Pagina 2 van 3

Geplaatst: 16.07.2012 - 20:29
door M@rcel
uitzetten van het carter. Dunnere olie die meer omhoog komt. Wat kunnen we nog meer bedenken. :shock:

De enige reden dat het oliepeil wat lager is in de eerste tien tot 30 minuten nadat de motor is afgezet is omdat de oliepomp een behoorlijk deel van de olievoorraad het blok ingepompt heeft (om vanalles te smeren en te koelen). Na afzetten duurt het even voordat die olie teruggelopen is in het carter. Hoe warmer de motor (= hoe dunner de olie) hoe sneller de olie terugloopt.

Is no rocketscience... :)

Geplaatst: 16.07.2012 - 20:44
door edraket
Ach, er zou maar iemand zijn die het gelooft... Zo staat het internet vol met onzin. Er is een tijd geweest dat ik dacht dat alles op internet waar was. Je zet het er anders toch niet op (zo ben ik namelijk zelf wel). Maar helaas. Moet er wel om lachen.

Geplaatst: 16.07.2012 - 21:56
door Msuidgeest
Even offtopic: ik ben een boek aan het lezen over losers. Een deel van de losers zag je op internet, zo wordt geschreven, in de tijd dat het grote www nog groot moest worden. Mensen die nooit serieus werden genomen gingen op internet allerlei dingen schrijve die feitelijk flauwekul waren. Maar die loser veranderde in een machtig persoon "omdat het op internet stond en dus waar moest zijn".

Terug naar die olievraag nu.

Geplaatst: 16.07.2012 - 22:27
door E.T.
Ik hou het op een "human Error"

Geplaatst: 22.07.2012 - 11:01
door jpwg001
toppertje schreef:
edraket schreef:Wel wat betreft het vullen, maar een carter wat uitzet door de warmte.....
je vraagt je af,hoe sommige mensen aan die onzin komen. :(
Ik laad mijn auto voor de vakantie ook altijd pas in als hij een uur in de zon heeft gestaan. Dan is hij warm en past er meer in.

Geplaatst: 22.07.2012 - 11:21
door Laguna-S60
:lol: :D

Geplaatst: 22.07.2012 - 15:09
door Thijs
Haha, top idee :)

Geplaatst: 23.07.2012 - 10:53
door edraket
Stel nu dat het bij aankomt kouder is, dan krijg je toch nooit meer je bagage eruit. Nee, vind ik geen handige optie.

Geplaatst: 23.07.2012 - 12:59
door mehrzahl
Ik wil geen olie op het vuur gooien 8) , maar het carter zet echt wel uit van 20C naar 90C. Alleen de olie zelf zet nog meer uit.

Geplaatst: 23.07.2012 - 13:04
door Laguna-S60
edraket schreef:Stel nu dat het bij aankomt kouder is, dan krijg je toch nooit meer je bagage eruit. Nee, vind ik geen handige optie.
oowja niet over nagedacht!

Geplaatst: 23.07.2012 - 13:25
door lancer
En wwat dacht je van de peilstok zelf? Die wordt langer door de hete motor. Hierdoor zakt het maximum streepje :-p

Geplaatst: 23.07.2012 - 13:27
door M@rcel
lancer schreef:En wwat dacht je van de peilstok zelf? Die wordt langer door de hete motor. Hierdoor zakt het maximum streepje :-p
De buis waar de peilstok inhangt zet ook uit. Daardoor komt de peilstok hoger te hangen.

Geplaatst: 23.07.2012 - 13:34
door Thijs
Sjeemig he1 Zo kunnen we nog wel even doorgaan denk ik :)

Geplaatst: 23.07.2012 - 14:54
door MarioC70
Je leest hier ook de meeste vreemde sprookjes!
Wat een ge*^& allemaal zeg,slaat helemaal nergens op.

Geplaatst: 23.07.2012 - 15:21
door jpwg001
edraket schreef:Stel nu dat het bij aankomt kouder is, dan krijg je toch nooit meer je bagage eruit. Nee, vind ik geen handige optie.
Ik zet de kachel altijd op de wrmste stand. Hahaha

Geplaatst: 23.07.2012 - 16:56
door mad
Maar als je tankt bij koud weer krijg je meer benzine/ diesel dan bij warm weer; méér waar voor je geld zeg maar... Waar of niet waar? ;-)

Geplaatst: 23.07.2012 - 17:24
door Thijs
Ja, maar je pasje is door dat warme weer ook groter... En als je contant betaald zijn de biljetjes ook groter :)

Geplaatst: 23.07.2012 - 17:33
door MarioC70
Dat heb ik als ik een koud bad zit,erg klein wordt dan alles! :)

Geplaatst: 23.07.2012 - 17:34
door mad
mad schreef:Maar als je tankt bij koud weer krijg je meer benzine/ diesel dan bij warm weer; méér waar voor je geld zeg maar... Waar of niet waar? ;-)
http://www.extrapower.nl/page8/page8.html

Geplaatst: 23.07.2012 - 23:05
door VolvoTech
Nou ff serieus; er is een modificatie vanuit Volvo voor 2.4D en D5 motoren vanaf MY2008-MY2010.
Hiermee wordt er een software aanpassing gedaan zodat de motor later een te laag oliepeil aangeeft en de oliemeter in de auto een goed olipeil aangeeft bij de juiste hoeveelheid olie, die LAGER is dan origineel vermeld.
Er wordt een sticker geplaatst onder de motorkap als deze aanpassing is gedaan...