verschil wel groter zal zijn met mijn huidige C30 zonder sportonderstel.
Dank voor dit bericht, helder verhaal. Ik rij nu ook een C30 met standaard onderstel en 17 inch velgen (dat is prima), de V40 met standaard onderstel en 17 inch is op basis van jouw bevindingen dus vergelijkbaar hiermee qua 'hardheid' van vering en demping maar iets scherper qua besturing. Kun je ook iets aangeven over de 'verfijningsgraad' ten opzichte van de C30? De wielophanging van de C30 is soms wat rumoerig en ik meen dat Autovisie daar ook bij de V40 melding van maakte.

Geplaatst: 04.07.2012 - 16:09
door djidee
MichelR schreef: Alleen zal je altijd zien toch nog wat vergeten te vragen en dit staat ook niet in handleiding.

Hoe werkt nu precies het Terugwinning van remenergie werkt..
Weet iemand dit toevallig?. En kan iemand die nog moet rijden dit vragen?.
Even googlen leverde de A-Z op de volvo site op
Als de bestuurder de auto remt of zijn voet van het gaspedaal haalt en de auto op de motor afremt, wordt de bewegingsenergie van de auto gebruikt en in de accu van de auto opgeslagen. De dynamo zet de bewegingsenergie van de auto om in elektriciteit, waardoor de accu extra wordt opgeladen. Als de bestuurder weer gas geeft laadt dynamo de accu minder of helemaal niet op, en verbruikt de opgeslagen energie.


Hierdoor wordt de motor minder belast en neemt het energieverbruik af waardoor het brandstofverbruik wordt gereduceerd (1-3%).
Bron: http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... egeneratie

Of wou je echt meer technische details?

Leuk verslag van de proefrit trouwens verder, ik mag maandag, zo benieuwd :D

Geplaatst: 04.07.2012 - 16:11
door MichelR
@Cavallino -> qua vering wel zachter bij de V40. Net even goed verschil kunnen voelen op weg naar huis. V40 is t.o.v. c30 stuk comfortabeler. Mag ook wel qua prijs.
Maar ik heb er dan wel 18" onder mijn huidige C30 dus dan al snel comfortabeler.

Wielophanging niets van gehoord gewoon lekker stil in auto. (behalve uitleggevende passagier :-) ) en ook over normale straten gereden met kuilen en drempels.

Gewoon een heerlijk reisauto maar dan tevens sportief.

@djidee -> heldere uitleg dank je.

Geplaatst: 04.07.2012 - 16:31
door Cavallino
MichelR dank voor snelle reactie... die maakt dat ik twijfel of ik wel/niet het sportonderstel moet nemen. Een Giulietta met sportonderstel bv. is minder stevig geveerd dan mijn C30, maar desondanks rijdt die Giulietta minstens zo strak. Lijkt dus ook met de V40 zo te zijn. Alleen zelf ervaren biedt het benodigde inzicht ben ik bang maar dat duurt nog zo lang... :-(

Geplaatst: 04.07.2012 - 16:45
door MichelR
Sportonderstel is natuurlijk strakker geveerd dan waar ik mee heb gereden het standaard dynamisch onderstel. Dus kan daar niets over zeggen.

Wat Prodrive man vertelde (en die heeft in beide gereden) is dat het sportonderstel ondanks dat het stugger/sportiever geveerd is toch nog comfortabel blijft. Zelfs met 18" velgen.

Maar het beste is inderdaad zelf ervaren..

En het blijft altijd moeilijk om je ervaring op papier te zetten ook al doe je dit gelijk nadat je terug bent..
En ja, ieder heeft toch zijn eigen mening a.d.h. auto waar hij/zij bekend mee is..

Quote Dickertjedap: maken hem beduidend beter, strakker en beter controleerbaar dan de V50